Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Fodtøj når der riddes
Forfatter: 
Dato:  31-05-2018 14:07

Jeg har tænkt over hvor hyppigt riddestøvler bliver brugt og hvor stor en del kan finde på at ridde i normale sneakers til f.eks. kortere ture?

 

Hvad gør I ellers, således at det bliver lettere at ride uden stor bøvl med støvlerne?

 

Vh

0
1
Svar på denne tråd
 
 Fodtøj når der rides
Forfatter: 
Dato:  31-05-2018 17:40

Jeg rider med ridestøvler 99 % af tiden, den sidste procent er med korte støvler med hæl og leggings over. Af sikkerhedsmæssige årsager vil jeg ride med sneakers og have stigbøjler på.

 

Køb et par gode ridestøvler med lynlås, så er de lette at få af og på. Hvis ikke man rider så meget så er korte støvler fine, de er ok når man henter hest på fold og går i stalden (noget mere sikre end sneakers), og lette at tage leggins over når man vil ride.

 

Vh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt fodtøj
Forfatter: 
Dato:  01-06-2018 10:48

Never ever sneakers! Som i - ALDRIG NOGENSINDE!

 

Jeg kan sagtens finde på at ride i andet end deciderede ridestøvler - især på tur - men der SKAL være hæl på. Sneakers og andre sko med helt flade såler er bandlyst. Også hos gæster - jeg vil simpelthen ikke have det. Så må de hellere ride i strømpesokker ;)

 

Som Lego skriver, så er det en god ide med et par korte støvler og evt. et par leggins til ridebrug.

 

Hilsen Sif

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 Nu oplever..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2018 13:43

Nu oplever jeg ikke bøvl med mine støvler, måske fordi at de passer.

 

Jeg rider med støvler 80% af de gange jeg rider, de sidste 20% har jeg korte ridestøvler og støvleskafter( jeps, det er stive skafter.

 

Det er typisk når jeg rider i skoven at jeg benytter korte støvler.

 

Af sikkerhedsmæssige årsager bruger jeg støvler med hæl og ridehjelm!


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Om støvler
Forfatter: 
Dato:  02-06-2018 08:20
Jeg har et par Ridestøvler.
De er ikke brugt i et år.

Til gengæld bruger jeg western Ridestøvler. De er lette at stikke foden i, behagelige at gå med - og ha, dem er jeg glade for.

Og så holder jeg meget af korte støvler.
De er nemme at tage på, behagelige og billige at skifte ud. Så de fungerer også som standstøvler.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ridestøvler og intet andet
Forfatter: 
Dato:  03-06-2018 18:42

Her kommer støvlerne på hver gang. De er nemme og behagelige at ride med synes jeg.

 

Så snart jeg er på jorden, så har jeg en eller anden form for sikkerhedssko på. Nærmer mig ikke ret gerne heste, hvis ikke jeg har sikkerhedssko på.


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jodhpursstøvler
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 20:12

Evt med leggings (af dem, der når op til knæet).

 

Jeg elsker jodhpursstøvler, de er behagelige at gå med + jeg har støtte for mine lidt løse ankler. Med leggings har man så støtte næsten som langskaftede støvler, men de er nemmere at få af og på, hvis ens fødder nu hæver op i fx varmt vejr- eller ens lægge vokser på mystisk vis. (Det kan jo ske. ;-) )

 

Til gengæld er leggings lidt mere besværlige med mudrede folde. Men så kan de børstes evt vaskes- og støvlerne skal alligevel også behandles.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Støvler
Forfatter: 
Dato:  10-06-2018 08:19

Her i den sidste tid, hvor det har været meget varmt, har jeg redet en del i trainers/sneakers/løbesko, men jeg har også sikkerhedsbøjler, ellers ville jeg ikke gøre det.

 

Til normalt brug i køligere tider er det korte støvler med sikkerhedssnude, som også er velegnede i stalden, og ellers har jeg et par ridestøvler, som jeg mest bruger, hvis jeg skal have undervisning (mest bare for syns skyld...).

 

Jeg synes, de korte støvler giver meget mere frihed til foden, og det er kun, hvis jeg galloperer længere strækninger i let sæde, at jeg har oplevet, at bukserne kryber op ved anklen/læggen.

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Støvler
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 15:26

Hej,

 

Hvis man rider uden sadel eller uden stigbøjler, kan man ride med hvad som helst på fødderne, men ellers er det meget farligt at ride med fodtøj uden en klar hælkant og/eller med et groft mønster, der kan blive fanget af stigbøjlen. Det handler jo om sikkerhed, at man kan komme hurtigt ud af bøjlen med foden, så man undgår risikoen for at blive slæbt efter en skræmt hest. Derfor kan jeg anbefale nogle "kapper", man kan skrue fast på stigbøjlerne, der forhindrer foden i at smutte igennem stigbøjlen. Det er en stor hjælp til sikkerheden. Jeg bruger dem, fordi jeg i en periode red med en gjord, hvor der ikke var sikkerhedslåse til stigremmene. Bagefter er jeg fortsat med at bruge dem, da nogle sadler har meget stramme sikkerhedslåse (på trods af smøreolie o.s.v.), og jeg er også blevet mere pylret med alderen. Der findes endvidere et utal af sikkerhedsstigbøjler, der er med til at sikre rytteren mod alvorlige følger af uheld.

 

M.h.t. fodtøj, så anbefales det altid at ride med hæl og at undgå et groft mønster, der kan hænge fat i stigbøjlen. Vær også obs på, om skoen/støvlen på oversiden har noget, der kan sidde fast under stigbøjlens overside (en kant, pløs, velcro eller andet). Desuden skal stigbøjlernes størrelse være tilpas, så foden ikke kan sidde fast p.g.a. for smalle stigbøjler. For store stigbøjler er lettere at få foden igennem.

 

I øvrigt får jeg myrekryb, når jeg ser små børn ride rundt med fødderne stukket ind i stigremmene!!! Så er det dæleme bedre, at de rider uden! Deres fødder er alt for små til de fleste stigbøjler, og at stikke dem ind i remmene er da ikke spor bedre! Uha, uha. Men jeg er altså også temmelig sikkerhedsfikseret. Jeg synes bare, at man får mere ud af livet ved at være i live. Bare lidt længere...

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider