Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Tinnitus/øresusen - søvnproblemer
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 16:35

Jeg har længe døjet med øresusen/knitren for ørerne. Speciallægen siger, at jeg har en lille smule nedsat hørelse på det venstre øre, men at det ellers "bare" er et fejlsignal, som hjernen opfatter fra øret om, at der er lyd, selvom der ikke er det. Jeg skal selv kurere det ved ikke at koncentrere mig om lyden - så vil hjernen til sidst holde op med at opfange signalet (mener de).

Årsagen er uvis - min alm. læge mener, at det kommer af stress/overspændte muskler i nakken/kæben, imens speciallægen mente, at det måske stammer fra høj musik ved eks. en koncert. Jeg tager til koncerter, men kun et par gange om året. Desuden står jeg aldrig nede foran scenen eller direkte foran en højttaler og jeg husker ikke, at det startede efter en bestemt koncert. Jeg ER meget spændt i den øverste del af ryggen og opefter (og har været det i mange år), men har ændret mine leveforhold, så jeg ikke længere føler mig stresset særligt ofte og laver nogle strækøvelser, der skulle være gode for musklerne (synes ikke, at jeg kan mærke forskel endnu).

 

Nu til sagen - jeg har ikke tidligere haft problemer med at falde i søvn, men nu er det gået helt i den anden grøft. Jeg har MEGET svært ved at ignorere lyden i ørerne, når jeg skal sove. Det er kommet efter, at jeg har boet på hotel i en måneds tid i forbindelse med arbejde, hvor jeg havde et brummende køleskab og aircondition på værelset om natten. Herhjemme er der derimod HELT stille i soveværelset - udover mandens vejrtrækning - så jeg kan virkelig drive mig selv til vanvid med mit "ikke-eksisterende lydshow" i ørerne. Jeg har prøvet at sætte lyden af regn, vandfald og bølger på youtube (der findes sådan nogle 10 timers videoer), men det forstyrrer alligevel for meget til, at det forkorter tiden, det tager mig at falde i søvn. Jeg er desværre og har altid været meget lydfølsom

Når jeg sidder med en bog i sofaen eller arbejder foran en skærm, har jeg som regel musik i ørerne eller højttalerne, og det virker ok, men det ville slet ikke fungere, når jeg skal sove.

 

Findes der mon nogen, der står/har stået i samme situation? Nogle gode råd til, hvad jeg kan prøve?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 11:34

Jeg har også indimellem sådan en susen for ørene og det kommer når jeg er stresset.

 

Der udover har jeg en mega højtlydt nabo som ynder højt musik og høj snakken til kl. l'rt om natten - også i hverdagene (og ja, jeg har klaget over hende)

 

Det der hjælper mig er at jeg har downloadet en app der hedder Rain, Rain. Det kan fåes både på ipad og mobiltelefon.

 

Der er simpelthen regnlyde, stille vindlyde, havlyde og alt muligt på den (den er gratis) Du kan sætte timer på og du kan skrue op og ned for lyden som du gerne vil have den skal køre i.

 

Jeg sætter den til når jeg skal sove og sætte timer på til 30 min. :)

 

Jeg plejer at høre regnlyde og så forsvinder (næsten) alle andre lyde fra min hjerne, udover at fokuserer på regnlyden i stedet. Regnlyden er jo naturlig (i forhold til at høre på irriterende snakkende mennesker eller musik) Så det kan jeg slappe af til og falde i søvn til.

 

De videoer der er på youtube er IKKE gode, der er for meget støj i dem. Den app du downlaoder er "rene" lyde.

 

Prøv evt bølger eller vind, de to lyde er ikke særlig høje og ret rolige.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brummelyde... arrrggghhh :-)
Forfatter: 
Dato:  17-10-2015 07:21

Hejsa.

 

Jeg har det på samme lyde. Denne hersens brummelyd, som en stor lastbil der står og kører.

Og så for det ikke skal være løgn, så tror jeg at denne lyd er på det eme øre og på det andet øre er der en lettere susen.

 

Den generer til dagligt ikke. Jeg hører det faktisk ikke. Og tror også det går væk.

 

Mit kommer ved stress og spændinger og jeg var til ørelæge med det og hun sagde at jeg hørte fint og det var det samme som dig... altså et fejlsignal som man skal lære sig selv ikke at fokusere på.

 

Nogle gange lykkedes det andre gange lykkedes det ikke. Men her er hvad jeg gør somme tider når det er rigtigt slemt.

 

Altså først forsøge at slappe godt af og komme af med stressfølelsen. Mange gange ved man godt hvad man skal gøre, men det er jo ikke altid så nemt lige at komme af med stress. Men ro på.

 

Så prøver jeg at give min ører ro. enten ved at høre musik eller lign. så jeg kan fokusere på noget andet. Musikken her er afslappende. Så som en anden skriver så bølgebrus, regndråber også videre er ikke en dårlig ide.

 

Hvis musikken forværrer det - det gør det nogle gange. Så tager jeg i stedet ørerpropper i. Her kan jeg stadigt hører brummen, men for mit vedkommende så bliver det lidt mindre og der er dejligt stille for alt andet. Når jeg har haft ørerpropper ii et godt stykke tid, så kan jeg være heldig at det somme tider er væk... NICEEEEEE:-)

 

En anden ting jeg har forsøgt mig er at rense ører. Her er jeg stadig på forsøgsbasis. Men jeg læste et sted at tinnitus kunne komme af ørervoks. Og det var ikke fordi man havde en masse ørevoks. Men fordi en lille bitte ørervoks kunne ændre på hårerne (kliste dem) i ørergangen og det kunne skabe dette her fejlsignal. Jeg har med succes nogle gange kunnet fjerne det ved at rense ører. Mit lille projekt er dog ikke fuldændt endnu og jeg har tænkt mig at forsøge med flydende ørerens.

 

Brummelyden kan nogle gange gøre mig sindsyg. Og mine ører er sart overfor højfrekvenslyse og jeg kan blive helt skør hvis jeg har brummelydende og så der smatidig står en lastbil og kører.

 

Jeg tror det er meget individuelt hvad man kan forsøge sig at gøre. Men det er om at prøve sig frem. Min næste tanke er at forsøge akupunktur og zoneterapi for det.

 

Det var bare lige lidt tanker fra en der ved hvordan du har det. Til hverdag går det normalt ok. Men somme tider tager det overhånd. Det er noget underligt noget.

 

Mvh Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sygdom
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 21:43

Nedsat hørelse og tinnitus kan også være http://www.acusticusneurinom.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-12-2015 13:29

Du skal selvfølgelig være grundigt undersøgt, så andre sygdomme kan udelukkes. Prøv så at søge på Audiosolutions, Odense. Måske det kan hjælpe dig. Pøj pøj anyway, det er ren plage!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  29-12-2015 08:09

har spændinger vil jeg da anbefale at du får dem løsnet først. Strækøvelser er bare ikke nok (Siger jeg og jeg er ellers fysioterapeut ;) ).

 

Jeg ville selv opsøge en kraniosakralterapeut for at få løsnet nakke og hele kraniet ordentligt. (y)


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændinger
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 00:51

Jeg jag ville også forsøge at slippe af med spændingerne. F.eks. Kiropraktor til den låste kæbe.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider