Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hjælp søges
Forfatter: 
Dato:  13-06-2016 17:29
Hej min datter (der har redet i 7 år)
Har overtalt mig til at ride en tur i dyrehaven, problemet er bare at jeg aldrig har siddet på en hest. Er der nogen der har et par gode råd, for jeg kaster mig ud i det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 få lidt undervisning først
Forfatter: 
Dato:  13-06-2016 21:36

,syntes helt klart, du skal have noget undervisning på en ridebane først, måske din datter kan undervise dig på hesten lige før turen i dyrehaven.Så du får føling med hesten, hvordan du sætter i gang , stopper og drejer .Evt kan din datter have din med i træktov , hvis du føler dig mere tryg ved det .Måske I kan leje islændere, de er ikke så høje og rigtig gode til nybegyndere .Og vil anbefale kun og skridte turen .

0
0
Svar på denne tråd
 
 få lidt undervisning først
Forfatter: 
Dato:  13-06-2016 21:44

,syntes helt klart, du skal have noget undervisning på en ridebane først, måske din datter kan undervise dig på hesten lige før turen i dyrehaven.Så du får føling med hesten, hvordan du sætter i gang , stopper og drejer .Evt kan din datter have din med i træktov , hvis du føler dig mere tryg ved det .Måske I kan leje islændere, de er ikke så høje og rigtig gode til nybegyndere .Og vil anbefale kun og skridte turen .

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2016 00:51

Sørg for at have noget fodtøj med hæl på, da foden så ikke kan komme igennem stigbøjlen, hvis du kan låne et par ridebukser med skind og eller grip på rumpen så sidder du bedre fast i sadlen.

Husk ridehjelm.

 

Ellers er der vel bare at ønske god tur.

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 15:16

Hej.

 

Jeg tog også min far og hans kone med ud at ride på islændere på Rømø. Min far havde ikke redet i 50 år og hans kone aldrig...!
Det gik da rigtig fint - vi havde vel og mærke guide med og hestene havde lært at gå i kolonne.


Det er vigtigt, at du får en guide med og kommer op på en rolig hest. Der er nok heller ikke nogen, der vil leje sin hest ud til en nybegynder, uden at der er guide med?

Hvis der er, kan du jo bruge din datter som guide og så vil jeg anbefale at I starter på en ridebane, hvor du lige lærer at trække hesten, sidde op og ned samt styre den rundt - bare i skridt.

 

 

Sørg for et par gode bukser - evt. leggins, strømpebukser eller løbetøj og et par sko, der er så smalle, at de ikke kan sidde fast i stigbøjlen.

 

God tur! :)

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider