Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 fængsel om en uge (mandag)!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 21:46

Jeps ( se evt min tidligere tråd)

 

Jeg skal i fængsel startende på mandag (17 juni).

 

Og naturligvis skal jeg da det, det er endda i min egen by så jeg skal ikke engang med toget.

 

Og med en lægeerklæring kunne jeg nok få det udsat for 4. gang, men nu vil jeg godt bare har det overstået.

 

Jeg har in-operabel kræft i munden med metastaser ned til lungerne. Netop ordet "in-operabel" betyder at jeg skal dø. Spørgsmålet er kun hvornår.

 

Og at slås med kriminalforsorgen over en minimalt trafik-uhelt for mere end 2 år siden gider jeg derfor ikke bruge min tid på.

 

Så nu tar jeg i fængsel på mandag, men hvis de sir jeg skal samle tøjklemmer eller andet åndsvagt, så er mig liv for kort til det.

 

Det er ikke mere et spørgsmål om at "klemme ballerne sammen i 50 dage". Det er et spørgsmål om resten af mit liv.

 

Og selvom jeg er dømt og skal i fængsel så bestemmer de ikke over om jeg så skal sove, tisse, skide, eller hvad jeg nu kan finde på.

 

Måske gør jeg også bare det de siger, hvis det gir mening.

 

Men fra mandag og frem til starten af August (altså resten af juni og hele juli (50 dage i alt) er jeg ikke her, medmindre de lige gir mig liv til at tjekke hurtigt nmen regn ikke med det.

 

Der er en ugen endnu det er først den 19 juni jeg skal "tjekke ind".

 

Eftersom det er en sag om spritkørsel for lidt mere end 2 år siden har jeg allerede taget konsekvensen: afskaffet alle køretøjer, og JA eg har ikke engang en cykel mere !. Det eneste jeg har med hjul på er sådan en vogn jeg bruger når jeg køber ind (en trolley?)

 

Så jeg har tydeligvist allerede "lært lektien" (At man ikke skal køre uden kørekort og hvis man har drukket". Men det soppet jo ikke det - nej HELE mit liv skal smadres. Jeg kørte trods alt ikke nogen ned eller noget.

 

Men "Resultatet" er nu at lige bortset fra det fængsel i 50 dage så påtænker kommunen færtidspension.

 

Jeg havde MEGET større ambitioner om mig selv end blive førtidspensionist som 35-årig må jeg sige.

 

Men hvis det er min eneste mulighed for en indkomst fremafrettet som kræftpatient så må det jo blive sådan. Hvis kommunen så bare gad få det fikset i en fart, det var i marts de først selv ringede og nævnte at det nok var det bedste !

 

Alle inputs er velkomne!

0
3
Svar på denne tråd
 
 Brug tiden rigtigt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 21:48

Hej Martin,

 

Sikken situation at stå i. Jeg tror ikke, at nogen kan sætte sig helt ind i, hvad du går igennem.

 

Det eneste, jeg synes jeg kan bidrage med, er, at du må sørge for at få det bedste ud af alt fra nu af, eftersom du ved, at du har begrænset tid!

 

Tiden står ikke stille, mens du er i fængsel. Derfor skal du bruge den tid til noget godt. Læs gode bøger. Måske lærer du nogle interessante mennesker at kende. Hvis det giver dig ro i sindet, så saml dog bare de elendige tøjklemmer (det kan jo faktisk være, at du får nogle hyggelige eller sjove "kolleger" mens du gør det). Lad være med at gøre dine 50 dage til én lang protest - det er spild af din tid og energi og gør sikkert ikke den store forskel. Gør i stedet de 50 dage til en ny og anden måde at leve på - og nej, det er selvfølgelig ikke særlig fedt at være i fængsel, men det, at du får tid til at tænke over, hvordan du ønsker at tilbringe tiden efter fængslet, kan måske hjælpe dig, når du kommer ud igen.

 

Pøj-pøj!

 

MVH

Jette

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Vi skal alle dø
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 10:02

 

Du er en meget vred ung mand, ingen tvivl om det. Jeg ville ønske du ville gå lidt ind i den vrede og rigtig mærke den. Hvorfor er det kommet dertil? Hvis skyld er det? Og hvad kan DU gøre ved det?

 

 

Nogle mennesker, er bange for at dø andre er ikke.

Du kunne jo benytte tiden bag de stive gardiner til at læse om andre menneskers nærdødsoplevelser så du i det mindste har en idé om hvad der venter en eller anden dag. Jeg finder dem meget facinerende og lærerige; Men jeg fristes også til at bede dig kikke på din kost. Der ér mange der har fået en dødsdom og som er blevet helbredt, uden læge / sygehusets hjælp. En del af dem jeg kender til er fra folk som er begyndt at spise efter deres blodtype. Det lyder skørt! I know, men hvor intet vover...

 

Endelig tænker jeg, har du undersøgt muligheden for at afsone med fodlænke?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider