Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvad gør man her ?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 09:09

Min datter er idag startet i 1 klasse. Hun havde glædet sig til at se hendes veninde. Da de mødes kræmmer de og er rigtig glade og sætter sig ved siden af hinanden. Julie s veninde mor hiver fat i sin datter og visker hende et eller andet og Julie s veninde tager sin taske og sætter sig ved et andet bord gasp-humørikon Hvad fanden sker der for det gasp-humørikon Resten af morgen kunne jeg bare mærke at jeg blev mere og mere vred. Hvad fanden gør man ved sådan noget ? De 2 pig...er har hængt sammen siden 0 klasse. Det har ikke altid været nemt da Julie s veninde er en type der vil bestemme alt og jeg mener virkelige ALT. Vi er kommet frem til at så længe Julie er glad så må det være hendes valg, hvem hun vil gå sammen med og ikke vores. Burde vi tage en snak med Julie s veninde s mor om hvad det her gik ud på. Kan man overhovedet tvinge sit barn til hvem de skal lege med og hvem de ikke skal være sammen med ???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Snak...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 10:25

JA! Jeg ville da helt klar tage en snak med hendes mor......!

Det kan jo være det slet ikke har noget med din datter at gøre. Det kan også være det har, men ligegyldigt hvad så om ikke andet for din sjælefreds skyld.. og din datters, som også må have syntes det var mærkeligt..? Se at få den ud af verden, så du/i ikke skal spekulere på det.

Nej, man kan ikke bestemme hvem ens børn er sammen med, men hvis venindens mor har noget i mod din datter, så vil datteren højst sandsynligt kopiere dette. Og så er din datter vel bedre tjent med andre venner.

Det var da en mærkelig opførsel


- Maria

Aut. fysioterapeut

"Problemer i din ridningen kan skyldes skævheder eller låsninger i kroppen - disse kan afhjlpes vha. fysioterapi".

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig spørge
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 22:53
Gad vide om der ikke var en grund. Eller fint fravær af grund.

Måske havde moren bedt hende sidde ved nogle andre for at bryde kliker eller gå frem fordi barnet bør have briller, men glassene ikke er klar?

Og worst case, hvis venindens mor bare ikke vil have børnene sidder sammen kunne der være en go grund, eller komplet fravær af grund. Fx datteren må ikke snakke i timen.

Who knows, I don't.
Alt vel.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 06:54

Vi forsøgte at snakke med hende igår, men hun vil ikke snakke. Snakkede med en veninde igår som kender hende og fortalte os at hende kunne man overhovedet ikke føre en dialog med. Når men håber virkelig ikke min datter kommer til at mærke noget til den dårlige stemning. Må godt nok heller ikke være sjovt for min datters veninde. Nej der er ingen klikker i klassen endnu og hun satte sig helt bagerst. Det var hendes datter selv der opsøgte min datter og ville have hende til at sidde ved siden af sig først, indtil moren hviskede til hende. Da moren gik igår skyndte pigen sig over til min datter. Tænker jeg må få læren indover nu hvor moren ikke vil snakke. Øv hvor er det trist!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 lad dem
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 08:49

Lad dem dog være, de skal nok selv finde ud af det, hvis ellers i 2 mødre blander jeg udenom.

 

Hvis man er gode veninder og har en god kemi, så skal det nok fortsætte, uanset hvor man sætter sig i klassen.

Og det er godt at lære, at man sagtens kan have mange veninder, gå med andre hjem, sidde ved siden af andre, at lege osv., uden at man af den grund hverken er uvenner eller mobset.

 

Rummelighed, overbærenhed og en tro på at det hele nok skal gå, er meget vigtigere at lære og det lærer man altså ikke, hvis forældrene sætter himmel og hav i bevægelse, når ikke lige det går som forventet.

 

Efter min mening, skulle du have sagt : "Pyt med det, i er jo stadig gode veninder og det er også vigtigt at kunne være sammen med hele klassen og have flere veninder. "

 

Én af min søns gode klassekammerater flyttede i 2. klasse, 1,5 times kørsel væk fra os. De ses stadig. Har lige været sammen i 1 uge her i sommerferien, og de fylder altså 18 år til vinter.

 

Så er kemien dér, så skal de nok fortsætte deres venskab og ellers, så er der helt sikkert andre gode veninder. Vigtigt at være sammen i flere forskellige typer venskaber og lære at have forskellige "roller" i de forskellige typer af venskaber og samarbejder man havner i gennem livet.

 

8
1
Svar på denne tråd
 
 Kom videre
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 09:19

Måske venindens mor ikke ønsker, at hendes datter skal kommandere rundt med din datter og derfor har skilt dem ad?

 

Hvorom alt er, så lad dog være med at gøre mere ud af den sag. Som du selv siger, du håber ikke, din datter mærker noget til den dårlige stemning. Jo mere du gør du af det, kvidrer med andre forældre om det osv., desto mere alvorlig opfatter din datter situationen.

 

Det er den slags uforklarlige ting, der bare sker i livet - det må man også lære...

Men ja - umiddelbart underlig opførsel af venindens mor (men hun er så ikke den eneste forældre, der opfører sig som et barn).

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Misforstår
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 09:20

Tror du har misforstået hvad der foregår ?? Jeg har overhovedet ikke blandet mig i noget. Så længe min datter ikke er ked af det og har "opdaget" at venindes mor ikke kan lide hende vil jeg aldrig nogensinde blande mig i noget som helst. Men jeg synes alligevel at vi mødre godt kunne tage en snak om det "HVIS" der er et problem.

3
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider