Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Arbejdsskade hvem søger man erstatning v
Forfatter: 
Dato:  16-10-2016 19:14
Hej

Ved en arbejdsskade så er det virksomhedens forsikrings selskab der skal betale erstatning efter div. Vurderinger, men skal man også søge hos egen forsikring eller hos fagforening? Nogen der har prøvet?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2016 09:47
Allerførst vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg ikke har nogen personlig erfaring med arbejdsskader (heldigvis)

Din fagforening burde kunne hjælpe dig med råd og vejledning mht. hvor du kan søge erstatning.
Hvis du er dækket af en forsikring gennem fagforeningen, er det muligt, at du kan få erstatning den vej også, men spørg dem ad.

Hvis du har en heltids-ulykkesforsikring så burde du kunne få erstatning derfra.
Har du kun en fritids-ulykkesforsikring dækker den ikke i din arbejdstid, men kun når du har fri, altså intet fra den.

Din AMR (det, der tidligere hed Sikkerhedsrepræsentant) skulle kunne hjælpe dig, eller som minimun kunne henvise videre til de relevante personer hos fagforeningen. Arbejdsskadestyrelsen kan evt. også råde dig.

Held og lykke med det hele.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2016 17:27

..... Så glemte jeg lige i skyndingen, at der jo selvfølgelig er forskel på, om det er en arbejdsskade, som f.eks. en musearm, eller en decideret arbejdsulykke.

 

Din ulykkesforsikring dækker sandsynligvis ikke en arbejdsskade, men det kommer meget an på, hvordan du er forsikret. Spørg hos dit forsikringsselskab.

 

Du kan også være heldig at have en forsikring gennem dit pensionsselskab. Det er der mange, der glemmer, men det er værd at undersøge.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er to muligheder
Forfatter: 
Dato:  17-10-2016 22:58

Der er to muligheder. Der kan være tale om en decideret arbejdsulykke, ELLER en arbejdsbetiget lidelse, som er opstået over lang tid.

Skaden/lidelsen skal anmeldes (vist nok) til Arbejdstilsynet af din arbejdsgiver, evt. din læge hvis arbejdsgiver ikke vil.

Herefter går sagen sin gang - og det tager LANG tid.

Dine forsikringer. Ulykkes/sundhedsforsikringer typisk.

 

God bedring

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2016 12:28
Mht. anmeldelse så har arbejdsgiveren pligt til at anmelde en arbejdsulykke til arbejdstilsynet.

Har man en erhvervssygdom (det hed tidligere en arbejdsbetinget lidelse) har læge/tandlæge pligt til at anmelde det til arbejdstilsynet.

I begge tilfælde har man også selv mulighed for at anmelde det.
Man har desuden selv ansvaret for, at der bliver indgivet anmeldelse indenfor anmeldelsesfristen som normalt er 1 år.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 arbejdsskade
Forfatter: 
Dato:  20-10-2016 16:45

start med at kontakte din fagforening, de kan vejlede dig.

 

Jeg har selv været gennem møllen for nogle år siden, da jeg pådrog mig svær tennisalbue på begge arme, i mit daværende job som bogbinderassistent.

 

Jeg fik at vide jeg skulle gå til egen læge og blive undersøgt og blive henvist til arbejdsmedicinsk klinik. Herfra kørte det hele gennem fagforeningen, og jeg fik den vejledning jeg skulle bruge til at udfylde diverse formularer osv.

Arbejdsskadestyrelsen kom med en afgørelse der fastslog en mén grad og ud fra denne skulle jeg have en erstatning fra firmaets forsikring der passede til mén graden. Efterfølgende kontaktede jeg så mit eget forsikringsselskab for at søge gennem min fritids/ulykkesforsikring - desværre dækkede den ikke, da min skade ikke var akut opstået, men fik dog trods alt fra firmaets forsikring.


Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ko12r,xl
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 21:11

Jeg har for nogle år siden været uheldig og komme galt afsted på mit arbejde. Fik skåret sener over i min tommelfinger som efterflg er gjort stiv.

Det blev meldt til arbejdsskadestyrrelsen af min arbejdsgiver. De kontaktede min egen ulykkesforsikring så jeg fik erstatning både fra arbejdsgiverforsikringen og min egen ulykkesforsikring efter der var sat mengrad på. Det tog ca et år.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider