Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Stresset kæreste og dårligt selvværd
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 12:59

Hej HN...

Ved ikke helt om det er gode råd, spark bagi eller ny motivation jeg mangler i forhold til min problemstilling. Men jeg har brug for nye øjne på sagen, og tænker at det kan være en af jer har prøvet det samme eller har et godt råd. Jeg håber de af jer der tager tid til at læse mit indlæg vil lægge en kommentar.

Det er en lang og lidt indviklet sag, men jeg skal prøve at gøre det kort.

Jeg har nu været sammen med min kæreste i 1½ år. Vi har boet sammen i hans lejlighed siden februar i år. Jeg er flyttet direkte fra mine forældre og hjem til ham, hvilket der selvfølgelig er en del "nye ting" jeg lige skal vende mig til. Men jeg synes at jeg prøver at hjælpe til både i husholdning og pasning af barn - i det omfang jeg kan. Desuden har han en søn på 7 år som fylder en del, og som af forskellige årsager bor hos os 24/7.

Her de sidste 2 måneder har jeg dog ikke rigtig følt at der var så meget kærestetid eller i det hele taget forhold. Det skal siges at min kæreste er selvstændig og arbejder 50 timer om ugen i nogle uger, og de sidste 3-4 uger her op til hans ferie har han arbejdet rigtig meget, så om aftenen er vi enten gået i seng eller han har ligget bevidstløs på sofaen.

Jeg bebrejder ham OVERHOVEDET ikke at han er træt, det er jeg såmen selv, og jeg ved godt at tingene ikke altid kan være lyserøde og man kan føle sig mere eller mindre forelsket, dog er der nogle episoder som jeg vil prøve at skitere for jer...

Vi har (på hans opfordring) aftalt at slette evt. ekskærester på facebook. Men her for en måned siden fortæller han mig at han har været ude og lede efter ekskærestens cykel (Blev stjålet fra hendes mor på gaden af to drenge) og efterfølgende ser jeg at de er venner igen på fb. Spørger ind til det og han siger; Det betyder ikke noget, jeg kan godt slette hende, men jeg godkendte for at hun ikke skulle tro jeg var sur på hende...

Jeg har enormt svært ved at sige fra, så jeg nikkede bare og ville ikke snakke mere om det.

Den episode forfølger mig og jeg er ked af at han er venner med hende. Jeg har givet udtryk for at jeg ikke bryder mig om det, hvortil at han siger jeg ikke skal være jaloux...
Det har jeg normalt aldrig været, men denne her sved altså.

Vi havde en diskussion hvor at han mente jeg tænket for meget over tingene, lukkede mig inde og var utilnærmelig... Han har flere gange sagt at jeg ikke skulle fokusere så meget på at gøre ting for andre, men gøre noget for mig selv. Derfor er jeg heller ikke taget med på ferie (motocross i en uge) - da jeg hellere ville ud til hestene og mine forældre.

Her den seneste tid har hans lunte været ufattelig kort, og han har snerret mere end normalt. Nærhed både i stuen og i soveværelset har der ikke været meget af (Også grundet andre ting) og jeg savner ham mere end noget andet. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om han savner mig eller er fint tilfreds med et farvel/goddagkys og et eller to kram om dagen.

Han har sagt at han ikke kan gå rundt og holde i hånden hele tiden og at der ikke er noget galt i at vi ikke opfører os som nyforelskede altid... men er der noget galt med mig når jeg stadig føler mig nyforelsket?

Han er netop taget på cross tur med sønnen og vennerne og skal være væk i 6 dage. Jeg havde ikke regnet med at det ville blive så svært at sige farvel - dette bekræfter mig jo også bare i at jeg ikke kan undvære ham. Men det virker lidt til at han godt kan undvære mig - i hvert fald i hverdagen? Jeg har prøvet en gang imellem at sende søde beskeder for ligesom at viste at jeg tænkte på ham. Men de er enten ikke blevet besvaret eller ikke set - og efterfølgende undskyldt med at han havde travlt.

Ugen hvor jeg er alene skal tilbringes i stalden og med at ordne lejligheden lidt så jeg ikke skal gå og spekulere alt for meget.

Men ja, mit dårlige selvværd og manglende evne til at sige fra gør det nok heller ikke bedre. Det skal siges at han er 10 år ældre end mig, og jeg er 23.

Han har for første gang i dag i lang tid sagt at han elsker mig... og det er jeg ikke i tvivl om, jeg ville bare gerne have at han viste det noget mere. også selvom han er stresset...

Kære HN, er der nogen der kender til det eller har et forslag til hvad jeg skal gøre. Inden vi flyttede sammen var der 100 beskeder om dagen fra os begge og ønsket om at putte hver dag, og være tæt lod til at komme fra os begge...

Er det hele bare blevet hverdag og er jeg for krævende eller spiller der noget andet ind???

 

Spørg endelig hvis det blev forvirrende.


- Maria

Aut. fysioterapeut

"Problemer med ridningen kan skyldes skævheder eller låsninger i kroppen - disse kan afhjlpes vha. fysioterapi. kontakt mig for mere info"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 www.soendag.dk/sundhed/ selvudvikl
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 20:05

Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
0
Svar på denne tråd
 
 lån bogen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 09:56

Mænd af Carl-Mar og ja han er en kegle, men holder man sig fra de lange s.. udredninge og bare læser det om psylogi er han slet ikke tosset i hans iagttagelser.

 

En del af hans artikler ligger også på hans hjemmeside og den kan googles.

 

Mænd er bare anderledes.


Smil smitter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 At finde den rigtige partner.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2014 15:02

Dybest set tror jeg du skal overveje meget meget grundigt om du kan leve med den måde jeres forhold køre på, eller ej. Jeg personligt ville ikke kunne, jeg har nemlig meget brug for fysisk nærhed, ikke kun @!#$, men kram og kys osv. Min kæreste har det heldigvis på samme måde, så her efter 7,5 år krammer, kysser og grabber vi stadig enormt meget. Og min kæreste arbejder også ret meget.

Så det er altså ikke et sprøgsmål om at "mænd er anderledes", det er et spørgsmål om at finde en partner man passer samme med.

 

Så hvis du finder ud af at du ikke kan leve på den måde, så må du gøre det forbi. For du bliver bare mere og mere ulykkelig og bitter. Din kæreste ændre sig næppe.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 mit råd!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 22:27

Det er ikke altid nemt at give råd, når man kun hører ordene fra den ene part...

 

Men..

Ud fra det du beskriver, så ville jeg flytte!.. ganske enkelt!.. Flyt ud og find dig selv...

I har kun været sammen i 1½ år, og han lukker dig allerede ude!..Det blir ikke bedre..

 

Måske lidt kontant sagt...


 

 

Hilsen Stine

 

 

 

 

 

 

Kun 7 % af alle tekstbeskeder forståes korrekt!..

 

 

 

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 08:01

I ska have tak for jeres tilbagemeldinger.

Ja, tanken om at slutte det har også været oppe og vende, men tanken om at skulle undvære ham virker også utrolig fjern. Her på det sidste har vores forhold fået en opblomstring, så jeg er mere positivt stillet.
Jeg kan dog ikke helt lade være med at tænke på om hvornår det visner lidt hen igen.

jeg har ikke haft et langt og seriøst forhold før, og slet ikke boet sammen med nogen - så jeg har ikke rigig noget at holde det op imod.


- Maria

Aut. fysioterapeut

"Problemer med ridningen kan skyldes skævheder eller låsninger i kroppen - disse kan afhjlpes vha. fysioterapi. kontakt mig for mere info"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskelligheder
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 15:55

Hej,

 

Det lyder som om du og din kæreste er på to vidt forskellige steder i jeres liv. Han har været i forhold (ret længe at dømme efter en søn på 7), så det er slet ikke nyt for ham at have en "familie" igen. Du er røget lige fra at være nyforelsket og være hjemmeboende ind i en "færdig" familie, der skal fungere i hverdagen. Det er en svær omstilling!

 

I må begge gøre en stor indsats og finder nye roller til jer begge. Det er jo ikke kun dig, der skal finde ud af at fungere i forholdet. Han bliver jo også nødt til at indse, at du ikke er hans eks og gerne vil andet end hende.

 

Kanter skal slibes af undervejs, og det kan være ret krævende af alle parter. Men det kan altså godt lade sig gøre, så på med vanten og held og lykke med det! :-)

 

MVH

Jette

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 22:56

Jeg er også i et forhold med en kæreste der slet ikke har samme kærlighedssprog som mig, ment som; jeg elsker kys, kram og nus, og han har egentlig ikke behov for det :-)

 

Hans kommer sig af sin opdragelse, hvor han ikke har fået den store omsorg, og stadig ikke får det. Det vigtige for vores forhold var dog da han forklarede "jamen jeg har bare ikke rigitg behovet for det" - selvom det selvfølgelig ikke er fedt, SÅ er det altså bare alligevel "rart" at man ved det da ikke har noget med en selv at gøre :-)

Dernæst er det så om man kan leve med de forskel, og selvom jeg ved der kommer nogle "konflikter" på grund af det, så har jeg valgt også at sige til mig selv at de ting han GIR mig er heller ikke noget jeg finder igen, og så må vi jo slibe kanterne af og måske mødes på midten :-) Det vil sige jeg prøver også at lære at vise kærlighed på andre måder end med kys og søde ord..

 

Jeg tror ihvertfald ikke på at græsset altid er grønnere på den anden side ;)


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

1
0
Svar på denne tråd
 
 den her er heller ikke tosset
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 07:33

Smil smitter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pruhest
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 09:57

Tak! Den ramte da hovedet på sømmet - det er lige sådan min kæreste er... noget af tiden.

Den er helt sikkert noget jeg kan bruge til mine overvejelser.

Tak pruhest


- Maria

Aut. fysioterapeut

"Problemer i din ridningen kan skyldes skævheder eller låsninger i kroppen - disse kan afhjlpes vha. fysioterapi".

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 UPDATE
Forfatter: 
Dato:  10-08-2015 11:29

Hej Alle,

Tusind tak for jeres input og gode råd - også dem jeg fik på private beskeder. Det hjalp helt klart min/vores beslutning på vej.

Jeg vil gerne komme med en update og fortælle jer hvad der skete, da det nu er mere end et år siden at jeg oprettede dette emne. :)

I september/oktober gik det hele rigtig skævt. Vi talte stort set ikke sammen. Han ville gerne have mere familieliv og jeg var som ung og meget uerfaren slet ikke sikker på mig selv og det JEG ville.... Han kunne ikke holde ud at jeg var ked, og jeg lukkede mig inde med det hele istedet for at tale med ham om det. En aften lå vi i sengen og han bad mig flytte. Han sagde han elskede mig, men han havde brug for plads og til at tænke. Jeg var knust, men det var alligevel en lettelse at flytte og få renset luften.

Det endte med at jeg flyttede... først hjem til mine forældre, og senere i egen lejlighed. Jeg tænkte at det var det, men allerede da vi havde sovet hver for sig og boet hver for sig i 24 timer, kontaktede han mig, og vi aftalte at vi stadig var kæreste og ville prøve at gå et enkelt skridt tilbage...

...men forholdet bestod!

Hele vinteren sås vi en gang om ugen, og snakkede, og snakkede og snakkede. Og lige så stille fandt vi frem til det vi begge havde forelsket os i. Jeg har lært at finde min egen stemme og han er blevet bedre tid at åbne op og vi er blevet bedre til at tale sammen. Jeg har fået mere lyst til familielivet efter at det ikke er hverdag med madpakker og godnatlæsning hver dag.

Så status nu er at jeg bor selv. Vi ses op til flere gange ugentligt, og i alle weekender. og jeg elsker det!! Han kan bruge al den tid på arbejde han vil, og jeg kan hygge med hestene uden at føle at jeg burde køre hjem. Vi er som nyforelskede, men vi kan nu også diskutere og jeg har først og fremmest en mening om tingene og optager ikke kun hans. Vi har ikke planer om at flytte sammen igen lige nu, men vi holder øje med markedet om vi kan finde et lille hus sammen, til en fælles begyndelse.

Vi fandt hinanden ved at give plads.


- Maria

Aut. fysioterapeut

"Problemer i din ridningen kan skyldes skævheder eller låsninger i kroppen - disse kan afhjlpes vha. fysioterapi".

 

20
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider