Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Irreversibel hypoperfusion
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 19:58

Er der nogen der ved hvad hvad en konklusion som dette "Irreversibel hypoperfusion i et område i apex og tilstødende del af anteriorvæggen" hvad det indebærer?

 

Jeg har oversat det til noget i stil med at det er uoprettelig (skade) med for lav blodgennemstrømning i spidsten af hjertet og skillevæggen.

 

Er det bare noget jeg skal leve med eller kan det blive medicinsk behandlet.

 

Venter på indkaldelse fra hjertelægen så jeg kan få svar, men ved også at jeg ikke vil kunne stoppe med at tænke på hvad der nu skal ske.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tal med din læge
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 22:19
Damn

Pas nu på, hvor du søger information.
Du kan få alt fra højt fagligt indhold til myter på er debatfora. Om et emne så vigtigt som dit helbred...?

Din læge/kardiolog ved hvad du ellers fejler, hvad øvrige undersøgelser viser.
Du kan tale om hvordan tingene gøres, fordele og ulemper. Derefter kan i beslutte hvilke muligheder der er (eller skal fravælges) og lægge en plan.

Jeg er selv læge, og der er en grund til at konsultationer er ansigt til ansigt.
Netop fordi det kræver en samtale mellem den fagperson, der ved hvad undersøgelse siger, kan oversætte til fordele/ulemper/prognose ved forskellige muligheder, kan fortælle om kroppen - og den person, der lever i kroppen.
Sæt dig og snak med den person, der har kvalificerede svar. (Det er ikke os, vi ved ikke nok)

Det kan vi ikke på hestenettet.dk - men jeg ønsker dig god bedring - og det er det jeg gætter på, at de kan tilbyde. 😁

Over and out.
4
0
Svar på denne tråd
 
 ulempe
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 22:56

Det er jo ulempen med sundhed.dk, informationen kommer før samtalen med lægen .

 

Og så er jeg ret utålmodig, og vil gerne prøve at danne et overblik over hvad der så måske skal ske i fremtiden. Vide hvad det værste jeg kan forvente og hvad det bedste er jeg kan forvente. Kan jeg risikerer en form for operation eller er det "bare" kosten der kigges på.

 

Jeg håber bare på at jeg hurtigt får en tid hos hjertelægen.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvalificeret gæt..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 23:47
Er alt hvad jeg kan tilbyde.

Og selvom jeg ikke kender dig, så er jeg helt sikker på, at du fortjener er brugbart svar.
Så jeg gætter ikke højt.

Sorry.
Ind imellem ville jeg ønske, at forsinkelsen på sundhedsjournalen blev genindført, for det giver meget bekymring, når lægebrokker jo er komprimeret information og svært at forstå uden indsigt.

Set kryds i kalenderen for din svartid.
Alt godt fremover.
3
0
Svar på denne tråd
 
 lægesnak
Forfatter: 
Dato:  20-03-2018 22:15

Oversat vil det være noget i retning af uoprettelig nedsat blodgennemstrømning i nederste del af hjerte og tilstødende forvæg.

 

Hvad behandlingen der evt. skal opstartes angår har jeg ingen gæt - er lægesekretær på en hjertemedicinsk afdeling. Har ikke været der så længe, men er for længst stoppet med at gætte på udfaldet ud fra lægens beskrivelse. Jeg synes ofte jeg sidder og skriver et journalnotet og tænker "hold da op, det lyder alvorligt" og når så brevsvaret til patienten skrives (hvor lægen jo gerne oversætter til almindeligt dansk + fortæller hvad planen fremadrettet er), så er der måske nok tale om afvigelser fra et normalt, sundt hjerte, men fuldstændigt harmløst og ikke behandlingskrævende.

 

Så i første omgang ville jeg ikke være alt for bekymret. Tænker, at hvis det var meget alvorligt, så havde de kontaktet dig forholdsvist hurtigt eller som minimum indkaldt dig ret hurtigt. Og du kan jo ikke rigtigt gøre så meget andet end at vente på en snak med lægen alligevel, så det er måske bedre at prøve at tænke på andre ting mens du venter

 


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 08:51
Det jeg undre mig meget over, det er at det jeg kan læse på sundhed.dk og det lægen siger, det er 2 vidt forskellige ting.

Jeg er blevet henvist videre til en kranspulsårer undersøgelse.

I ventetiden får jeg medicin, som heldigvis virker.

Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjertesmerter
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 10:24

Jeg er forresten ikke nervøs for at der er noget alvorligt galt, for så havde det vist sig med de undersøgelser jeg har været til.

 

Problemet er åbenbart at undersøgelser viser at der er et eller andet, men ikke hvor og hvad, og om det betyder noget.

 

Jeg vil bare rigtigt gerne kunne slippe for smerter og ubehag så jeg kan gå ture mv uden slemme smerter. Hvilket jeg så kan det meste af tiden nu pga det medicin jeg får.

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjerte problem
Forfatter: 
Dato:  23-09-2018 23:35

Det er da derfor du er så træt,jeg har noget lægen kalder for hjerte kramper,de ved ikk' hvorfor,men jeg er sgu oss så @!#$ træt og føler mig smadret,har så defekthed i lænde parti,de vil ikk operere øv øv et smerte helved


Ox avler

0
0
Svar på denne tråd
 
 trætheden
Forfatter: 
Dato:  02-10-2018 15:47

Tja, bortset fra at ved den sidste undersøgelse fandt de ikke noget. Så nærmest alle undersøgeler viser et eller andet, men der kan ikke findes noget som helst.

 

Skal igennem en lungefunktionstest og allergitest for at se om det kunne give et resultat.

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider