Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Fællesskab på landet m. selvforsyning
Forfatter: 
Dato:  12-03-2019 15:57

Halløj Heste-elskere :)

 

Efter utallige google søgninger, bliver heste-nettet ved med at poppe op med fede debatter om at bo på landet. Så efter en længere overvejelse bliver det her startstedet for min idé. :)

 

Jeg har siden jeg var 20 drømt om at komme væk fra hovedstaden og ud på landet og bo, og med tiden har det også udviklet sig til drømmen om at blive så selvforsynende som nu muligt. Nu er jeg fyldt 25 og begyndt at tænke, why not?

 

Drømmen om at eje et stykke jord, stort nok til at kunne dyrke sine egne afgrøder, ha' høns, ænder osv. plads til at ha' dyr af alle typer, drømmen om et mere frit liv, hvor hverdagens opgaver, ikke nødvendigvis bliver nemmere, men bliver noget andet end de forbrugergriske vaner man får når man lever i storbyen!

 

Jeg har så også indset at den drøm nok er lidt svær at realisere alene, specielt for en byboer som mig, som måske også kunne gå hen og blive lidt ensom hvis jeg kun var for mig selv.. Og derfor er tanken om et fællesskab faldet mig ind. ikke nødvendigvis et bofælleskab hvor alle bor under et tag, men på en grund stor nok til måske 4-5-6+ mennesker kan slå sig ned som de har lyst til.

(jeg vil her gerne frabede at starte en debat om byggetilladelser osv..)

 

Jylland er selvfølgelig the place to go, og jeg har sat mig for og givet nærmeste familie besked om at skifte djævleøen ud med den jyske hede. :)

 

Nu til det store spørgsmål, er det mon til at finde folk der kunne ha' interesse i den type livsstil? et liv hvor man er fælles om at få mad til køleren og tør stole på sine medmennesker?

 

Økonomisk skal man jo selvfølgelig kunne klare sig selv, alle har brug for et job..

 

Som skrevet er jeg selv 25, men alle aldre er velkomne. :)

 

Jeg kunne selvfølgelig skrive meget mere endnu om planer og mulige steder osv osv, men vil hellere stoppe den her og se om det kunne fange nogens interesse. :)

 

Opslaget bliver også delt i andre forummer for at kunne sprede budskabet til så mange som muligt.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-04-2019 20:53

Har du set Bonderøven??


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart
Forfatter: 
Dato:  01-05-2019 16:39

Det lydre topspændende. Jeg går selv med de samme drømme, men du har ret i, at der skal være flere til at deles om lånet. Hvis man kan lidt med håndværk (hvilket jeg ikke kan) kan man sikkert godt lave flere selvstændige boligere på en nedlagt gård, og de kan fåes meget billigt, bare man kommer + 30 km væk fra de større byer.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider