Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Svære valg
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 11:26

Familie på 4, 2 børn på 8 og 9 år, vi bor i lille by uden butikker og hvor børnene skal køres til alt.

Ønsker at flytte til byen hvor de går i skole, men udbuddet af huse er ikke det støreste og de huse der er til salg, er slet ikke noget for os. Tanken er at det vil være nemmere for børnene, at de næste 3-4 år kan de cykle i skole og hjem til venner, efter 6. klasse vil de skulle tage bussen til nærmeste større by og gå i skole. Føler også bare at det vil blive svært at komme ind i samfundet i den lille by hvor skolen ligger, vi er jo sådan lidt inde da børnene allerede går i skole der, men man kan godt mærke at sammenholdet for dem der bor der er større og svært at komme med ind i.

 

Alternativt kunne det os være at flytte længere ind mod KBH, da manden arbejder derinde af, men det vil kræve at jeg finder andet job og så river man børnene op fra deres ellers så trygge rammer og det har jeg det rigtig svært ved, nok fordi man jo ved hvad man har og man ved ikke hvad man kommer ind til.

 

Ved ikke hvad jeg vil med indlægget....synes bare at det er svært med disse beslutninger, især når man har børnene.

 

Har du/i prøvet noget lignende....

 

Vi har boet i huset i 9 år til februar og jeg er ikke glad for det mere, vil gerne flytte i noget næsten nyt, hvor der ikke skal skiftes vinduer, ordnes 2000 kvm have, laves nyt køkken osv. og hvor børnene selv kan komme lidt rundt uden man skal starte bilen op.


Anja

med en lille prinsesse på den ene arm

og

en prins på den anden.

 


Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi tog springet
Forfatter: 
Dato:  19-12-2018 10:55

Hej

 

Vi tog springet fra en lejlighed i Hvidovre til et større parcelhus i en mindre by i Nordsjælland i 2010 - her er 2 supermarkeder, en tank og lidt mindre virksomheder/butikker samt en skole der går fra 1.-9. klasse.

Mulighed for at tage lokalbanen til Hillerød og videre til København.

 

På det tidspunkt var børnene 8 og 12 år.
Det har vi på intet tidspunkt fortrudt.

Dog må jeg sige at den store havde lidt vanskeligt ved at falde til i skolen, hun som "Københavner" var lidt mere teenager end hendes klassekammerater. Den lille blendede ind fra dag 1.

 

Det er helt klart den lilles klassekammeraters forældre vi kom mest ind på livet af, den store startede i 6. klasse og der var løbet kørt mht forældresamarbejde.

 

mht til at få omgangskreds, så tror jeg det afhænger af hvor udadvendt man selv er og hvor meget man vil engagere sig i det lokale liv (idrætsforening osv)

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ny start
Forfatter: 
Dato:  22-12-2018 17:55

Har i overvejet at kigge på byggegrunde, så får du dit ønske opfyldt med et helt nyt hus, mange udstykninger henvender sig til børnefamilier og det giver hurtigt noget socialt til både børn og forældre. Har selv prøvet det og alle faldt hurtigt til.

 

Har i bedsteforældre i nærheden af hvor i bor nu? Skal i evt i nærheden af dem? Vi tog turen fra lejlighed i Kbh til Fyn for at have vores forældre tættere på børnene.

 

Når i har fundet ud af hvad i vil og hviler godt i jeres beslutning, så bliver det også godt for børnene når de kan mærke i ikke tvivler på beslutningen.

 

Et sted at starte er måske at sætte huset til salg, bliver det så solgt før i har fundet en løsning, kan man tage et lejemål indtil det rette løsning findes ( måske imens et hus bygges )

 

held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider