Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Kronisk bule gå væk?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 16:26

For efterhånden mange år siden havde jeg et styrt hvor jeg fik et ordentligt blåt mærke i appelsinhudsområdet på låret. Området ændrede farve mange gange, men hævelsen fortog sig aldrig og jeg har nu rendt rundt med denne ekstra balle i mange år.

 

Mine lårs størrelse har ændret sig mange gange både + og minus, men bulen består.

 

Har andre haft sådan en, og hvordan får man den væk? Jeg har prøvet diverse kredsløbsstimulerende ting og det har midlertidigt fået appelsinhuden væk (hurra!!!) men bulen forbliver.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ekstra buler...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 01:43

...lige præcis sådan en har jeg også - min sidder på ydersiden af låret ca midtvejs ml. hofte og knæ (som om man ikke har fået buler nok med alderen... )

 

Den har også alle år skiftet farve - især når det er koldt, men er aldrig gået helt væk (man kan næsten ikke se den mere, men sagtens føle den).

 

Jeg har endda fået min skannet da der var mistanke om at den klemte på nogle nervebaner med knæbøvl til følge... Laser, massage, kulde, varme alt er forsøgt uden held... desværre...

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig væk
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:16

Først og fremmest er jeg næsten glad for ikke at være den eneste med ekstra buler, men dernæst ked af at høre at det ikke er noget man kan få fjernet.

 

Så vidt jeg ved skifter min ikke farve længere - kun sammen med det øvrige ben, altså blåt når jeg fryser, hvidt når jeg er bleg og rødt når jeg er syd på. Det var kun de første par uger efter styrtet, at det fik fra mørkelilla over gul/grøn til "misfarvet" til normal...

 

Uanset hvad lægerne siger, så tror jeg ikke det ligefrem fremmer gennemstrømningen at have en klump livløst væv siddende.

 


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arvæv.
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 11:11

Jeg har arvæv fra en kæmpe fiberspræning i baglåret. Ikke synligt, men det gør at musklen ikke er så smidig og dermed i ny og næ gør ondt. Der gav fysioterapeuten noget behandling med infrarød et eller andet lydbølge dims, der rent faktisk hjalp rigtig meget. Måske det kan hjælpe jeres arvæv med at hele bedre. Selv om jeg ikke præcist kan huske hvad dimsen hed, men effektivt var det i hvert fald.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den bule
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 19:24

Det har jeg vidst hørt om i en eller anden helt anden forbindelse. Det lyder egentlig smart. Det kunne da godt være man skulle prøve en fys. Det havde jeg bare slet ikke overvejet i denne sammenhæng.

 

Andre idéer, forslag og erfaringer er naturligvis stadig velkomne.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den bule
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 19:24

Det har jeg vidst hørt om i en eller anden helt anden forbindelse. Det lyder egentlig smart. Det kunne da godt være man skulle prøve en fys. Det havde jeg bare slet ikke overvejet i denne sammenhæng.

 

Andre idéer, forslag og erfaringer er naturligvis stadig velkomne.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lydbølger
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 13:57

Jeg tror at det kaldes Schockwave, det der ultralydshalløj. Om det kan klare en gammel skade ved jeg ikke - men jeg har set det virke på nyere skader.

 

Trille - hvad har (midlertidigt) fjernet din appelsinhud? Jeg er vist også ved at komme i "frugt-alderen", og det er sgu ikke så kønt, at jeg ikke godt ku' undvære det ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 ny/gammel
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 15:28

Jeg fik infrarød (eller hvad det nu hedder) på en skade, der var i hvert fald 1 år gammel. Der hjalp det stadig.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Appelsinhud væk
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 18:26

"Frugtalderen" Hahahahaha Jeg har nu haft appelsinhud siden teenagealderen. Har også altid været mere eller mindre tyk...

 

Der var et tidspunkt hvor jeg havde rigtig meget tid til mig selv. Der dyrkede jeg rigtig meget motion, fik lavet venepumpeøvelser næsten dagligt, spiste enormt sundt, drak rigeligt vand og skrubbede hele balleområdet med skrubbehandsker hver anden dag.

 

En anden gang er det lykkedes glimtvist ved at spise masser af grøntsager, overhovedet intet hvidt brød, rigeligt vand, 14 km dagligt på cykel + styrketræning 4 timer om ugen og så akupunktur (af helt andre årsager, men det hjalp også på ophobninger i kroppen) Der var appelsinhuden væk i de perioder - på måneden, du ved, hvor man er mindre oppustet.

 

Så desværre ingen lette løsninger.

 

Jeg går i gang med at søge på shockwave og/eller ultralyd... Når jeg liiiige får tid...


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 08:57

... jeg tænkte det nok - der ER ingen lette løsninger. Jeg må vel vænne mig til frugthaven

Eller også skal jeg til at bekæmpe min medfødte magelighed - og min madglæde. Det kan blive et sølle liv!

 

Jeg håber at du bliver bulen kvit :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ultralyd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2015 22:29

Jeg kom til at tænke på om både buler og frugthaver eventuelt kan spilles væk, altså lyd er vel vibrationer, så hvis man sætter sig på højtaleren... Det kan man vel kalde en ny slags musikterapi. Det skal prøves


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bule på låret
Forfatter: 
Dato:  20-12-2015 10:33

Jeg render også rundt med en bule på låret, forholdsvist højt oppe. Den stammer fra et spark jeg fik af en af hestene, da vi skulle læsse hende af traileren, hun havde tidligere haft en uheldig oplevelse. Men når alternativet kunne have været en brækket lårbensknogle, så lever jeg med det. Efter det har hun fået lov til at træde ved siden af rampen hvis hun går skævt ud, jeg støtter hende IKKE og ingen andre får lov heller.

 

Fra starten var det en kæmpe hudafskrabning med en hævelse nedenunder, jeg prøvede at køle det, men da overfladen blødte blev det noget skidt. Så oprindeligt troede jeg det var en kæmpe blodansamling, der ville forsvinde, men nu knap 13 år senere sidder den der stadig.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 18:38

Det er lidt en lettelse ikke at være den eneste med sære buler efter slag og spark. Hvor er det sødt at du foretrækker din bule frem for en brækket lårbensknogle, men det ville være skønnere at være helt fri af varige mén, synes jeg nu.

 

Vi må love hinanden at melde tilbage hvis en af os en dag finder helbredelse.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget om appelsiner
Forfatter: 
Dato:  27-12-2015 00:09

Ohøj de damer. Fandt lige noget interessant om appelsinhed fitlifestyle.xyz/the-shocking-truth- about-cellulite/

 

Det forklarer så også hvorfor mit appelsinhud går væk når jeg dyrker (rigtig) meget motion... I følge artiklen skyldes appelsinhud ganske enkelt at hud om muskel ikke længere hænger sammen.

 

Den gode nyhed er, at appelsinhud kan trænes væk - af alle. Ridepiger må have lettere ved at få gang i de specifikke muskler Der er link til nogle øvelser alle skulle kunne lave, i artiklen


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 status + ny plan
Forfatter: 
Dato:  18-01-2016 18:48

Der er sket noget vildt med min bule. Den er desværre ikke gået væk, men jeg har trænet så meget, at den nu ikke længere sider på ballen, men et stykke under, på låret = ballerne er blevet løftet Det er for vildt.

 

Jeg har desuden lagt en ny plan. Jeg har nemlig købt et par BoT leggins, som jeg agter at benytte så ofte som det lader sig gøre. I beskrivelsen af BoT står der også noget om infrarøde stråler, så der er en chance for at det kan virke, og ellers skulle de lindre menstruationssmerter, og i følge mit kendskab til de bagvedlæggende teorier, også afhjælpe kolde tæer og vand i benene. Jeg tænker at det måske kan give omløb nok til at dræne bulen lidt, især nu, hvor der alligevel er gang i en omrokering i området.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider