Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Seniorer ryttere på rideskole skeamet
Forfatter: 
Dato:  21-06-2019 23:35

Hej Heste-nettet.

 

Jeg sidder netop og arbejder på en stor opgave som omhandler den 2020 ambitionen fra DRF angående udvikling ude i rideklubberne.

 

Her er jeg, via ambitionen, kommet frem til at vi skal have fat i den ældre del.

 

Mit spørgsmål er nu, hvordan tror i at man bedst kunne fange de ældre i ridesporten, og få dem til at blive en normal del af det ugentlige skema på rideskolen?

 

Lad mig endelig høre jeres idéer, og tanker!

 

Et par forslag jeg selv er faldet over kunne være:

1) ældre undervisere i klubben

2) heste i rigtige størrelser og temperament

3) et socialt fælleskab med plads til alle

4) et hyggeligt alternativ til andre sportsgrene som ældre

5) andre arrangementer udover den ugentlige ridetime

 

Mvh.

Josephine Iversen

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 Hvor er her dødt.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2019 18:27

Hvornår er man ældre?

 

Man er vel altid ældre end nogle andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ældre?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2019 10:32

Du skal nok allerførst afgøre, hvilken aldersgruppe, du vil have fat i. I teorien er man jo seniorrytter, når man er fyldt 18 - men hvornår er man "ældre"? :)

 

På min rideskole har vi en del "husmor-ryttere" m/k (dog flest k), og de "går til hest" på samme måde som de ellers ville gå til gymnastik - dvs. de rider allesammen på elevheste, og det er rare, velskolede heste. De rider sandsynligvis kun den ene gang om ugen, så de har ikke ambitioner om noget stort, de vil bare hygge sig med hestene. Deres undervisning handler ikke om konkurrenceridning, fancy dressurøvelser eller at bruge de "rigtige ord" om tingene. Ej heller er det nogen katastrofe, hvis hesten ikke er bøjet rigtigt eller næseryggen ikke er lodret. Her handler det i første omgang om at styre banen rundt og bestemme tempo og retning, så kommer alt det "fine" måske senere (eller også gør det ikke ;) )

Her er trækkere til rådighed i starten, hvis det er nødvendigt, og der er plads til tanteskamler og grin - og hygge med fælles kaffe/kage i rytterstuen bagefter.

Aldersgruppen er vel 40 plus - og nogle er efterhånden blevet pensionister.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider