Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Job i tøjbutik
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 18:13

Hej

Går og overvejer nyt job men vil vide en masse inde.

 

Hvad er lønnen i en tøjbutik?

Go og no go?

Er man tvunget til at købe deres tøj hver måned som "arbejdstøj" i alle tøjbutikker?

 

Hit me up! tak :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Butiksarbejde
Forfatter: 
Dato:  29-12-2017 04:04

Jeg har godt nok ikke arbejdet i tøjbutik, men har arbejdet flere år i butik samt har veninder, der har arbejdet i tøjbutik.

 

Generelt er lønnen indenfor butik i den lave ende - specielt i betragtning af, at man skal arbejde aften og weekend samt ofte har rigtig travlt ved højtiderne. Desuden har man ofte lange vagter, så man skal være indstillet på indimellem at have vagter på 10-12 timer forudsat det er i en butik med lange åbningstider. Alternativt kan man risikere ikke at have særlig mange timer, og så i stedet fx arbejde 6 dage om ugen.

 

Lønnen ligger typisk fra knap 20.000-25.000 for månedslønnede i butik og oftest i den lave ende, hvilket vil sige omkring 20.000 evt. noget under, hvis du ikke er faglært. Hvis du har ledelsesansvar/nøglebærer mv. så kommer du nærmere de 25.000.

 

I tøjbutikker/skobutikker o.lign. vil man gerne have/kræver man at personalet har tøj fra butikken på og der er pæne rabatter til køb af tøj - men det er dog stadig en udgift man skal regne med at have.

 

Bortset fra ovenstående kan det være rigtig sjovt at arbejde i butik idet der er mange vekslende opgaver, massere kundekontakt og ofte kollegaer i samme aldersgruppe som dig selv, så det sociale er ofte rigtig godt :)

 

Kan dog sagtens være der er en del der har ændret sig de sidste år, hvor jeg ikke har været i butik, så dette er blot min erfaring :)



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider