Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Begynderhold voksne
Forfatter: 
Dato:  15-02-2022 02:41

Hej alle sammen

 

Jeg er sidst i tyverne og ønsker at lære at ridde, men jeg har svært ved at finde et begynderhold for voksne på sjælland. Jeg har også tænkt på, om der findes en privat rideunderviser - enten på eller uden for en rideskole.

 

Er der nogen der har nogle gode anbefalinger?

 

mvh. Majbrit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er ....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2022 16:03

.... Sjælland jo et vidt begreb

 

Jeg har for nylig hørt at de har voksenhold på Askov ridecenter ved Tappernøje. Det samme har de vist på Albertslund Ridecenter.

 

Men skal det absolut være et begynderhold? Eller for den sags skyld et voksenhold? En af de gode ting ved ridesporten er jo lige præcis den, at man kan ride sammen uanset alder og rideerfaring. Det kræver selvfølgelig at de på stedet har store heste/ponyer som kan bære en voksen.

Privat undervisning kræver oftest at du har egen hest. Med mindre du mener en privat rideskole? Dem er der mange af, rideskoler kan høre under Dansk Rideforbund, men der er lige så mange, der er privatdrevne steder. Der er ikke nødvendigvis forskel på kvaliteten af hestene og undervisningen på et privat sted kontra et sted under DRF

 

Summa summarum - besøg de lokale rideskoler og tal med dem, så finder du nok et sted.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider