Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Blive gift efter 2 år?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2015 20:32

Hejsa

 

Har i i jeres omgangskreds eller jer selv, giftet jer efter 2 års bekendtskab med en person?

 

Hvis ja, hvorfor så hurtigt? Var det pga. økonomiske ting i gjorde det eller af ren kærlighed?

 

Jeg personligt synes det er hurtigt at man gifter sig efter man har været sammen og kun kendt hinanden i 2 år.

 

Synes generelt det er for nemt og gifte sig nu om dage!

 

Håber på en god debat i god tone :-)

0
4
Svar på denne tråd
 
 For nemt at blive gift?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 07:45

Du synes det er for nemt at blive gift, jeg synes nok nærmere det er for nemt at blive skilt.

 

Uanset hvor længe man har været sammen inden man bliver gift, så er der en risiko for at det ikke holder i længden. Så om det er efter 2 eller 12 år gør ingen forskel.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

17
0
Svar på denne tråd
 
 Kortere tid
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 08:19

Da min mand og jeg efter et stykke tid bekendte vi var forelskede i hinanden flyttede vi "sammen" samme aften (han kom hver eneste dag og da vi fandt fælles lejlighed efter 2-3 mdr rykkede vi adresserne sammen) og han friede efter knap 1 år og vi blev gift efter 1 år og 5 mdr.

 

Han er så ikke min første mand. Nr 1 giftede jeg mig med efter 4 år, hvorefter han virkelig udfoldede sine psykopatiske træk (som jeg ikke kunne gennemskue før, da det skete meget langsomt) og han begyndte at banke mig.

 

Så jeg foretrækker model nr 2 hvor jeg faktisk ikke havde kendt ham mere end 1/2 - 1 år som relativt perifære bekendt og han er ultimativt min soulmate, mens nr 1 langsomt nedbrød mig uden jeg opdagede det.

 

Så hurtigt eller langsomt har intet at sige, derimod respekten for hinanden og kærligheden har alt at sige...


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

10
0
Svar på denne tråd
 
 2 år hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 09:04

Hvis du synes at 2 år er hurtigt, skal jeg nok ikke sige at jeg blev gift efter 7 måneder

 

Og at frieriet var efter 4 måneder.

 

Og det går nu meget godt hvis jeg selv skal sige det

 

Heidi

 

10
0
Svar på denne tråd
 
 For nemt?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 10:13

Folk gifter sig da en hel del langsommere, end de gjorde i gamle dage, - så at "det er for nemt at gifte sig nu om dage" er da vist noget sludder - det har da aldrig været anderledes.

 

I tidernes morgen fik man ikke engang lov til at bo sammen - eller være sammen uden der var andre til stede, med mindre man giftede sig først.


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Giftemål
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 10:44

Jeg blev gift første gang efter knapt et års kæresteri og anden gang efter 9 år. Ægteskab nr. 2 holdt en smule længere end det første, så jeg tror ikke, man kan sætte en generel regel om, hvor længe man har kendt hinanden forud for ægteskab.

 

Men jeg er da enig i, at der burde være en 'karenstid' for ægteskaber, ligesom der var for ikke så længe siden for skilsmisser - nu kan man jo blive straks-skilt, så der er endnu mindre grund til at tænke sig godt om, før man gifter sig.

 


 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

0
2
Svar på denne tråd
 
 2 år.....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 12:55

det er da ikke hurtigt, jeg flyttede sammen med min mand efter 14 dage, og blev gift efter 2 år... vi giftede os af ren kærlighed... intet andet, og vi er stadig gift, og har været gift i 7 år, og kommet kærester i 10 år :-)


hvor intet vover intet vinder

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 15:18

Vi flyttede helvvejs sammen efter 14 dage. Officielt efter 5 måneder, hvor han friede aften inden. På grund af økonomi giftede vi os først 4 år senere, og 10½ måned senere døde min mand pludselig.

 

Hurtigt eller langsomt.... der er ingen garantier for noget som helst.


VH Pernille

 

I know I still believe

he'd never let me leave,

I had to run away alone

So many threats and fears,

so many wasted years

Before my life became my own

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

13
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 20:06

Jeg synes faktisk, at det er for hurtigt i dagens Danmark, med den undtagelse at betydelige økonomiske fordele eller i fald den ene partner er dødelig syg etc og man gerne vil "nå at have det med" og ellers er sikre på, at det nok ville være kommet uanset, hvis man havde haft mere tid. Ja, det er måske nogle pussige undtagelser for nogle i hver sin ende af skalaen - hhv. et praktisk / et "grib dagen" livssyn

Jeg har dog respekt for, at andre tager nogle andre valg end jeg selv, og at mine betragtninger ikke nødvendigvis er det rigtige for andre.
Men for mig ville det være for hurtigt, i forhold til, hvad jeg tillægger ægteskab af betydning og værdi. Og det er netop for mig, en romantisk værdi, hvor jeg ser ægteskabet som noget, man indgår, når man er kommet sig over den første forelskelse og føler sig overbevist om, at dette er noget, man ønsker at være i resten af sit liv.

 

... og så går jeg i øvrigt fuldstændig ind for, at det skal være nemt at gå skilsmisse, hvis man mod forventning viser sig at ændre mening. For nu bare at veksle vidt mellem alle poler.

Jeg synes bare ikke, at man bør gifte sig med en holdning om at "man kan jo altid blive skilt", så betyder det jo heller ikke mere. For mig er ægteskab noget, man kun indgår, hvis man virkelig tror på varigheden af forholdet. OG jeg tror ikke på, at man kan være helt sikker, før man kender hinanden virkeligt godt, og det vil jeg ikke mene, man gør, efter et par måneder.

 

Men som sagt er jeg godt klar over, at andre har andre meninger om hvornår man kender hinanden etc. eller slet og ret ligger noget andet i ægteskabet end jeg gør.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 08:52

Det er da op til det enkelte par, hvad der er rigtigt.

Jeg flyttede sammen med min mand, efter en lille måned, og vi blev gift efter 3 år.

Her til sommer kan vi fejre 30års bryllupsdag

 

Det er måske hurtigt, fordi jeg var kun 18 år da jeg mødte min mand.

 

Har en veninde, der blev gravid efter 3 mrd. kærsteri, de flyttede straks sammen og her 10 år og nu 2 børn er de stadig sammen. De er også blevet gift.

 

Genlæste fornyligt tråden om "at date igen" incl. Bodegafætteren - der sker der noget i en fart....


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 12:15

Jeg var enlig mor ( eget valg, så ikke noget med exèr og delebarn ) til en megt lille barn, og havde lige købt hus, dag jeg møde min mand/kæreste ( gennem en fælles bekendt ), han kom og besøgte mig om aften, efter kort tid blev han om natten, og vupti så boede vi sammen. Jeg var midt i 20èrne, han lidt ynger

Og her 19 år efter og endnu et barn, er vi stadige et forelsket kærste par. og vi er aldrig blevet forlovet eller gift !! ikke fordi vi er imod det, men vi var sådan set en etableret "familie" fra dag 1. og så er tiden bare gået. og nu syntes jeg det er for sent, alt det bryllup står for, havde vi jo fra den dag han valgte at være far til mit barn og flyttede ind.

PS men vi har testamente på hianden og vores børn.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 19:47

jeg er ikke til hurtige ægteskaber... er efter 21 år stadig ikke gift med min kæreste

 

så ENIG , folk bliver gift alt alt for hurtigt...

 

(er det så nu at jeg skal fortælle at jeg flyttede sammen med min kæreste anden gang jeg mødte ham???)

 


*** Misssophie


3
0
Svar på denne tråd
 
 Qwygfhfg
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 20:26

dt nok ikke blevet gift med min kæreste, til gengæld har vi købt hus sammen selvom vi kun har kendt hinanden 1,5 år. Det er i mine øjne mere forpligtende end ægteskab, da man ikke kan komme ud af det kun ved hjælp af Nem ID

Jeg tror på at det for nogen vil være alt for hurtigt at blive gift efter 2 år, og for andre vil det være sent. Ægteskab forbedrer ikke et dårligt/skrøbeligt forhold eller svækker et stærkt/stabilt forhold, det er kun en formalitet og en måde at vise omverden at man er sammen og tror på forholdets langtidsholdbarhed


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

1
0
Svar på denne tråd
 
 For mig er
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 21:08

ægteskab ikke bare en formalitet. Det er derimod den største kærlighedserklæring, man kan give et andet menneske

 

Hvad der er tidligt og sent - det er vel individuelt. For mig havde det været for tidligt efter 2 år. Til gengæld har min mand og jeg boet i Skotland, England, Frankrig og Tyskland som kærestepar - og vi er flyttet med hinanden, selvom kun den ene havde job fra starten. Vi gjorde det første gang, da vi havde været sammen i 1 år, og begge var nyuddannede. Det vil nogen nok også kalde lidt vildt, men det var præcis sådan, at det skulle være for os. Ingen af os var interesserede i langdistanceforhold (og det er vi stadig ikke i øvrigt ).


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter 1 år 😃
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 09:10

Gift efter 1 år :)

 

Blev gift af begge årsager, og idag stadig lige lykkelig efter 6 år ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har været..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 12:09

sammen med min forlovede i 6 år lige om straks og vi har været forlovet i 2 år..

 

Hvorfor er vi så ikke blevet gift har mange spurgt.. Jah, vi elsker jo ikke hinanden hverken mere eller mindre fordi vi bliver gift

 

Vi kender mange som er blevet gift på rådhuset, fordi de enten har købt hus eller venter barn.. Også senere hen har holdt et porforma bryllup.. Det er sgu da skide uromantisk..

 

Vi har også hus sammen, men har i stedet for sikret hinanden ved hjælp af et testamente..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis folk var lidt hurtigere til
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 21:47

at gifte sig, kunne det være at de gennemsnitlige ægteskab ville vare lidt længere.

 

Jeg havde et 9-10 årigt kæresteskab med en mand, han friede, vi skulle giftes men nåede det ikke.

 

han døde, jeg mistede alt og måtte starte forfra.

 

Skulle jeg igen finde den store kærlighed ville jeg overhovedet ikke vente 2 år hvis det lå i kortene at vi skulle bygge noget op sammen.

 

Jeg synes så til gengæld også at folk forlader hinanden alt for hurtigt, især når der er børn involveret synes jeg godt man kan kæmpe lidt for at få tingene til at fungere.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 12:50

fra det virkelige liv: Jeg er sådan en slutty kvinde der nu skal giftes for anden gang!

 

første ægteskab var kort og burde aldrig havde været sket, men jeg var gravid og der blev presset på fra mandens side. han var en god mand ( er en god mand og far)men han drømte om et hjemmeliv i beige og var vist overbevist om, at hvis jeg nu bleve kone istedet for kæreste, så ville jeg falde lidt til ro. og det ville jeg egentlig også selv gerne- men sådan vil man så meget.

 

og det er ofte problemer med ægteskab, det handler liiidt for meget om kærlighed, drømme og store nogle af slagsen. For det er altså ikke kærlighed ( ihvertfald ikke forelskelse) som får et ægteskab til at vare, men snare realistiske forventninger, godt kammeratskab og god arbejdsdeling, samt kendskab og respekt for sig selv og sin partner.

 

jeg skal nu giftes igen.. med en mand som jeg blev gravis med efter 3ugers bekendskab( ja jeg er slutty, såden er det)Vi har kendt hinanden nu i 5 år, 9 måneder og 3 uger..vi har realkreditlån, delebarn og fælles forsikringer. Vi var tvunget til at springe hele dating/kærste/ romantiseringfasen over, da jeg havde kvalme og han havde travlt med at forvandle undkarlehybel til hjem for mor, barn og delebarn.

 

men her næsten 6 år efter elsker vi hinanden - og måske på en del mere realistisk grundlag end de fleste. vi har på nuværende tidspunkt været igennem fyringer, sygdom, fået et handicappet barn, købt og solgt boliger og vi har aldrig overvejet at give op på den anden.

I et ægteskab skal kærligheden kunne holde til en del- næsten som den bibelske, som tåler absolut alt. Det løfte kan den romantiske, erotiske og forelskede kærlighed sjældent holde.

 

Min kommende mand og jeg har vittterligt valgt hinanden - vi er så også blevet tvunget lidt af bilogien- og ikke kun ført sammen af fysisk tiltrækning og amoriner. Så når jeg gifter mig, er det med et helt menneske jeg kender alle sider af, også alle de negative og knap lå lækre ting. jeg tror godt, at man kan lære hinanden at kende så godt på 2 år- men jeg kender også par der på 4 år stadig ikke har gået fra forelsket/facination/ forventnningsfasen og til kærlighed.

 

Hvis det hele kun spiller, når han kommer med blomster, søde ord og alting ligner det i filmen, så holder det jo ikke, når man skal tømme vedkommendes brækspand og leve med at han griner højt af egne vittigheder.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Et vennepar
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 20:56

Vi har et vennepar, som havde været kærester og boet sammen i 10 år inden de fik deres første barn, så blev de gift og fik nummer 2. Nu efter at have kendt hinanden i 22 år skal de skilles. De forskelligheder der var til at leve med da de var unge er pludselig kommet til at fylde for meget. Så selvom man har boet sammen/været kærester i mange år, så kender man ikke hinanden til bunden.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 11:09

Jeg er normalt en super romantisk type...

 

Men giftes? Jo da, en dag, men jeg har SLET ikke travlt. Det er sjovt - med mine første kærester, der SKULLE jeg giftes, og det skulle være stort og flot og dyrt og på et slot og med svaner og hestevogn.

 

Nu har jeg fundet min soulmate. Og jeg kunne simpelthen ikke være MERE ligeglad. Mit syn på bryllup har fuldstændigt ændret sig, for det betyder ikke en disse. Jeg elsker ham ubetinget og for evigt, uanset om det nedfældes på et papir og vi holder en fest, eller ej.

 

Nu synes jeg bare, at et bryllup kunne være hyggeligt. Masser af venner, familie, god mad og min udkårne. Men når man er helt sikker i sin kærlighed, så betyder et bryllup ikke en fløjtende fis, for mig ihvertfald

Kærlighedserklæringer får jeg hver dag, for mig er et bryllup ikke en kærlighedserklæring. Det er en hyggelig tradition med glæde og mad og folk man kender, men det ændrer intet andet.

 

Jeg har været sammen med min soulmate i snart 6,5 år, og vi har, som i kan regne ud, ikke travlt med at gifte os ;)

Desuden er vi blot studerende - hvor skulle de penge lige komme fra.

 

Jeg ryster lidt på hovedet, når en masse bekendte fra min folkeskole i øjeblikket farer ud og bliver gift med den første og den bedste, får børn og går fra hinanden et år senere. Trist.

Jeg er helt med på, at det er hyggeligt at blive gift efter 2 år, og det skal folk da bare gøre. Jeg forstår bare ikke travlheden.

Hvis man ved han er den eneste ene, hvorfor så skynde sig sådan? :P

Jeg ved da også at jeg har fundet den rette, så jeg har ikke 1% tvivl omkring det at blive gift og holde "for evigt".

 

Folk skal gøre lige det de synes, kærlighed er forskellig fra par til par, og det er da skønt.

Men for mig personligt, så ja, så synes jeg 2 år er "hurtigt", for man kender ikke hinanden ud og ind efter sølle 2 år.

Her er der fine eksempler på at det har kunnet lade sig gøre, skønt!

Der er også en milliard eksempler på, at det ikke har holdt i længden.

 

Min filosofi er, at har man det rigtig godt sammen, så ændrer et bryllup ikke på noget. Hvis et forhold er doomed, så er det doomed uanset om man kærester den i 30 år eller bliver gift efter et halvt år :)

 

Man skal gøre det der virker for en selv.

Jeg ved jeg elsker ham ubetinget og altid, så bryllup har vi slet ikke travlt med - det tager vi til den tid!

Lige nu nyder jeg bare at elske og være elsket, den største gave på jorden.

Og svæve på en lyserød sky, for ja, det sker skam ganske ofte, også efter mere end 6 år


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan kan
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 00:13

det ikke være en kærlighedserklæring at love at elske hinanden resten af livet? Et ægteskab er jo mere end selve bryllupsdagen - du får det lidt til at lyde som om, at man gifter sig for at få en hyggelig dag med god mad, Sophie For mig handler brylluppet om vielsen - løfterne imellem de to mennesker, og hvad de symboliserer - og ikke om hvide duer, 5-retters menu og besøg af moster Grete. Men jeg forstår så også til fulde dem, der vælger at blive gift bare parret og et par vidner, for det ville jeg heller ikke selv have haft det fjerneste imod. Festen er en fest, det er ikke den, der betyder noget i længden (selvom den er sjov og selvfølgelig noget man aldrig glemmer).

 

Men fred være med de forskellige holdninger - jeg synes ikke, at man kan generalisere overhovedet omkring ægteskaber. Det er en helt personlig ting, hvor tidligt eller sent man bliver gift, OM man i det hele taget gør det og så videre.

Personligt kunne jeg ikke forestille mig at gifte mig 2. (eller 3. eller 4.) gang, men så længe det føles rigtigt for parret, så er det da sådan det skal være.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 20:29

Haha Sine, du har forstået mig helt rigtigt :P

For mig - helt personligt - er bryllup en hyggelig tradition, man fejrer kærligheden med venner og familie.

For mig er det ikke en kærlighedserklæring - men det er det for dig, og det er jo herligt!

 

Du er ikke den eneste der ikke fatter mig på det punkt, haha

Jeg synes faktisk det er super svært at forklare! Det er sådan lidt.. Altså, jeg har ikke brug for det?

Det er da en smuk ting, at love at elske hinanden resten af livet - men det har vi allerede gjort, det behøves vi ikke en vielse for at få bekræftet. Giver det mening? :P

Altså. Jeg ved det bare - vi ved det bare. Dybt ind i sjælen. Vi ved det, ud fra hinandens ord og handlinger, hvordan vi behandler hinanden.

Og jeg kan se det i hans øjne, altså vi ved det bare.

 

Ej jesus jeg lyder som noget fra en dårlig film

Undskyld! Det er så pladret, det ved jeg godt. Det er bare sådan jeg har det.

Bryllup betyder bare ikke noget på det punkt - for mig. Jeg har FULD respekt for dem, hvor det er skelsættende og betyder en hel masse mere, end blot hygge og god mad! Det synes jeg da er super smukt, har selv været til 2 af slagsen, og blev MEGET rørt af deres lykke og kærlighed til de bryllupper!

Sådan er det bare ikke for mig, tror jeg. Jeg behøves det ikke.

 

Min veninde har det på lidt samme måde, hun sammenlignede med at begge vores forældre er skilt, og vores syn på bryllup derfor ikke betyder "evig kærlighed".

Om det er derfor jeg har det sådan, det aner jeg ikke! Men det er da en interessant tanke.

 

Sine, jeg synes bare du skal holde det mest awesome romantiske kærlighedsbryllup, hvis jeg er med kan du tro jeg sidder nede på rækken og stortuder, det gør jeg ALTID til bryllupper, foreningen af to mennesker er det smukkeste


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overvejelsen
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 06:31

Jeg kan sagtens acceptere andre meninger end mine, men er ikke helt sikker på jeg forstår dem?

 

Hvis vi alligevel ikke på forhånd kan sige om forholdet holder eller ej, så kan der vil ikke være tale om hurtigt eller langsomt.

 

Så spørgsmålet er nok ikke hastigheden, men mere hvad vi lægger i handlingen "at blive gift"

 

Nogen mener det bør man kun en gang, nogen at det kan man sagtens flere gange. Så det er vel reelt det, der er ændret i Dk.

 

For mig så undrer jeg mig altid når nogen mener de ikke er så bundet uden at være gift og så har de børn, villa og vovse. Om muligt er de næsten mere bundne fordi de kræver meget mere papir arbejde at leve papirløst.

 

Jeg blev gift fordi vi var sikre på det skulle være os to, og da vi har dine mine og vores børn, var det et NEMMERE valg end at leve papirløst, ja puha kynisk ;) For mig er selve vielsen ikke skelsættende, vi ville have levet lige så godt foruden, MEN det ændrer heller ikke ved at vi selvfølgelig NØD dagen og mente hvert et ord. For os betyder dagligdagens gøremål så mere end at stå foran hinanden og sige det højt ;)

 

Jeg undrer mig desuden over at man kan synes gamle dages ægteskaber varede længere, det var jo fordi det var ilde set at blive skilt og ikke fordi folk var mere fornuftige. Jeg tror absolut ikke folk var mere lykkelige fordi man lod sig nøjes og at mange fandt et venskab istedet lidenskab og passion. Jeg tror rigtig mange har levet en "godt" liv men kunne have levet et FANTASTISK liv istedet.

 

Jeg tror på at det er RESPEKTEN for partneren der tæller, mister man følelserne for den anden, så er det ikke om man er gift eller ej, der bør gøre et udslag, men om man har respekt og lyst nok til at blive og kæmpe, eller hvertfald respekt nok til at melde ud, før man hopper ud og bryder de aftaler manges forhold er baseret på (utroskab). Jeg tror ikke et papir gør man tænker anderledes efter 2 børn og 10 år sammen, der er overvejelserne det samme.

 

Så med mindre man tillægger vielsen og ægteskabet noget religiøst, så synes jeg slet ikke det har betydning med tiden :) Hvis det giver mening.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men Karen..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 09:09

lad os lige sætte noget du skriver på spidsen..

 

Er du blevet gift fordi du elsker din mand eller fordi det var nemmere end at bruge 1 time og 3.500 kroner hos en advokat (også må jeg da indrømme at jeg tror at det nemmeste trods alt er et testamente)..

 

Vi valgte at få lavet et testamente da vi købte hus, ikke fordi vi tvivler et sekund på hinandens kærlighed.. Men fordi at vi ikke vil giftes fordi det er nemt og praktisk i forhold til et huskøb.!

 

Det mener jeg er uromantisk, på samme måde mener jeg at dem der bliver gift på rådhuset fordi de køber hus, får barn eller hvad ved jeg er noget underligt noget..

 

Det er min holdning og det er fint at andre mener noget andet..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hov glemte noget..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 09:13

Det mener jeg er uromantisk, på samme måde mener jeg at dem der bliver gift på rådhuset fordi de køber hus, får barn eller hvad ved jeg også senere holder et brag af et bryllup er noget underligt noget..

 

For os betyder dagligdagen også langt mere end et ja i kirken, det er formentlig hurtig glemt og jeg mener ikke det er en stor kærlighedserklæring..

 

Vi skal giftes, vi har bare ikke travlt med det fordi vi kommer altså ikke til at elske hinanden mere fordi vi siger ja til hinanden i kirken..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså, når man
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 11:32

gifter sig, så starter det med vielsen - men ægteskabet varer jo resten af livet. Brylluppet er skelsættende (for mig), men det var bare starten - starten på resten af vores liv sammen som ægtefolk

 

Jeg er skam allerede gift, Sophie - det blev jeg sidste sommer

Jeg kan sagtens følge dig i din beskrivelse af dit forhold til din kæreste, for sådan et forhold har jeg heldigvis også. Det har været helt klart fra starten af, at det skulle være os - vi skændes ikke, vi sætter kæmpe pris på hinanden, vi har valgt hinanden "til" mange gange, og vi har altid sat det vi har sammen først (som skrevet ovenfor, så er vi rykket Europa rundt sammen, fordi vi simpelthen ikke har lyst til at være væk fra hinanden). Jeg får at vide, at jeg er elsket, smuk og dejlig hver dag, og intet har ændret sig på den front, siden vi er blevet gift. Alligevel er jeg lykkelig over min ring - og jeg er ellers ikke den romantiske type

 

Nå, jeg stopper - jeg er også bare en pladret "nygift"


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov ja, og så
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 11:47

er jeg da enig i, at man muligvis ændrer sit syn på ægteskab, hvis man har oplevet et falde fra hinanden på tæt hold. Især hvis man var barn/teenager, da det skete. Jeg har lange og lykkelige ægteskaber i mit bagland, og det samme har min mand - så vi er nok ikke helt så kyniske, som nogle andre er


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begge dele
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 20:56

Annemette: Jamen for os betyder selve handlingen ikke noget religiøst, men da vi alligevel elsker hinanden og det er sjovere at bruge penge på en fest med dem vi elsker, end en tur ved advokaten, så valgte vi giftemålet.

 

Uromantisk tjaaa hvorfor? Vi elsker hinanden og fejrer det hver dag, ingen af os husker datoer, eller fejrer dem specielt. Vi har hinanden hver dag og husker hinanden hver dag istedet. For os er det respekten og hengivenheden, der er i højsædet, ikke papirer eller ej. Vi synes bare det var noget mere festligt ;)

 

Så selve betydningen af bryllup og ægteskab er vi to så ikke enige i. Min mand og jeg elsker ikke hinanden mindre fordi vi blev gift (også) af praktiske årsager, ligesom jeg ikke tror andre elsker hinanden mindre fordi de vælger ikke at blive gift, eller bliver det senere.

 

Romantik er hvad man gør det til og ikke hvilke årsager man gør det af. Synes det må være lidt kedeligt at have et liv hvor man ikke kan gøre praktikken romantisk, så ville jeg være nervøs for holdbarheden :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 21:19

Personligt går jeg voldsomt lidt op i ægteskab. Havde det ikke være af praktiske årsager, ville jeg på ingen måder føle det nødvendigt (men nu har jeg heller ingen, at blive gift med :P )

 

Jeg er selv typen, der skal have lang tid til at lære at stole på andre, så umiddelbart tror jeg ikke, et ægteskab efter kort tid, ville passe til mig.

 

Men al lykke til de, der vælger det. Somme tider synes jeg dog godt det kan virke, som forhastede beslutninger; det indrømmer jeg gerne :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 15:59

Min mand og jeg lærte hinanden at kende som 19 og 22 årig. Vi blev gift efter et år. Vi var begge sikre på at det skulle være os, men ingen af os var de store romantikkere. Jeg har aldrig haft pige drømmen om at stå hvid brud. Vi besluttede at købe hus sammen og i den forbindelse sikrede vi hinanden ved at få pairer på vores forhold.

Så.... Vi blev gift i maj 1997 og fik vores første barn i 2006 og det næste i 2009. Vi er stadig sammen i dag ?....

 

Der er ingen garantier i livet, og det gælder også kærlighed. Så jeg tror ikke det ene er mere rigtigt end det andet.

 

Børn er tilgengæld en krævende faktor i et parforhold og her kan det nok hjælpe at kende hinandens stærke og svage sider, inden kærligheden udfordes af at blive presset og sat lidt til side for en periode af børn der melder deres ankomst ??.

 

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 18:37

Sine: det er en dejlig beskrivelse af jeres forhold :)

Og det er jo hvad man er til! Både min kæreste og jeg kommer fra rigtig grimme skilsmisse-opvækster, og halvdårlige "papfar/papmor" relationer.

Så for os er ægteskabet ikke så rosenrødt.. Jeg tror altså det har haft indflydelse på vores forhold til det at blive gift.

Skilsmisse er noget grimt noget. Jeg var 4 år i øvrigt, lige den periode hvor man begynder at opfatte verden på en anden måde.

 

Nå. Jeg snakkede med kæresten om det- og vi er begge enige om, at JO, vi skal giftes. For det er hyggeligt og spændende og en smuk ting, men vi er begge af den indstilling, at det ikke kommer til at ændre en disse.

Og jeg tror det er meget sundt, at vi har samme indstilling til det, inden vi går ind i det.

 

Det er anyways slet ikke endnu ;) Jeg ved faktisk ikke hvornår det bliver. Måske når vi er færdige på uni og har et hus og alt sådan noget.. :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skilsmissén
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 07:16

At forældre går fra hinanden er vel altid grimt (der kan så være mere eller mindre grimhed, men uanset er tabet det samme) og det er UANSET om de lever papirløst eller er gift.

 

Så jeg er helt enig i at man bør se mere på om man får børn hurtigt, end om man bliver gift hurtigt.

 

Dog er jeg stadig af den opfattelse at børn trods alt er så fintfølende at det er bedre at gå hver til sit end at blive for børnenes skyld i et træls ægteskab/forhold. At mange så bør tænke på børnene når de drager nye mennesker ind i forholdet er en anden sag, har man børn må ens egne behov lige skubbes lidt indtil børnene er ældre.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 09:01

min mand og jeg havde været kærester i 9 år inden vi blev gift, i de 8 af årene boede vi sammen.

Vi havde begge sagt at vi aldrig skulle giftes

 

Men til en fest, hvor vi sad udenfor og snakkede, løb min mand pludselig ind. Han ryddede alle borde for blomsterdekorationer og kom ud, faldt på knæ med favnen fuld af blomster og friede

 

Dagen efter gik forberedelserne i gang, vi holdt det hemmeligt og famillie blev inviteret til mandens fødselsdag (1,5 mdr efter).

Så det blev et lille intimt kirkebryllup, kun med den nære famillie.

 

Vi blev gift i 1996 og er stadig sammen, han giver mig stadig et sug i maven, samtidig er han min bedste ven, som jeg kan tale med alt om.

 

De af vores venner, som blev gift tidligt ( og med pomp og pragt) er stort set alle skilt i dag.

Så ja, jeg tror man kan blive gift for hurtigt. Og man kan blive skilt for nemt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 gift efter 1,5 år
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 23:54

min mand og jeg blev gift efter 1,5 år sammen pga kærlighed. vi vidste begge at det skulle være os. vi har nu væet gift i 6 år. og han er stadig min store kærlighed og min soulmate :D


Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2015 18:45

blev forlovet som 18 årig, gift som 20 årig og er idag 53 og har lige haft 33 år's bryllups dag. Det var bare det rigtige.. Har aldrig fortrudt ;).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afledt af tråden
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 06:26

Nu vi har haft denne tråd kørende lidt, så slår det mig pludselig hvorfor spørgsmålet overhovedet kommer? (Ikke at Ts skal afkræves svar)

 

Dem der mener at man kan blive gift for tidligt, hvad er reelt det problem i ser? Er problemet at I mener man kun kan blive gift en gang? Er problemet blot at der måske er flere skilsmisser? Eller?

 

Jeg kan nemlig ikke se problemet i at blive gift hurtigt, hvis det er det man vil, om man så går fra hinanden to dage senere, er det ikke noget der kan røre mig :D

 

Derimod kan jeg undres over at en del i min gamle ungdomstid stolt fortæller at de ikke er blevet gift endnu, mens de har "avlet" børn med enten en eller flere. Det får mig til at tænke at børnene ikke er vigtige, dem får man bare, og går "bare" fra partneren hvis det ikke holder, for vi er jo ikke gift...

 

Det er en forenklet holdning, men vitterligt den jeg møder i DEN del af omgangskredsen, hvor de ikke bliver gift fordi "det er for tidligt" "det er for seriøst" er argumenterne.

 

Andre lever sammen i årevis, får børn og kæmper for partnerskabet under kriser, papir eller ej.

 

Så igen er det virkelig så slemt at gifte sig efter "kun" 1 år? Og hvad er det så der er slemt ved det. Min holdning er at giftemålet ikke er det man behøver tænke mest over, men derimod om man bringer børn ind i et forhold man ikke helt kan stå inde for.

 

Primært er spørgsmålet stillet til jer der har skrevet at I mener man godt kan gifte sig for tidligt :) Håber på svar, for egentlig er det ret spændende!


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror, at
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 11:55

det bunder i, hvad man lægger i ægteskab, Karen. For nogle af os betyder det mere end for andre - og jeg kan personligt ikke forestille mig, at jeg ville kende en person godt nok til at kunne sige, at jeg ville leve resten af mit liv med vedkommende efter et eller to år sammen. Derfor har jeg svært ved at forstå tidlige bryllupper Men det er jo min personlige bagage, der giver mig de tanker - og vi har alle vores egne erfaringer, som vi bygger vores holdninger på. Der er ihvertfald ingen, der skal føle, at det var/er forkert at gifte sig tidligt, bare fordi jeg ikke ville gøre det!

 

Jeg er helt enig i, at det lyder mærkeligt, hvis man siger "det er for tidligt" til ægteskab (underforstået at man føler, at det er for tidligt at beslutte, om man vil binde sig til et livslangt forhold), men så rask væk får børn sammen. Det hænger ikke sammen i min verden. Hvis man derimod er i et forhold, som man mener vil vare resten af livet, men bare ikke vil giftes eller venter, indtil man har penge til bryllup, eller hvad ved jeg, så er der da intet galt i ikke at blive/være gift, men stadig få børn


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 14:23

Måske kommer det også an på hvad man har oplevet i de 2 år. Hvilke omvæltninger og eventuelle traumer man har gennemgået sammen. For fyringer, dødsfald osv. er i hvert fald noget der kan enten ødelægge eller modne et forhold.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 22:39

Jeg er helt enig Karen. Hvis jeg tænker "det er godt nok tidligt..." så bunder det i de normer og værdier jeg er vokset op med, og de erfaringer jeg selv har.

Man kender ikke en person ud og ind efter 2 år, og det er på trods af kriser og traumer man har gennemgået sammen, det kan jeg skrive under på. Mennesker er mere komplekse end som så.

 

Så derfor tænker jeg en ekstra gang over det, når folk bliver gift "tidligt". Fordi for mig er ægteskab trods alt ikke noget man gør, før man kender en person "rigtig godt". Bemærk gåseøjne, for det er ikke en ligefrem definition ;)

 

Er der et problem i at blive gift for tidligt?
NEJ! Absolut ikke! Det er kun noget der reageres på i samfundet, fordi der er visse normer og standarder, og så kigger man en ekstra gang, når de brydes.

Helt lavpraktisk har det jo absolut ingen betydning. Som Sine så rigtigt skriver, så er der folk der lægger rigtig meget i ægteskabet, og for dem ville det være meget mærkeligt.

Men i bund og grund er der ikke et reelt problem, kun folks holdning og værdier.

 

Det er ligesom hvis en person kommer gående ned af gaden i en dyr Burberry frakke og slidte Crocs sko.

Der er ikke noget problem, men det er usædvanligt og det "strider imod" de fleste menneskers opfattelse af normal stil, og derfor kigger man en ekstra gang eller tænker "det var egentlig sjovt..".


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider