Logo used for printing

HN afstemning
Hvor mange penge bruger du om måneden på din hest? Pr. hest

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvor skal vi bo?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2017 13:04

Min kæreste og jeg står og skal beslutte os for hvor vi skal bo -altså i hvilken by -og klarer overhovedet ikke at finde ud af det

Så derfor ville jeg høre: Hvordan har I andre bestemt jer for hvor I skulle bo?

Jeg tænker primært på tilfælde hvor man er to, og altså ikke bare skal tage hensyn til sig selv.

Vores situation er iøvrigt den, at min kæreste gerne vil flytte til sin hjemby, mens jeg gerne vil flytte derhen hvor mit arbejde er. Der er ca 3 timers kørsel mellem de to ting, og for tiden bor vi imellem -ca 1 time fra mit arbejde, og 2 timer fra hans hjemby.

Jeg kan ikke få arbejde i hans hjemby med det jeg arbejder med (er forsker), mens han kan få arbejde mange steder (byggeingeniør). Vi har forresten 2 små børn.

Vi har snakket om hvad vi skal gøre i et år nu, og har brug for nogle andre vinkler på sagen....

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

Den er svær....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2017 21:55

Umiddelbart vil jeg jo mene at I bor OK nu - ud fra det du oplyser. Da I åbenbart SKAL flytte, ville jeg mene at det måtte blive nærmere til dit arbejde. Det virker mest logisk.

Hvad er det der binder din samlever så meget til hans hjemby ?

Kunne I måske prøve at forestille jer hvordan jeres liv vil blive hvis I flytter til hans hjemby ?? - og hvis I flytter nærmere til dit arbejde ??

Hvordan forestiller i jer at jeres liv vil se ud om f.eks. 5 år ??

Både familiemæssigt og arbejdsmæssigt/økonomisk ??

Hvis du ikke kan få arbejde indenfor dit fag, vil du jo blive nødt til at beskæftige dig med noget helt andet. Er det en mulighed ??

Måske skulle I flytte et helt andet sted hen og få nye jobs begge to ?

Det var alt jeg kunne finde på..........

Ønker jer al mulig held og lykke med at finde en løsning :)

2
1
Svar på denne tråd

ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  18-11-2017 08:58

Jeg synes i skal finde en by, hvor du kan få et forskerjob og han et ingeniørjob og hvor der samtidig er godt for børnene med institutioner og skoler osv.

Selvfølgelig har man en tilknytning til sin fødeby, men det ville jo være rigtig ærgeligt at du ikke kunne bruge din uddannelse eller at du skulle bruge timevis på transport til og fra job hver dag, når i har børn.

Jeg synes i er nødt til at sætte jer ned og se praktisk på fremtiden, i hvert fald som fremtiden ser ud lige nu.

Det duer simpelthen ikke at være stædig og alt for følelsesbetonet, når i står 2 unge i starten af jeres karrierer. I skal arbejde med jeres fag, hægte jer fast på de gode job og samtidig have så meget tid som mulig med jeres små børn.

Held og lykke .

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2017 12:16

Min kæreste og jeg indgik et kompromis, somm vi begge er blevet rigtig glade for.
Han arbejder i Holstebro og boede der da vi fandt sammen, hvor jeg boede i Århus da jeg læste og arbejder der.
Vi blev enige om at mødes på "halvvejen" i Silkeborg, både fordi det blev for lang transporttid for ham på arbejde fra Århus, sa,t at huslejen er meget høj i forhold til andre byer.
Ingen af os er direkte bymennesker, så nu har vi fået en stor lejlighed til billige penge, som tillader os at have to biler.

Vi snakkede længe om hvad ønsker vi havde til vores kommende bolig og hvilke byer vi gerne vil bo i og så brugte vi god tid på at finde det rette match.
Det kræver dog at begge er villige til at give lidt og se mulighederne i nye ting.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2017 13:04

Tak for jeres svar.

Grunden til at vi bør flytte er 2 ting:

-mit arbejde flyttes 1/2 time længere vøk, sådan at der fremover bliver 1 time hver vej (der er nu 1/2 time hver vej)

-min kæreste trives ikke hvor vi bor nu

Det med at bo på halvvejen er sådan set det vi gør nu -og der føler vi lidt at ingen er glade, men begge er utilfredse. Jeg, fordi jeg får lang vej til job, hvilket er usmart npr man har 2 børn i børnehavealder, og min kæreste fordi han bor langt fra sin familie. Derfor synes vi at vi burde vælge enten den by hvor mit arbejde flytter hen, eller hans hjemby. På den måde vil ihvertfald en af os blive tilfreds.

For mig betyder det egentlig ikke så meget hvor vi bor -vi kunne sådan set godt flytte til hans hjemby, hvis ikke det var fordi at jeg så ville miste ikke bare mit arbejde, men også muligheden for at bruge min uddannelse (her snakker vi om at jeg har taget kandidat plus PhD), da der ikke er nogen steder indenfor 2 timers kørsel fra hans hjemby hvor jeg ville kunne bruge den. For øvrigt skal det nævnes at jeg er rigtig glad for mit arbejde, og faktisk har flyttet fra Danmark til Norge netop for at få dette arbejde (vi bor i Norge). Men jeg vil heller ikke lade min personlige lykke gå ud over familien....

Min kæreste vil gerne bo i sin hjemby fordi han da vil have hjølp i det daglige i form af sin familie, og der bor også nogle af hans barndomsvenner. Han snakker om at han gerne vil have tilhørighed, og at det er vanskeligt for ham at finde andre steder. Han er noget mere introvert end jeg, så han synes det kan være svært at få nye relationer.

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-11-2017 11:10

Jeg ville prioritere mindst muligt transporttid. Det lyder som om han kan få job nogenlunde hvorsomhelst mens du er mere bundet og derfor tænker jeg, at det giver bedst mening at bo tæt på hvor du kan arbejde mens I har hjemmeboende børn. Transporttid er jo tid, der går fra dem. Er du okay med lige at se dem hurtigt om morgenen og måske slet ikke om aftenen, hvis de er så små at de går tidligt i seng?

Hvis han kan arbejde tæt på deres institutioner kan han selvfølgelig tage hele hente/bringe-showet så de ikke behøver at være de første der bliver afleveret og de sidste der hentes hver dag, men ønsker han at være så bundet af at det 99% bliver hans tjans, fordi du arbejder langt væk? I min optik er det mere optimalt at I bosætter jer, så I kan deles om det. Det er bedre for børnene og for jer...

Når så ungerne er fløjet fra reden kan I jo bosætte jer tættere på hans hjemstavnn og acceptere en længere transporttid.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider