Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Er det bare mig??
Forfatter: 
Dato:  23-12-2019 21:16

Min mand og jeg kendte et par på nogenlunde vores egen alder Dvs min mand var en del ældre end jeg, og disse venner var tættere på hans alder.
Vi var ikke tætte venner, men mødtes engang imellem til kaffe.
I ved den slags, hvor damerne sidder i stuen, og spørger hinanden om, hvornår mændene kommer ind igen. Og mændene står ude i carporten og sparker til hjulene på bilen.
Så det var ikke nære venner.
Min mand døde så pludselig i 2007. Jeg har stadig set disse venner, men ikke noget nært.

Jeg begyndte så, at købe deals til spisning for nogle år siden, og spurgte engang i mellem om damen ville med.
Men stadig ikek noget nært. Vi er ret uenige om politik, ulve og flygtninge.
Så de emner har vi næsten ikke berørt. Så bare noget uforpligtende snak.

Torsdag i denne uge laver hun et opslag på fb hvos hun skriver, at de er igang med julebagningen. Jeg skriver, at hun skal huske, at jeg stadig har nogle af hendes julekagedåser stående.
Hun svarer, at hun vil komme forbi fredag formiddag efter dem.
Jge hørte intet, som i overhovedet intet hele lørdagen før kl 22, hvor hun skriver, at hun har haft besøg af sin datter og barnebarn, og derfor ikke havde tid alligevel. Men hun vil komme forbi lørdag.
Hun har gjort det før: Lavet en aftale, og så enten ikke aflyst eller ringe i allersidste øjeblik og melde fra (Så føles det dumt at stå med 2 lagkager og nybagte boller)

Jeg blev lidt sur, og for første gang gav jeg udtryk for det: "Bla bla bla... En anden gang må du gerne lige skrive en kort besked om, at du ikke kan nå det. Det andet er altså ret respektløst i mine øjne.

Jeg har altid sat stor pris på vores venskab, og jeg er taknemmelig for, at I har været der for mig. Hav en god jul og et godt nytår
Pernille"


Og så kommer mit spørgsmål: Har hun nu ret til at være sur og mene at jeg ikke kan være det bekendt. At jeg jo alligevel bare var der hjemme. At hun har altså ret travlt med alle mulige ting.

"Jamen det er da helt i orden hvis du er fornærmet Pernille men jeg har altså ret meget der skal passes hele tiden. Glædelig jul og godt nytår. Mvh"

 

Jeg mener godt, at hun kunne ha' skrevet en sms eller ringet. Eller sagt Undskyld.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
1
Svar på denne tråd
 
 Fejl sker
Forfatter: 
Dato:  25-12-2019 07:39
Godmorgen.

Tja.
Tjo.
Du har fuldstændig ret.
Hun kunne have sendt en SMS eller lignende.
Men, det er måske lidt en cirkel slutning.

Hvis hun har meget travlt, og derfor svedt ud at det var en aftale om en kop kaffe og kagedåser, så er der heller ikke tankeaktivitet om SMS.
Det lægger i tanketorsken, at har man glemt aftalen sender man først besked efter at man har opdaget forglemmelsen.

Den anden ting er.
Hvad er dit ups-undskyld sprog??
Jeg er fx helt grundlæggende meget nysgerrig og meget interesseret i årsagerne bag ting.
Så, jeg siger ikke så meget ordet undskyld, men jeg forklarer årsagen bag, når jeg undskylder.
Jeg har nok en eller anden fiks ide om, at andre mennesker også er vildt glade for at forstå årsager. Der var en gang på uni (uhh, længe siden!) hvor en kammerat udbrød "ej, nu må du se at holde op med de dårlige undskyldninger!" og jeg lignede en, der var faldet ned fra månen...

...
Med andre ord, ja, hun kunne have skrevet, så snart hun opdagede det (og det gjorde hun måske også...), men hendes kommentar er måske bare en årsagsforklaring mere end noget som helst andet.

Glædelig jul og kram herfra.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Svært helt at vide
Forfatter: 
Dato:  25-12-2019 09:40

Hej,

Nu kender vi jo ikke hele historien. Fx er det ikke helt tydeligt om hun skal hente kagedåserne, fordi du synes hun skal, eller om det er fordi hun står og mangler dem og vil hente af egen lyst. Det kan være svært at vurdere situationen når man ikke kender hele konteksten.

 

Men set isoleret til jeres korrespondance ville jeg personligt selv blive eddiketosset på hende og ikke dyrke det venskab mere, med mindre der kom en undskyldning på bordet. At kalde dig fornærmet tyder på en manglende forståelse for hvad du egentlig reagerer på, - nemlig på det at blive brændt af. Jeg synes hendes svar generelt er nedsættende.

 

God jul Pernille.

1
0
Svar på denne tråd
 
 er det bare....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2019 23:15

Er vi ikke bare ude i to mennesker der taler forbi hinanden på grund af juletravlhed?

Og så er skriftlig kommunikation jo bare herresvært.

Man kan synes man skriver ganske tydeligt og alligevel bliver det misforstået.

En anden gang, lav en mere forpligtende aftale.

 

Havde I nu haft en aftale om fredag mellem 13 og 14 til en kop kaffe (uden kage), kunne du have ringet kl 14.15 og spurgt om der var noget galt.

Så havde det virket mindre bebrejdende og hun var ikke hoppet i forsvar.

 


Mvh

Charlotte

 

T-shirt-butikken.dk - også t-shirts med hestemotiv

..The harder you fall, the higher you bounce..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, er det et bekendtskab
Forfatter: 
Dato:  04-01-2020 18:26

Du gerne vil holde liv i? Eller er det af pligt?

 

Og hvorlænge har de julekagedåser så stået og taget plads op? Siden sidste jul? B-)

 

Nej, det er at spilde andre menneskers tid. at sige man kommer, og så ikke dukke op. Personligt finder jeg det meget irriterende, og havde det været mig, havde jeg nok sagt et eller andet om, at vedkommende kunne hente sine dåser indenfor de næste 14. dage- ellers ville de gå i metalspanden (genbrug). Men min lunte er til tider nok meget kort. ;-) For selvom jeg ER hjemme, så er det jo også at rigge til til kaffe mv. Man går da nok ikke lige i stald/have for at få arbejdet seriøst- eller pudser sit sølvtøj...

 


Mvh

Tine

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker, det løb er kørt...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2020 21:08

Du har været småirriteret på hende flere gange. Hun har givet også været irriteret på dig, det er vist meget sjældent at den slags kun går een vej.

Jeg synes, det er fair nok, at du fortæller, du godt vil have en kort afbuds-sms, når planen alligevel ikke holder. Men din afslutning bliver lidt "slå op agtig" og hendes svar er i samme boldgade. Så jeg tror da bare, at det var det - og er det ikke okay?

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider