Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Dårlig god nyhed
Forfatter: 
Dato:  08-07-2015 19:38

Jeg har skrevet herinde flere gange før, for at fortælle om min GastricBypass i 2007 og at jeg har været indlagt flere gange siden med kraftig kvalme og manglende mulighed væske indtag.

 

Problemet er at jeg også har type 1 diabetes, og det kan være et stort problem hvis man ikke spiser og drikker regelmæssigt. Jeg har flere gange oplevet såkaldt sult-ketoner hvilket kan give Ketoacidose

Lægerne har været i vildrede for grunden til den voldsomme kvalme: Jeg har været indlagt på hjerteafdeling med mistanke om begyndende blodprop. Jeg har været på medicinsk- og kirurgiskafdeling. Jeg her haft så voldsom væskemangel, at jeg røg på intensiv. Jeg fået lavet CT-skanning og gastroskopi 5-6 gange. Og 1 million blodprøver.

Hverken blodprøver, skanninger og kikkertundersøgelser har vist noget.

Og sidst resulterede det i at de nærmest kaldte mig hypokonder.

 

Jeg blev henvist til både psykiatriskafdeling og til Esbjerg sygehus Bariatrisk-afdeling Det er Esbjerg, der tager sig af forundersøgelser og kontrol af fedmeopererede. Jeg var derover i sidste uge. Lægen fortalte at mine symptomer var forholdsvis normale. Små 8 % oplever det samme. Så han ville skrive i min journal med store bogstaver, at når jeg har disse symptomer, skal de ikke prøve alt muligt, men "bare" give mig væske i venflon og kvalmestillinde. Derefter plejer jeg at få det godt igen.

 

Aabenraa sygehus havde dog "glemt" at sende alle skanningsbillederne med, men når så mange læger har kigget på dem, så var der ikke noget galt, selvfølgelig.

På vejen hjem var jeg så lettet. Nu var der ihvertfald en forklaring jeg kunne godtage. Jeg har været mindst lige så frustreret som alle de læger, der har tilset mig.

 

Men igår modtog jeg så en mail med en indkaldelse til kirurgisksamtale i Esbjerg i august måned. What?? Tænkte jeg?? Lægen ville jo ikke se mig mere?? Men det var nok også bare en fejl (Ferie og computere der ikke samarbejder) Men jeg ringede så i morges for at spørge. Og her er så den dårlige nyhed, som egentlig også er god.

Lægen har kigget på billederne og jeg har en til flere interne brok på tyndtarmen. Så til august skal jeg tale med lægen og skal så opereres inden jul.

Det er skidt, at jeg skal opereres og er "syg" men jeg kan blive rask og jeg har hele tiden haft ret. Flere end 30 læger har kigget på billederne og ikke opdaget, at der var brok.

 

Så lige nu er jeg bare SÅ lettet


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

21
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 12:40

Jeg forstår rigtig godt din gode, dårlige nyhed :)

 

Hvor er det "dejligt" at vide at det ikke baaare er dig der er mærkelig. For selvfølgelig er det ikke det. Har man det dårligt, ondt så er der noget galt. BUM.

 

Er sikker på det hele nok skal gå sk'de godt og du får det rigtig godt bagefter :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 23:05

Det er hvad jeg vil sige!! - selv om det jo aldrig er rart at opdage at der ER et problem så må man vidst sige at det i dit tilfælde er en lykkelig udgang på alle dine prøvelser! - held og lykke med operationen - er sikker på at den vil fjerne alle dine ubehagelige symptomer. Godt at du holdt ved at der var noget - og fedt at du endelig har fået en diagnose på dit problem.

For ja har man ondt/ubehag så er der jo noget galt! - men selv om vi er mennesker og vi derfor kan snakke så kan det vidst stadig være som at lede efter nålen i høstakken at finde en årsag til smerter eller andet i nogle tilfælde.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  10-07-2015 17:14

Tusind tak for jeres svar


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 01:39

det var da en dejlig god dårlig nyhed, håber for dig at der ikke går alt for længe før operationen, så du kan komme frisk ud på den anden side og få en mere behagelig hverdag.

 

Knus Naja

 

ps -du siger til hvis du får brug for hjælp

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 09:08

Tak Naja, det skal jeg nok


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  05-09-2015 21:35

Så var jeg i Esbjerg forrige uge.

 

Lægerne sådan set ikke sikker på noget. Man kan ikke direkte se intern brok på skanninger, medmindre man lige rammer det rigtige tidspunkt midt i en krampe. Men mine symptomer passer med at det skulle være brok.


Jeg har så langt om længe fundet en gruppe på Facebook om gastric Bypass (Fedmeoperation) der er gået galt. Ellers er de fleste grupper om GB meget lyserøde. På den måde at det er dem, der har tabt sig rigtigt meget og uden smerter og dårlige eftervirkninger, der skriver.


De fleste, der ikke har tabt sig, som fx mig, de gemmer sig. Det er jo flovt når mange har tabt op mod 80 kg, at man så er lige så stor i dag. Lige som det er flovt for de fleste der bare er overvægtige. Man føler at alle normaltvægtige (Og der er faktisk nogen, der gør dette) tænker: De kan jo bare lade være med at spise, komme igang med motion osv. Bare tage sig sammen.

 

Nåh, men på den gruppe er der flere der er opereret for intern brok og andre der venter, og andre der får en aha oplevelse: Nåh, det kan være det!!

Mange læger og sygehuse ved intet om det her. Det har jeg jo selv mærket på egen krop.

En del skriver at efter at ha' læst om at andre også har de smerter og anfald osv og henvender sig til læge og sygehus, så bliver de afvist. Een har været til samtale på Viborg sygehus, som gerne vil operere hende, men Skejby siger hun ikek fejler noget, så hendes læge vil ikke henvise hende til Viborg. Så det kæmper hun med lige for tiden.

 

Der er også nogen der oplever smerter i ryg, lænd og i det hele taget knogler og muskler. Det har vist sig i andre lande (Det er ikek rigtigt udnersøgt i DK endnu) at selv os, de rhar fået en GB propper os med vitaminer og mineraler (Jeg spiser hver dag en multivitamin, 2 Unikalk silver med ekstra d-vitamin, jern med c-vitamin, grøntsager, fisk og mælk) så har mange alligevel vitamin og mineral mangel. Vi skal fx ha' B-vitamin som sprøjter hver 2-3 måned.

 

Det er desværre meget ofte dem der er opereret for mere end 5 år siden, der oplever det med brok. På privathospitalet Mølholm, hvor jeg selv blev opereret, skriver de på deres side at efter år 2010, har man ændret operationsteknik, netop for at undgå intern brok.

Så sidst i september skal jeg under kniven på Esbjerg sygehus. Pt glæder jeg mig. Tænk hvis jeg slipper for de anfald. Nervøsiteten skal nok komme om nogen uger.

Tak fordi I gad lytte og komme med søde kommentarer.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

8
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider