Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 dessert vin hjælp?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 21:32

Hej

 

Nogle der har forstand på hvad man skal købe som dessert vin/vine?

det skal være til den traditionelle store hjemis islagkage.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dessertvin
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 08:58

Jeg har altid brugt en Asti til dessertvin. Der kan fåes mange forskellige slagse i mange forskellige prisklasser. En Asti Manfredi er en af de billigere, som jeg synes er rigtig dejlig og kan fås til omkring 50 kr. (Den er sommetider på tilbud i Fakta). Der er også en Martini Asti, der er god til dessert.

 

Men jeg er til den søde tand - og jeg synes en Asti komplimenterer en sød dessert. Der er naturligvis mange andre muligheder.

 

God jagt

 

Tina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med portvin?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 09:48
Har hørt nogen sige at vinen skal være sødere end desserten og når det er is så er asti vel ikke sød nok eller hvad? Hvad med portvin er det noget der dur?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med portvin
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 10:15

Jeg kan svært godt anbefale Grahams - "The Tawny portvin" som er fantastisk til god is. Prisen er vist onkring de 125-175 hos den lokale vin pusher ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dessertvine/hedvine
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 11:35

Hej

 

I "gamle" dage (= da jeg var barn/ung )blev der altid serveret sherry eller portvin til dessert i min familie.

 

Ellers er en god muscat et godt alternativ

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidvin
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 22:17

Jeg ville nok servere med en sød hvidvin, de fås i flere forskellige prisklasser, den bedste og nok også dyreste er Sauterne.

 

Lidt gode råd kan findes her: http://www.engoddrue.dk/node/87


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er jeg
Forfatter: 
Dato:  25-04-2015 11:05

jo af den ældre dato.
og der serveres sherry og port vine til dessert, dog kan en kirsebærvin også komme på tale..

Man kan købe hvivine som er disideret til dessert, bla. nogle som hedder noget med muscat...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dessertvin
Forfatter: 
Dato:  25-04-2015 18:33

vi har fået meget (ja ok ikke meget, men...) Muscat Beaumes de venise :) Den er lækker :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider