Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Ko-savl på tøj
Forfatter: 
Dato:  18-07-2021 13:11

Hej alle kloge HN'ere.

 

Min yngste bonusøgle arbejder på en mælkefarm (køer).

Han har fået en masse ko-savl på noget tøj, han er glad for.

pletterne, som jeg formoder er en blanding af kraftfoder, græs og wrap er ikke gået af i vask.

Tænker, at nogle hestekvinder har haft samme problem med hestesavl.

Hvordan får jeg trøjen ren igen???



MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kosavl - ikke af?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2021 15:39
Jeg kan simpelthen ikke huske, at have haft kosavl på tøjet, som ikke gik af.

Så - hvis du har vasket det helt almindeligt med almindelig vaskepulver osv så aner jeg ikke, hvad der er gået galt.

Hvis du er sikker på, at det er kosavl/ ikke har mistanke om en form for fedtplet. , ville jeg nok putte almindelig opvaskemiddel på (fordi det tager det meste) og så vaske en gang til.
Hvis pletten består, er det nu yndlings arbejdstøj....

Hvis det er fedtplet, så ville jeg smørre lidt margarine på (for at opbløde fedtet). Har du ikke margarine, så lidt smør eller lignende.
Og så gnub en gavmild klat opvaskemiddel på, og så vaske igen.
Virker det ikke, så er det nu yndlings arbejdstøj...
0
0
Svar på denne tråd
 
 I gamle ...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2021 16:50

... Dage fjernede vi græspletter mm fra hvide ridebukser med gammeldags håndsæbe. Vi gjorde sæben våd og gned den godt ind i pletterne og vaskede derefter bukserne almindeligt. Det var meget effektivt. Måske kan det hjælpe?

 

Ellers må jeg indrømme, at med undtagelse af de hvide ridebukser, så beskæftiger jeg mig ikke særligt meget med pletfjerning på ridetøj. Alt mit stald/ridetøj er beregnet til at have på i stalden og kan tåle en plet eller to. F.eks bliver aflagte bluser, der ikke er pæne nok til almindeligt brug, men for gode til at blive smidt ud, til ridetøj.

 

Kan du ikke få pletterne af, har yngstesøn (muligvis ) nu lært, at tøj man er glad for, ikke hører til i en stald, hvor det bliver beskidt.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mener jeg læste om dette emne
Forfatter: 
Dato:  13-01-2022 08:50

Imponerende nok, så mener jeg at have læst om hvordan man fjerner det på https://alatable.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider