Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 at have veninder
Forfatter: 
Dato:  05-09-2015 20:35

helt uden at bide mærke i det, har jeg faktisk ganske langsomt mistet ( eller sagt farvel til) mange veninder. jeg er måske det man vil kalde en drengepige og jeg indrømmer blankt, at det kan være svært med børn, karriere og hest at få tid til vennerne. men alligevel..

 

Der sker nemlig altid det samme: jeg har en skidesjov og sød veninde, og vi hygger os og har det sjov, og så får de en kæreste, og pludselig handler alt om perlegrus, carport og IKEA-ture. Tag ikke fejl, jeg er selv en kvinde i 40erne, med børn hus og bil, men jeg kan da stadig godt lave ting uden min mand, jeg kan godt gå til koncert (uden min mand) og have interesser som går ud over ting man kan få i et byggemarked.

 

men nu har mistet/sagt farvel til flere veninder, fordi jeg havde fornemmelsen af at være " den sjove pige i klassen" man godt kunne hænge ud med, men hvor de i virkeligheden har ventet på en at tage i Bilka med.. Min ene veninde gennem mange år fandt en mand, som virkelig var sådan en som arbejdede i en bank. De havde skrevet en sagt til deres bryllup på 14 (!) vers som fatisk var en "gør-det-selv" manual til istandsættelsen af deres nye hus, icl. junkers parket og pudsede vægge. Sidst jeg var på besøg fik jeg en rundvisning i hundegården (!) og hele aftenen handlede om at de havde fået en nedkølningsskuffe i køkkenet som kunne rumme en hel kasse sodavand.

Jeg har ( havde(?)) en veninde gennem mange år, som efter sin skilsmisse har fundet en kæreste som skal være med til alt. det ville være ok, hvis ikke han var så dum at man ikke kan spille tegn og gæt med ham fordi han ikke ved hvor Triumfbuen ligger, og han har den værste onkelhumor- " du ser træt ud, skal jeg holde dine bryster" hele aftenen....den samme vittighed kan godt genbruges mange gange skal jeg hilse at sige..

Og min veninder vil ikke med til fester eller andet med mine venner, da det bryder kæresten sig ikke om. Nu handler alt om IKEA, sofaarangementer og vi har ingen INGEN personlige samtaler, da kæresten skal sidde med til alt.

 

Jeg tænker så: er jeg kedelig? går jeg ikke nok op i mit hjem? vil jeg for mange fjollede ting eller? jeg er glad for min mand, mine børn, min hest, mit job og mit hjem, men det betyder ikke, at jeg ikke kan andre ting eller noget uden min mand. Jeg synes ikke at jeg er den desperate type som skal være "ung med de unge" men jeg oplever gang på gang at mine veninder synes jeg er skidesjov og skæg at lave noget med, indtil de altså for den rigtige vare, dvs en mand som er tør og jordbunden. Og så sidder vi der og har ikke noget at snakke om, for alt det vi lavede sammen før " var jo bare noget fjolleri".

Så hvad gør man? hvordan bliver man mere interesseret i hulmurissolering? og sådan til at smalltalke?

jeg synes egentlig at jeg er flink til at hjælpe, til at arrangere sjove oplevelser, til at lave ting med vores børn - men jeg må indrømme at det sjældent kan få mit blod i kog at modtage det nye IKEAkatalog eller skulle til barnedåb...

21
0
Svar på denne tråd
 
 Fnis...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 09:39

Åh, altså tak for morgenens gode grin ('hvordan bliver man mere interesseret i hulmurissolering?' havde nær taget livet af mig )

Og mange tak! Jeg troede faktisk kun, at det var mig, der havde det sådan med venner og bekendte, der pludselig bliver så helt utroligt mega VOKSNE (læs: overdrevet satte og rent ud sagt keeedelige!).

Faktisk har jeg troet, det måske skyldtes, at jeg ikke har fået børn, og dermed ikke er en 'rigtig' voksen (kan jeg forstå på folks reaktion, når man fortæller, at man, gisp, ikke har børn), men jeg kan se, at det også kan ramme forældre.

Jeg har vist ikke rigtigt nogle gode råd. Man kan jo ikke tvinge folk til at hive hovedet ud af ligusterhækken og huske at de er levende mennesker, der en gang havde andre drømme end et nyt samtalekøkken...

Man må jo prøve at holde fast i de mennesker, der stadig synes at det er sjovt at lave andre ting? Egentlig kan jeg ikke klage, for jeg har faktisk en del venner, der trods børn, hus og konebil, stadig er smaddersjove og altid er friske på at pjatte rundt som fjollede unger igen. Hurra for dem (omend en af dem forskrækkede mig, da hun spurgte om jeg ville med til et... tupperware party!! Det takkede jeg pænt nej til, og afventede uroligt situationen - men gudskelov var der ikke gået Stepford Wife i den, hun er lige så skør som altid. Nu bare med en masse praktiske plastikbeholdere!)

 

Held og lykke med at fastholde fjollehovederne i dit liv!

 

Venlig hilsen Mitte

8
0
Svar på denne tråd
 
 Veninder
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 20:23

Du skriver virkelig sjovt Det var en fornøjelse at læse dit indlæg selvom indholdet måske, i sig selv, ikke er opløftende.

 

Jeg kender kun din problemstilling fra sekundære erfaringer. Enkelte omkring mig brokker sig over samme fænomen, og jeg kan bare slet ikke genkende det. Mine veninder (M/K) får også børn, bliver gift og skilt og tager i Ikea og Bilka, men det berører ikke mig, eller jo, det er lige før nogle af mine veninder er blevet sjovere af at blive satte - fordi deres hjem pludselig er fyldt med kæpheste, legehuse og udklædningstøj og det at flere af os har fået bil og/eller have, giver nye muligheder for at tage på eventyr.

 

Det jeg tænker, er opskriften på at få gode venner, man kan have det sjovt ved, må være at gøre det man selv synes er sjovt. Det er klart at hvis man synes det er sjovt at plukke svampe, så hjælper det nok ikke så meget at melde sig ind i et kor, hvor folk er samlet om at det er sjovt synge. Det betyder lidt mere end jeg skriver, for ofte er det som om, at de som har samme intereser som én selv, også ofte har de samme værdier. Jeg bliver overrasket hver gang jeg går i gang med dele en af mine hobbyer med et fællesskab, over hvor herlige jeg synes menneskene i det fællesskab er. Selv da jeg begyndte til ridning igen, på et uambitiøst voksenhold, blev jeg overrasket hvor hyggelige nogle koner jeg var kommet på hold med, og pludselig tog kaffen i rytterstuen lige så meget tid, og var lige så hyggeligt, som omgangen med hestene - og det er da noget af et kvalitetsstempel!

 

Jeg ved ikke hvordan jeg er havnet i sådan en overflod af fantastiske venner og bekendte, men de findes altså, de der sjove mennesker, og jeg tror egentlig de er lettere at møde end dem der sidder hjemme bag ligusterhækken med deres webergrill.

 


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2015 09:46

jeg er jo også selv blevet kedelig- med børn og byggeprojekter og samle-selv-møbler...

 

Jeg tror måske det handler om, at jeg har følt mig en smule såret? sådan a la "du er sjov nok at være sammen med, men du er jo ikke en mand"? Jeg ved godt at man skal pleje sit parforhold, men skal det plejes hele tiden?

 

Jeg kan sgu godt klare en parmiddag i ny og næ, men det gør lidt avs, når flere rigtigt gode veninder ikke rigtigt gider andet end det. Når jeg har prøvet at invitere en tur i sommerhus ( eller bare i svømmehallen) skal kæresterne ALTID med!

 

Jeg er så begyndt at få nye venner -gennem arbejde og hobby ( for det er rigtigt, man skal hyle med de ulve man er i blandt eller finde en ny flok) men jeg ville jo gerne have de "gamle" venner til fest med de nye. Og det har vist sig at være en udfordring. For mine nye venner ( til trods for børn, hus og bil) er åbenbart for fjollede til de gamle ( eller rettere de gamles nye mænd).

 

Så mon ikke det handler om den klassiske " nå , så du har valgt kæresten frem for mig? " pigesurhed? og om ikke andet kan jeg jo invitere dem med i IKEA- jeg har jo et IKEA-family-kort..

2
0
Svar på denne tråd
 
 ung med de gamle
Forfatter: 
Dato:  07-09-2015 16:25

jeg er ikke så gammel, men hold kæft hvor jeg glæder mig til nogle af de før i tiden fantastiske damer i min omgangskreds bliver 10 år ældre, og forhåbentligvis knapt så forhippede på at fremståsom perfekte hustruer, mødre, husholdersker, og dropper lidt af den påtagede korrekthed. -for ingener perfekte, og hvem siger i øvrigt at man bliver mere lykkelig af at fremstå som en der har styr på det hele, men bag facaden stopper kæften med antidepressiver.. er perfektionisme den eneste vej til et lykkeligt liv?

 

-hvis man nu mere er til konfetti og dansen på bordene så er der jo ingen grund til at tage til banko med venindens fasters syge svigermors kusines nabo.. -eller skal man partout deltage i en falsk forestilling om hygge, samvær og fantastisk venskab, når man i bund og grund stille og roligt mister samtaleemner, og der til sidst kun er diskussioner om hvor fantastisk en farve turkis er, og om man kan bruge en hækklipper fra silvan.

 

og måske, bare måske, er der andre nye venner man ikke har mødt, der passer bedre til ens egen livsførelse, og så kan det være de andre stille og roligt glider ud, når man nu alligevel ikke har noget til fælles længere...


Venlig hilsen

Gitte

2
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 16:43

hvorfor kan du ikke bare sige til dem,- "uden kærester denne gang,- det skal sgu ikke være parmiddage det hele...!"

 

enten vil de sige nåja,- det er da også rigtigt

 

eller også vil de melde fra, fordi de ikke gider...

 

-og så ved du da hvor du har dem :)


*** Misssophie


3
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige steder
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 18:16

Det lyder mest som om I bare er forskellige steder i jers liv.

 

Jeg siger ikke at parforhold og børn og saml-selv møbler er saliggørende, men det er ofte noget der hører sammen med det der 'bygge-rede' instinkt, som mange bliver ramt af

 

Jeg synes Missophies forslag er godt. Enten siger de nej - de kan ikke undvære manden 2 timer og så ved du hvor du står. Eller også får de lige et wake-up kald og kommer i tanker om hvor herligt det er at tage afted UDEN manden

 

For den sags skyld er det jo også rart for de stakkels mænd at komme afsted med gutterne en gang i mellem

 

På et eller andet tidspunkt kommer den næste 'veninde'udfordring - børnene bliver så store at man får mere tid til sig selv. Og så forsvinder nogle forældrevenskaber altså. Venskab, der har været fint fordi man har børnene som fælles interesse. Mne jeg kan se, at de fleste at den slags venskaber er gledet langsomt ud og nu er vi mest på nik og hilsen. Og jeg savner det såmænd ikke


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 14:16

jeg synes mere veninderne har en tendens til at afskrive en fordi man har fået mand og børn. Så tror de fleste at livet er slut og dermed ser man dem så heller ikke længere.. skide træls.


 

Hilsen

Zarah

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider