Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvordan stærk ?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 08:00

Det mest frygtelige som ikke må ske, skete.

Min mor fik for to uger siden en blodprop i hjernen. En tidlig morgen mens de var i deres Es, deres campingvogn og i år skulle til at nyde det på deres længe ventet spot, de endelig har fået på pladsen.

Vi havde lige hver især af hold børn og børnebørn nydt en eftermiddag derude sammen med dem. Weekenden inden... De elsker når vi kommer derud og skulle se deres havudsigt.

 

Vi alle børn fik travlt med at smide de vi hver i sær i vores liv havde gang i og komme afsted. Vi har længere distancer i mellem os og yderligere til sygehus. Intet virkede hverken trombolyse eller operation. To ugers mareridt og det står på i lang tid endnu.

 

hun er nu blevet flyttet til et andet sygehus hvor de genoptræner og gør alt for hende. Hun er lam i den ene side kan ikke snakke, andet end ja og nej. Hun forstår os. Oveni hatten har hun tendens til depression og vi anede ikke hun fornyeligt var startet igen. Vi har ellers ikke belastet hende med vores liv netop for at skåne hende sidste gang hun dykkede. Der er så frusterende at sidde og ikke kan gøre noget for at hjælpe hende eller far, som slet ikke forstå konsekvenser af det her. Det er så synd for ham. Spørger hele tiden hvornår kommer hun hjem. Prøver at holde ham over linien.

 

At få tiden til at besøge hende på sygehuset og far hjemme. Sige gode ting og selv være stærk. Plus en ældre hest jeg ikke bare kan lade passe sig selv, da den også har behov for de hverdags ting jeg gør med den. Tendens til forfangenhed osv. Så skal kæresten til scanning i dag med en knude et forkert sted.

alt det oveni hinanden gør at jeg sidder og hyler prøver at passe mit arbejde og prøver at takle det hele. Der er så svært og uretfærdigt. Og aner ikke hvor jeg skal slå ned og være effektiv. Det er sådan en svær tid. Og jeg som troede jeg havde det svært i forvejen. Nu er det hele væltet. Min mor bliver aldrig mor igen, min far ender som en sur gammel bitter mand. Og jeg ved ikke om jeg magter det hele. :-(



"En vane har lange rødder."

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2016 12:38

Hej,

 

det lyder rigtigt slemt med din mor, endnu mere svaert med din far, og forfaerdeligt med din kaereste.

 

Uanset hvor meget du proever, saa kan du ikke 'fixe' noget af det her, men du skal proeve at finde en maade for at kunne vaere i alt det her. Og saa skal du have een at tale med.

 

Har du mulighed for en kort orlov fra arbejde saa du lige kan finde et staasted?

 

Kunne du evt. finde een veninde som kan aflaste med hesten i et par uge, saa du kan faa organiseret tingene omkring dig?

 

For mig virker det bedst naar jeg faar puttet de ting, som jeg er herre over ind i en plan, og saa kan jeg haandtere hver af situationerne uden at foele at det hele flyder sammen.

 

Ved godt at mine forslag lyder enormt simple og saadan er virkeligheden ikke. Men jo mere praktisk du kan strukturere de ting, som du er herre over, jo mere plads faar du til at vaere i dine foelelser og deale med de urimelige udfordringer som dig og dine naermeste staar overfor.

5
0
Svar på denne tråd
 
 En ting...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 11:42

...er helt sikker - du skal huske at tage hånd om dig selv først, for uden du har det ok kan du INTET være for de andre!

 

Jeg synes du skal give din egen læge et kald og vende den med ham/hende - det er hamrende vigtigt at du ikke går ned med flaget selv. Det er ikke sikkert at der skal en sygemelding til, men et kort brev til din arbejdsgiver hvor hun skriver at nedsat tid i en periode vil være en god ide, kan måske lette presset lidt (hvis altså dit arbejde vil være med til det - og det BØR de når SÅ mange ting ramler i en ansats privatliv!)

 

Det er frygtelig tragisk alt det der sker omkring dig lige nu - og desværre er det så lidt du kan gøre pt. andet end bare at være der og støtte/trøste

 

Uanset hvor hårdt det hele er - så er du nød til at prioritere dine ressourcer - og hvem der har mest brug for din hjælp lige nu er svært for udenforstående at bedømme.

 

Din mor er der fagligt taget hånd om, gør dog MEGET gerne personalet opmærksom på hendes depressionstendens, det er man i forvejen i stor risiko for at udvikle ved blodpropper/hjerneblødninger - så det skal der tages hånd om INDEN det går galt (så blokerer depressionen nemlig for optimal helbredelse...)

 

Din far har lige nu brug for ekstra meget omsorg han er bange og aner tydeligvis ikke helt hvad konsekvens din mors sygdom får. Konkret hjælp til at klare hverdagen - den kan du med fordel prøve at vende med sygehusets socialrådgiver. Det kommer selvfølgelig an på hvordan han ellers er fungerende om der kan ydes noget hjælp.

 

Din kæreste har måske selv noget familie/gode venner som han kan læne sig lidt opad de dage hvor du er spændt for hårdt for - ikke være sagt at du ikke skal være der for ham, men lige nu er det nok dine ikke-helt-unge forældre der har mest behov?

 

Hesten - prøv om ikke du kan køre den HELT ned på et minimum af pleje det næste stykke tid, måske alliere dig med en staldkammerat/veninde.

 

En god ide kan også være, at du og dine søskende + evt andre pårørende sætter jer sammen og laver et skema over hvem der besøger hvornår - og I skal IKKE have dårlig samvittighed over ikke at komme hver dag! HUSK at sætte tid af til jer selv også - det er et langt forløb der venter, så det nytter ikke at bruge alt krudtet den 1. måned...

 

Masser af trøstekram herfra og et stort ønske om bedring til dem alle!

 

Trine (Faxa)


6
0
Svar på denne tråd
 
 Opfølgning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2016 18:41

Ville egentlig bare høre om du har det ok efter omstændighederne - skriv endelig herinde, folk plejer at være gode at "læsse af på"

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider