Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Skifteretten
Forfatter: 
Dato:  30-12-2018 20:17

Min moder døde natten til d 4 dec i år.
Jeg har ikke haft kontakt til hende i godt 14 år. Og heller ikke som sådan til min broder.
Der er sket mange ting i vores opvækst, og ingen af os, heller ikke min moder, har haft det nemt.
Jeg har været meget vred, men valgte for godt et år siden, at give slip på min vrede. Jeg valgte også IKKE, at tage kontakt til min familie. Og jeg har det fint med den beslutning.

Min broder er på facebook, hvilket jeg også er. Men vi er ikke venner. Jeg skrev til ham efter. at jeg havde haft en blodprop i benet. Så hvis han blev spurgt ved lægen, om der var familie med lodprop........

Han skrev så til mig for 14 måneden siden for at fortælle, at vores moder var kommet på plejehjem, og at hun både var dement og havde alzheimer.
For 2 måneder siden skrev han så, at hun var blevet mere syg. havde uklare dage, og sov meget.
Jeg havde ingen mulighed for at se hende for en sidste gang. Og har det også fint med den beslutning. Jeg skrev dog et kort til hende, hvor jeg bare skrev, at jeg elskede hende. Altid har gjort det, og altid vil gøre det.

Min broder ringede så d 4 dec og fortalte, at mor var sovet stille ind.
Jeg havde igen ingen mulighed for at komme til Kbh. Heller ikke for at være med til begravelsen. Også fordi mit helbred er til at lukke op og prutte i.
Og så betyder begravelse/ bisættelse ikke så meget for mig. En præst, der aldrig har mødt familien før, som med kun få stikord, skal sige noget smukt og åndrigt om afdøde?
Men jeg sendte en buket med hendes yndlingsblomster.

Så kommer jeg til mit spørgsmål: Hvad sker der nu? Min mor var stadig gift med en mand, som adopterede os børn for mange år siden. Og så er der min broder, som jo har hjælpet i alle de år.

Jeg regner med at der kun er gæld, og jeg vil som sådan ikke ha' noget (Jeg er ikke til nips og lignende)
Men vil skifteretten kontakte mig??
Hvis der er papir, der skal underskrives, kan jeg så gøre det, uden at skulle rejse til Kbh??

Hvad når hendes mand dør? Vil jeg så blive kontaktet??
Når der kun er gæld, har jeg så krav på noget, når både min moder og hendes mand er død?? Eller kan min broder vælge at holde mig helt udenfor??
Som sagt er der ikek rigtig noget af værdi, men hvis det skulle være, så vil jeg da gerne ha' bøgerne. Min broder er ikke den boglige type. Ogd et tror jeg heller ikke hans børn er.

Jeg håber, at nogen kan svare. Og at I forstår, at det er ikke bare er for at arve elelr slås eller lign. Det er bare nogen tanker jeg har haft de sidste dage.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-12-2018 20:37

Stavefejl og grammatiske fejl er gratis


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2019 11:35

Først og fremmest, så er jeg ked af at du har mistet din mor, selv om i ikke havde kontakt, er det stadig et nært familie medlem du har mistet.

 

Det følgende er kun noget jeg tror, jeg har ikke uddannelse til at vide det sikkert.

Umiddelbart tror jeg ikke skifteretten nødvendigvis bliver indblandet, hvis boet ikke er ret stort, kan det vist klares ved at et familiemedlem/ven e.l. er bobestyre.

Jeg tror du vil være det der hedder tvangsarving, dvs, at hvis der er noget at arve, skal du have del i det. Om du skal sige god for at din adoptivfar sidder i uskiftet bo, er jeg i tvivl om, ligesom jeg heller ikke ved om du vil blive kontaktet når han dør.

Hvis han bor på plejehjem kan du jo prøve at kontakte dem, og høre om de vil skrive op, at du gerne vil have besked når han går bort. Eller nævn det for din bror. Hvis du ikke siger noget, kan han jo ikke vide at du gerne vil have besked.

 

Hvis jeg var dig ville jeg nok kontakte din bror og fortælle at du har tænkt på arvespørgsmålet. Spørge ind til hvem der er bobestyrer.

OG vigtigst af alt, sige at du gerne vil have bøgerne, hvis ingen andre vil!!

Indboet vil ikke nødvendigvis som sådan komme med i boet, så det bliver op til dem der skal rydde op, hvad der sker med det. Og hvis du ikke har gjort opmærksom på at du er intresseret i bøgerne, kan de risikere at ryge ud..


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider