Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Ny hest - 7 mdr udfordring
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 01:59

Hej derude,

 

for ca 7 mdr købte jeg en dejlig 4 års trakhener vallak, han var super sød og faldt ret hurtigt til. Desværre er glæden kort da han efter kun 6 uger går hen og brækker kæben, han bliver opereret og står 6 uger - dr dyr kommer og siger ok til at han må komme i arbejde igen. Dejligt, igen er glæden kort, han begynder at headshake, og dr dyr bliver tilkaldt, vi kan via smertestillende konstatere det er smerte, jeg beslutter så at kontakte Sidsel Sommer og lade hende se på ham, hun får ham fikset på 3 behandlinger og han stopper med at headshake, dejligt!

 

Pga smertestillende medicin, stress osv får han også ondt i maven pga mavesyre, så det skulle han også behandles for.

 

Nu troede jeg så at jeg havde fået min dejlige hest tilbage, meeen, han begyndte at virke øm tået, så beslutter at lade ham få forsko på men han var stadigt øm, så lod bagsko komme på. Og BANG - vild hest haves. Headshaker og stress sveder og er langt fra den hest jeg købte.

Heldigvis møder jeg smeden, han fortalte at han havde givet ham for små forsko på, han var bange for at han ville træde dem af, så uden at spørge mig, besluttede han dette! Jeg er så helt sikker på at dette er grunden til at min hest er så forandret, så kontaktet en ny smed og han giver ham nye forsko på, og allerede samme eftermiddag er der bedring at spore.

Han måtte komme i behandling for mavesyre, da smerten fra de små sko gik direkte i maven, og da maven kom sig, kunne jeg begynde at ride min hest igen.

 

Nu har jeg fået min søde og rare ridehest tilbage - håber jeg!

 

og oven i alt dette, så har jeg måtte holde fast i min beslutning om at det var skoene som gjorde så ondt at han blev så umulig - alle sagde at han bare var fræk og skulle sættes på plads - men jeg var sikker på at det var smerte fra skoene! Og er super glad for at jeg holdt fast i min beslutning!

 

7 hårde og udfordrende mdr.

 

Tak for du gad læse helt hertil

 

mvh

PP's ejer

 

18
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 12:12

Hej,



Det lyder som nogle vilde og uheldige måneder! :-P

Godt, at du ikke lod dig påvirke af de andre i stalden, som bare mente, at han skulle sættes på plads.
Det er det altså yderst sjældent - når heste er uregerlige er det tit, fordi det gør ondt et sted!


Dejligt, at han er ved at være god igen - så kan du endelig nyde din nye hest! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nfkdkelsks
Forfatter: 
Dato:  20-02-2016 10:38

Sikke en omgang!! Åh, jeg føler virkeligt med dig. Dejligt, at det nu går den rette vej. Jeg plejer at sige, at hver eneste dag, man kan sætte sig op på en rask hest er en god dag. Håber det varer læææænge før I skal se doktor dyr igen:)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  25-02-2016 07:33

Hej derude,

 

må komme med en lille opdatering, der er sket så meget de sidste mdr.

Min hest har fungeret super hele slutningen af 2015, meeen glæden og udviklingen holder kun kort, da hende som ejer hans bedste ven og foldboddi flytter uden varsel i slutningen af december 2015 - min hest blev SÅ ked af det.

 

Hende som ejer stalden beslutter uden at spørge heste ejere om lov, at lukke en ny hest ind til min hest og hans foldkammerat, det gør hun selv om jeg har meget tydeligt og klart sagt at jeg IKKE vil have den hest sammen med min, da det var en slagsmåls hest!Og hvem får en skadet hest? MIG - han får en 10 cm lang hudafskrabning i sadellejet og heldigvis havde han dækken på, ellers var det blevet meget værre. Men den skade gør at han får en låsning i rygsøjlen og må have kiroprakor og sidsel sommer skal ud til ham igen.

 

Jeg må sige at jeg er ved at blive lidt træt... Så nu har jeg besluttet at flytte ham - er træt af jeg ikke bliver respekteret og jeg har fået de vildeste skideballer fordi jeg har givet ham ekstra spåner - men passede de ham ordentligt - dvs en go bund og ikke den 2 cm bund som de vil have han står på. Så om 48 timer siger vi farvel til nogle søde med pensionære og goddag til nogle forhåbentligt lige så søde med pensionære det nye sted.

 

Jeg håber min hest falder hurtigt til det nye sted og får sig en ny bedste ven og foldboddi.

 

Tak fordi du læste med.

 

PP og ejer

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2016 19:59

Hvordan går det nu???

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  08-06-2016 12:57

Hej alle som læser med,

 

Jeg måtte desværre flytte ham igen hurtigt, da han fik tæv af sine nye foldkammerater og der var ikke de store muligheder for at rokere rundt.

 

Men han er faldet super godt til det nye sted og han er i super udvikling uddannelse mæssigt... SÅ dejligt at jeg er ved at få den ride hest jeg engang købte. Men alt dette har så gjort at vi ikke kommer til TAF sommer/elite stævne i år og det var ellers planen. Men vi prøver igen til næste år... Bare min hest har det godt og trives...

 

Planen er at til August/September i år skal vi ud og starte de første stævner. Det glæder jeg mig til.

5
0
Svar på denne tråd
 
 skøn læsning
Forfatter: 
Dato:  09-06-2016 09:07

Dejligt at høre!!!!

 

så kalder det da næsten på en billedtråd af vidunderet :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 ØV ØV ØV
Forfatter: 
Dato:  17-06-2016 12:46

Så kommer der skår i glæden - Vi er blevet opsagt og jeg må ud og finde en ny opstaldning til min dejlige dreng.

 

Årsagen til opsigelsen er mange, men en af dem er at han ikke enes så godt med de andre på folden og der er ingen muligheder for deling af hestene ØV ØV

 

Har besluttet at han kommer i ridnig 1 mdr hos en prof og jeg har tid til at finde et godt sted til ham...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-06-2016 15:29

AJ?!?!?!!! det er nitte

 

Håber du finder et sted, din hest kan være i nogen år!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Update...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2016 17:11

Hej alle sammen,

 

godt nyt, har fundet en ny boks til min hest så nu er jeg klar til at få ham hjem igen. Og det glæder jeg mig til, savner ham uendelig meget.

 

Men er godt nok træt af at være pensionær.

 

Go weekend til alle.

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2016 23:32

Skønt at høre!!!!

 

Håber i kan være der LÆÆÆÆNGE


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 14:03

Hej alle,

 

Jeg har fået min dejlige dreng hjem igen, han har været savnet...

 

Desværre er min hest begyndt at headshake igen, den sidste uge han var i ridning, hun mistænkte ham for at have bøvl med luftvejne.

( det regnede i de første 2½ uger han var hos hende )

 

Så havde ham til dyrlæge og han fik det store tjek og han fik også tjekket luftveje - hvilket viste små irretationer i luftrøret, så han har en form for allergi, så blodprøver er taget for at se hvad han er allergisk overfor... får svar i næste uge, det er træls at gå og vente på svar, heldigvis må jeg gerne ride ham.

 

Og oven i dette får han også noget nervemedicin, da allergien godt kan genere hans nerver, og han har følsomme nerver efter hans kæbebrud.

Dyrlægen kaldte det en krydsreaktion...

 

Puha det bliver bare ved og ved og ved.....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 10:09

Puha i har været meget igennem.. Sender de bedste tanker til jer :)

Desværre kender jeg det lidt for godt.. Købte i april en skøn tysk hoppe.. Hun faldte forholdsvis hurtigt til, og fik gode venner, selvom hun var noget af en kælling i starten..
Pludselig var alt farligt.. Og hun kunne knap blive striglet, uden at springe for alt. Det fik jeg så rimelig styr på.. Og så startede vi ridningen, og der valgte hun ofte at stille sig og hoppe på stedet eller stejle..

Så fik jeg tjekket tænder.. Og troede nu burde det virke.. Men det fortsatte.. Så købte jeg et andet bid, for at give hende mere ro.. Hjalp lidt.. Men det blev ved, så fik fat i Eva Løber, så hun kunne tjekke både tænder og evt låsninger.. Og søreme om ikke den første dyrlæge havde overset en kæmpe tandspids, som så havde givet et stort sår i kinden.. Og der var også en foderlomme.. Så tror da pokker, at hesten ikke vil gå til ridning.. Og så fik jeg kigget lidt kritisk på hendes skoning, og der kunne jeg konstantere, at smeden havde sat skoen skævt på, så den trykkede ind på strålen.. Så nu er der ny smed på, samt massør på, så håber jeg, at jeg snart har min skønne hoppe tilbage igen, som jeg ved, hun kan være :)

 

Håber, vi begge snart er godt i gang igen :)



Venlig hilsen Pia






0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2016 22:20

Hej alle som læser,

 

syntes jeg må komme med en opdatering om hvordan det går,

 

ville så gerne skrive at det går godt og vi er flyvende, men det er vi ikke, han trives på sit nye opstaldnings sted og der bliver vi.

 

meen da han var i ridning hos en jeg troede jeg kunne stole på, er han blevet reddet ved hård hånd og er derfor meget usikker/bange/nervøs for mund/bid nu... øv bøv... han er heldigvis begyndt at vise tegn på bedring,men der er et stykke vej endnu...

 

Oven i alt dette er han også blevet sparket på koden og er stadigt mikro halt på det forben.

 

håber snart at lykken vender og at jeg får en dejlig ridehest igen.

 

Mvh PP

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 00:03

Hej derude,

 

må da lige komme med en opdatering, min dejlige dreng er velgående igen efter sin foldskade og er i fuld ridning igen og han er ved at være den hest som jeg købte...

Han er heldigvis ikke allergisk overfor noget, så de problemer vi havde med at komme i skoven handlede mere om psykiske problemer(stress) og hans headshaking er også under kontrol håber jeg( han har lige fået ordnet tænder den mundspærre kan godt give bøvl med nakken) det bliver tjekket indenfor de næste dage.

 

så lige pt har jeg en sød og ride bar dressur hest som syntes det er SÅ hyggeligt at komme i skoven... kan ikke kræve mere.

 

2017 bliver året hvor han skal luftes på stævne banerne

4
0
Svar på denne tråd
 
 Skøn opdatering
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 22:17
Hvor er det bare dejligt at læse at du endelig har fået den drømmehest du købte. Dejlig læsning og tillykke med der

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  16-01-2017 11:45

Må vi ikke se billeder af "problemdyret" :-)


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Billede
Forfatter: 
Dato:  17-01-2017 10:33

Billede

 

Mit dejlige "problem dyr"

 

Det skal lige siges at han er kommet ind i sin nye flok, det er dem han står og kigger langt efter...

1
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2017 10:56

Flot fyr


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider