Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Dilemma Job
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 23:05

jeg er god til mit job, jeg er rigtig god til det.

 

Jeg er udlært i et firma, der ville beholde mig efter endt læretid, men så blev jeg gravid og så var der ikke råd, var beskeden. Nå jeg tog barsel og fandt andet job, og efter en kort periode der, åbnet sig en lign. stilling, i et konkurrende firma, til det jeg var udlært i, jeg søgte og fik det, vi er ikke mange der er uddannet specifikt i det jeg er. Nå men efter 6 mdr der, ringede mit lærested, at de manglede slemt om jeg ville "hjem", og jeg sagde det ville jeg godt HVIS jeg fik nogle ting på plads først, og det var en ordenlig løn, og så ville jeg havde en HD, de gik med på det, jeg sagde op der hvor jeg var, og det var svært at sige op fordi det var et rigtigt rigtigt godt sted at være, men mit lærested ligger 10 min hjemmefra og det andet lå længere væk. så jeg tænkte det ville være fedt at komme "hjem" og jeg er også glad for det nu har jeg været der i 9 mdr.Men har hele tiden haft en træls fornemmelse af tvivl om det nu var den rigtige beslutning jeg tog 9 mdr før, og så ringer det andet firma sq igen, og tilbyder mig en 30 timers stilling til samme løn som jeg får nu i en 37 timers stilling.

 

Årh mine børn ville elsker jeg havde mere tid hjemme, jeg ville elsker at have mere tid. MEN arg måske det er fordi jeg er kvinde, at jeg har dårlig samvittighed over bare at have snakket med det andet firma, jeg har ikke lovet noget, bare snakket med dem. Jeg har dårlig samvittighed over for min kollega, over for min chef, og ja generelt firmaet. Men 30 timer er tiltalende, og jeg var super glad for at være der.

 

Er det bare min "kvindelighed" at have det sådan, eller er det generelt sådan, jeg har aldrig skiftet job ret tit, så det er lidt "nyt" for mig at være så eftertragtet. jeg kan bare huske jeg hadet den følelse, men skal jeg bare komme over det, for realistisk set, var jeg ikke en god forretning ville de jo heller ikke beholde mig.

 

Burde jeg gå til min chef og sige at det andet firma havde ringer og tilbudt sådan og sådan om han ville matche, er det mest fair ? Årh jeg bliver aldrig god til sådan noget

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad vil du selv
Forfatter: 
Dato:  20-08-2016 01:30
Hejsa.

Jeg kan se, at der er to arbejdspladser der godt ved hvad de vil.
Fx vil de gerne have dig i din medarbejderstab.
Men jeg kan ikke tydeligt se, hvad du vil?
Hvor vil du helst arbejde?
Hvad prioriterer du? Transporttid, fritid, indtjening, udfordringer på job, mulighed for at blive forfremmet?
Og hvilke arbejdsplads kan bedst give dig det du ønsker?

Når du ved det, så gå hen til den chef, der vil give dig samme løn for 30/t og bed om en kontrakt og sig at du har brug for at tænke på det.
Gå til din fagforening eller hvem der nu kan rådgive dig. Forhør dig om hvad der er god løn / forhold / vilkår i kontrakten.
Gå til den nuværende chef. Vær åben.
Sig at du trives. Men, din gamle chef har forsøgt at headhunte dig. Du synes det er et godt tilbud, hvad vil din nuværende chef være med til at byde?
Hvis din nuværende chef siger ok til nye, bedre forhold så hvisk det til ham den anden.
Vil han også byde op?

Hvis du ender med at konkludere at du bliver, så lad det sive til din nuværende chef, at du var smigret, men du vil ikke give slip på det du har og som du er glad for.

Hvorfor skal du have det dårligt over flere bejlere?
I mange brancher er det standard at skifte regelmæssigt for at udvikle sig. Og jeg tror folk får trang til at udvikle sig, når de får et lækkert jobtilbud.
5
0
Svar på denne tråd
 
 Husk lige
Forfatter: 
Dato:  20-08-2016 11:26

at med en 30-timers uge vil du uværgerligt sakke bagud erfaringsmæssigt i forhold til nye hotshots som i forvejen vil have nemmere ved at udkonkurrere dig qua ungdommelige kræfter og manglende forpligtelser overfor ustiftet familie. Eller være fraværende på et kritisk tidspunkt hvor alle kollegerne (læs: konkurrenterne) er til stede.

 

Tænk også over hvad din(e) arbejdsgiver(e) investerer i dig, og hvor sikre de vil være på dig når du opfører dig "som en svingdør", det kan være de vil blive usikre og ikke satse på dig langsigtet. Den korte "profit" du kan score kan meget vel forsvinde på langt sigt.

 

Omvendt synes jeg begge dine arbejdsgivere lyder som om de ikke aner hvad de vil og kan, ifht deres økonomi og medarbejdere, det ville jeg også tage med i betragtning, men det kan da være de er blevet klogere på den dumme måde og husker det til næste gang.

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 beslutning beslutning
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 08:10

Du skal gøre hvad du mener er bedst for dig og din familie.

 

Som du selv har erfaret, så gør arbejdspladsen det samme, fx. som da du blev fyret da du var gravid, fordi du på det tidspunkt ikke længere var attraktiv for firmaet.

 

Så ja, drop den dårlige samvittighed. Et job er en "forretning" imellem den ansatte og firmaet. Så længe begge parter får noget ud af "forretningen" er der enighed.

Det gælder iøvrigt for alle aftaler man indgår, som omhandler økonomi. Samarbejdet er kørene, så længe det er en fordel for begge parter.

Så ja, jeg synes du skal droppe "den pæne pige" og gøre lige hvad du finder er bedst.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 11:13

Jeg er stor fan af 5-års planer så hvad er DIN 5-års plan og hvilket job matcher bedst?

 

Og hvad med den HD? Vil det andet job også tilbyde den?

 


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
1
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 11:12

Tænk på dig selv.

 

Du skal tænke på hvad DU gerne vil.

 

Så hvis du gerne vil ned på 30 timer, have tid med dine børn og stadig har råd til at leve - og arbejdet tiltaler dig. SÅ spring ud i det.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for alle
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 19:32

Tak for alles besyv, at jeg skulle blive ringere stillet end mine yngre kollegaer, er jeg ikke så beymret for, jeg regner ikke med at det er hvad jeg skal resten af mit liv. og pt vil jeg hellere bruge tid hos mine unger mens de har mest brug for det. Og så er der også den HD, som gerne skulle gøre mig til en stærk spiller når den er afsluttet.

 

Jeg har været ved det andet firma og sige at jeg ikke er interesseret med mindre at den HD også er i spil, den er bare for vigtig for mig, hvis de ikke vil det, så er det jo lidt lige meget. Selv om 30 timer pt er meget tiltalende, pga vi stadig har små børn, og tiden er mega presset når man skal nå det hele.

 

Regner også med at gå til min nuværende chef og melde ud( hvis det andet firma vil give den HD) at jeg har fået det tilbud, og om han kan og vil matche det, men det tror jeg ikke han kan pga vi er mindre der hvor jeg er nu, og mandtals mæssigt er det ikke muligt. Nå nu må vi se om hvad firma nr 2 siger til mit krav, måske de slet ikke vil så :)

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Iwanna humbalot
Forfatter: 
Dato:  08-09-2016 22:12

Hvad er der sket videre? Har du fået nyt job + HD lovning eller bliver du det nuværende sted :)

 

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag aldrig tilbage til en fuser
Forfatter: 
Dato:  09-09-2016 07:19

men det gjord du, i mine øjne ved at vende tilbage til det firma der fyrede dig da du blev gravid.

 

Håber du tænker på dig selv, for det er det firmaet gør. :)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456677
Forfatter: 
Dato:  09-09-2016 18:06

Jeg har snakket med det jobtilbydene virksomhed, om at den HD er ret vigtig for mig, og hvis den ikke kom i spil, så var jeg ikke interesseret, de har lige ringet tilbage forleden og kommet med et modbud, som jeg så lige skal tænke over, pt er stillingen ikke ledig, men det bliver den ret snart.

 

Shagya: Det var imo ikke helt fair det de gjorde dengang nej, men fuser vil jeg nu ikke kalde dem, jeg vil gerne, i og med at jeg er i en smal brance, holde mig på god fod med alle mine potentielle arbejdsgivere. Men de fik da også lov til at give mig en væsenlig lønstigning og den HD før jeg sagde ja til min gamle læreplads, plus der var også nogle private omstændigheder der gjorde at placereingen på min gamle læreplads var at foretrække på daværende tidspunkt.

 

Så nu skal jeg tænke og så må vi se, men der er sket en større omvæltning i vores liv, der gør at nedsat tid ville være endnu mere attraktiv. Men nu ser vi :)


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider