Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Uddannelse i udlandet - erfaringer??
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 11:01

Hej alle hn'er!

 

Er der mon nogen af jer der har læst i udlandet, gerne på bachelor niveau - enten fjernundervisning eller på et lokalt universitet?

 

Jeg overvejer at læse en bachelor(i Dublin da min kæreste er flyttet hertil) om det bliver på et lokalt universitet/college eller om det skal blive via fjernundervisning må tiden vise.

 

Det bedst praktiske, i mit tilfælde, vil være at læse en dansk uddannelse i det jeg så er berettiget til SU (eller hvad??) og ikke skal betale for selve uddannelsen

 

Jeg har prøvet at google lidt rundt på nettet, man kan ikke lige umiddelbart finde noget fuldtidsstudie der er på fjernundervisning (udover pædagogik)

 

Lad mig høre jeres erfaringer?? Links, råd mv. modtages med kyshånd!


H. Cecilie Enemark

Ryttere der vil, rider heste der kan

Dansk Varmblod ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 19:02

Jeg har læst i Hong Kong, men dog kun et semester. Så selvfølgelig ikke det samme. Men skal du læse en hel bachelor på et lokalt universitet tror jeg du skal betale selv. Om du er SU berettiget ved jeg ikke men kontakt SU styrelsen de kan helt sikkert rådgive omkring det.

Om du kan gå på en dansk uddannelse (fjernundervisning) og bo i udlandet og få SU er jeg så heller ikke helt sikker på. Så jeg tror helt sikkert du får mest ud af at kontakte uddannelsesinstutionen for den uddannelse du ønsker at tage.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 13:18

taget en mastergrad i Skotland - den var 1-årig/varede 12 måneder, dvs. 3 semestre i rap uden ferie imellem, hvor vi skrev speciale over sommeren.

 

Jeg fik min SU med plus et SU-udlandsstipendie, som betalte for min undervisningsafgift. Sidst jeg tjekkede, kunne det dog IKKE lade sig gøre på bachelorniveau, og både du, uddannelsen og det udlandske universitet skal også opfylde visse krav, for at du kan få stipendiet på kandidatniveau - f.eks. må der ikke være en identisk uddannelse til rådighed i DK.

Man får kun undervisningsafgiften betalt, hvis man gennemfører studiet - ellers skal pengene betales tilbage igen. Desuden får man pengene af flere omgange, så hvis skolen kræver fuld betaling fra studiestart, må man selv lægge ud. Undervejs skal du kunne bevise, at du er indskrevet på universitetet.

 

Fjernundervisning og den slags har jeg selv haft kigget på som videreuddannelse, men det er virkelig dyrt, når man har en kandidatgrad i forvejen, så jeg opgav det.

 

Som Caroline skriver, så ville jeg spørge SU eller de relevante uddannelsesinstitutioner direkte. Kig evt. her: http://www.su.dk/udland/

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det ikke
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 15:46

var klart ud fra mit indlæg, så læste jeg ikke min mastergrad ved dansk universitet i udlandet, men ved University of Edinburgh. Jeg var ikke tilknyttet et dansk universitet undervejs.

Har også læst et udvekslingssemester i USA, men det var en del af min bachelor, som jeg tog ved dansk universitet. Det er ikke det, du leder efter, tror jeg.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider