Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Ældre ryttere på rideskole/klub ?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2022 17:32

Nogle der oplever at rideklubberne/elevskolerne har en elevskolestruktur beregnet kun til børn og unge? og egentlig ikke opfylder og gør noget for gode ride muligheder for de tidligere store årgange af ryttere? - samt de endnu ældre seniorrytteres rideønsker og måske naturlige behov for motionsridning, og som ikke længere har hest selv?

Ryttere med rigtig mange års heste- og rideerfaring og som fortsat ønsker en ridetilknytning i form af uddannelses øvelser for både hest og rytter?

Måske som motionsrytter på en præmis af deres alder og fysik, der rent faktisk trænes og holdes i gang ved ridning?

Lykkedes det så at finde et ridetilbud/en elevskole bliver man så ofte ikke sat på et blandet voksen begynderhold ? evt et hold hvor den ansatte er meget ung og uden uddannelse, eller har ringe erfaring? Eller anvises der en hest eller pony som ofte i forvejen er en rideskoleudfordring?

- måske så hellere en hest der ligesom rideinstruktøren er med minimal uddannelse?

 

- Ridning er heldigvis en af de få sportsgrene man kan vedblive at dyrke til højt oppe i alderen, og ligeledes er livslange ryttere oftest i rigtig god grundform.

 

-Kan man være en ældre seniorrytter på elevskolen uden at blive afvist, eller måske ligefrem henvist til Fysiologisk ridning pga tilkommet fysisk begrænsning, der er betydningsløse?

-Skal man som ældre rytter være henvist til at opgive en livslang sportsgren når netop ældregruppen opfordres til at dyrke motion nok?

-Kan man som ældre seniorrytter tillade sig at stille ønske og forventning til udvælgelse af hest samt korrekt ridestruktur?

-netop fordi man har erfaring med ridning og heste samt kender sin fysik.

-Kan man som Ældre rutineret rytter forvente voksenridning og - struktur når der rides på et voksenhold?

 


Et liv i balance: jeg er rytter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke her
Forfatter: 
Dato:  04-01-2022 18:30

Jeg har prøvet et par gange her i vores klub i hvert fald, men oplevede nøjagtigt som du beskriver, unge mindre erfarne undervisere, et ridehold med både rutinerede, men også temmelig urutinerede elever og så blev jeg sat på en, godt nok stor, pony men som jeg stadig følte mig for stor til, der var komplet stiv og som jeg kunne ride frem i de 3 gangarter men absolut heller intet andet. (Om det var mig eller den der ikke kunne vil jeg ikke være påståelig om, men andre kan jeg da...)

Elevskolen her har ikke økonomi til de store bedre heste, tror vi er en middelstor klub, måske de store klubber har sådanne tilbud.


Karma is a bitch - so I don't need to be

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider