Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Efterskole... betaling
Forfatter: 
Dato:  18-08-2019 10:09

Hej HN' ere.

Jeg er gift på 12 år med en mand der har en dejlig søn på 16 år. I alle årene har mor haft fuld forældremyndighed. Han har igennem årene været hos os 6/8 og vi har selv "holdt" ham med tøj, buskort/togkort osv. Nu har mor besluttet at han skal på efterskole og han er netop startet for 1 uge siden. Dejlig skole, vi var alle med derovre og ingen tvivl om at han får et fedt år.

Min mand har forhøjet børnebidraget og betaler differencen fra det oprindelige bidrag op til halvdelen af den månedlige udgift til efterskolen.

Nu slår moderen sig i tøjeret og mener at far skal betale børnebidraget plus 1/2 efterskoleudgift oveni. De har åbenbart misforstået hinanden og sagen er gået lidt i hårknude. Ellers ærgerligt for vi har altid haft et fint forhold til drengens mor og vil gerne fortsætte med dette.

Min mand kontakter foreningen "far" osv., men er der nogen herinde der ved hvad loven siger?

Mange hilsener

Dorthe

1
1
Svar på denne tråd
 
 bidrag...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2019 18:11

Jeg tænker at et regnestykke nedskrevet på papir er et sted at starte, feks hvad er mors bidrag? Og hvad er fars?

 

Jeg tænker mor får jo børnebidrag fra far og børnepenge fra staten, hvis det bliver lagt sammen og den rest der så yderligere skal betales deles mellem forældrene så syntes jeg regnestykket går op, hvis aftalen er at udgifterne skal deles. Ligeledes må udgifter til tøj, lommepenge, og transport deles. Far har den mulighed at han trækker sit bidrag fra i skat, skriv beløbet på en seddel som mor underskriver som dokumentation til skat om at der er bidraget med ekstra ifm efterskoleophold.Normalen er så vidt jeg husker at far ikke er forpligtet til at betale halvdelen, noget andet er havd man aftaler indbyrdes og jeg syntes det er fedt din mand bidrager.

 

www.berlingske.dk/privatoekonomi/ kan-ekstra-boernebidrag-traekkes- fra-i-skat se dette link

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider