Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvorfor falder jeg dog i søvn hele tiden
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 08:30

?

 

Ja som overskriften siger falder jeg i søvn konstant, mega frusterende!

 

Min vitamin og mineral balance er fin, har lige fået den tjekket hos lægen da jeg tidligere har haft problemer med det, jeg spiser sundt og varieret, drikker massere vand, ingen kaffe eller cola, rider 3 gange om ugen og går dagligt ture på minimum 5 kilometer.

 

Og alligevel falder jeg konstant i søvn. Eksempel:

 

Jeg har været ude og ride og sidder i bussen på vej hjem, og falder i søvn uden at føle mig træt, pludseligt er det bare helt umuligt at holde øjnene åbne, prøvede at rejse mig en enkelt gang, hvilket resulterede i jeg faldt og kurede på siden ned igennem bussen bennene gav simpelthen efter under mig, de var som smør.

 

Jeg skal putte min søn klokken 19-20 stykker og falder i søvn, vågner som regl en halv time senere helt forvviret.

 

Jeg skal se en film eller læse min ellers spændene bog og falder så igen i søvn så vær eneste gang jeg slapper af falder jeg i søvn, jeg sov ca 7 timer om natten og kan ikke sove mere, jeg har en lille dreng på 11 måneder, der første er begyndt at sove igennem for 3 uger siden og lige er startet i vuggestue, i den første uge han sov var jeg mega træt, anden uge havde jeg det godt, og 3 uge sker dette, meget frustrende!

 

Er der en der har et bud på hvad der er galt? er det udmattelse, stress eller anden faktorer jeg ikke har tænkt på der udløser det?


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et forsigtigt bud.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 09:40

Hvor TIT spiser du?

Jeg overmandes af en helt vild træthedsfornemmelse, hvis jeg ikke spiser hver 3-4. time (og hellere hver 3. time). Det er mit blodsukker, der styrtdykker og jeg er lige til at putte i seng...


 

Venlig hilsen Camilla

 

 

Dressursadel, Silhouette, 17", MW bom sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 09:47

Fik du også tjekket dit stofskifte hos lægen ?

 

 

Vh Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 09:50

Jeg spiser 5 gange om dagen, 3 måltider og 2 mellem måltider, så det kan ikke være det, ellers et godt bud :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 09:57

mette-73

 

Nej det gjorde jeg ikke, men tror ikke jeg har problemer med det?

Altså jeg har pco ved ikke om det har noget at sige?


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 11:20

Ved ikke noget om PCO, men for lavt stofskifte giver træthed.

 

 

Vh Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har din...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 13:50

læge ikke talt om narkolepsi..???


 

Mvh

Line

 

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

 

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Narkolepsi
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 14:02

 

Narkolepsi er mere alvorligt, mig bekendt. Der falder man ikke i søvn i bussen efter ridningen, men derimod nærmest under ridning!

Jeg har mere en idé om, at det kan være noget psykisk. Vi har snakket om det på på mit studie på universitetet. Vi har gerne et pensum på de der 4000 sider hvert semester, så vi har rigtig meget læsning. Der er mange, som har det problem, at de er helt udhvilede og klar til at læse; men så snart bogen bliver åbnet, så bliver man sååå træt, øjnene kan ikke holde sig åbne og man falder simpelthen i søvn med hovedet i bogen!

 

 

Jeg gad vide, hvad årsagen kan være... Følger spændt med. :)

Heidi

 



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


1
0
Svar på denne tråd
 
 Aner ikke
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 16:23

hvad der kan være årsag til at du falder i søvn....

 

Jeg kommer dog til at smile lidt ved tanken om at du skriver at du IKKE drikker kaffe eller cola.... Prøv at gå i gang med det og se om det virker :-P



Zamangah

 

 

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Måske skulle du
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 22:39

alligevel tale med din læge om dit blodsukker eller google blodsukker og pco for så kan du se at PCO kan skabe blodsukkerubalancer pga insulinresistens.

 

Det er da værd at undersøge synes jeg også på trods af hyppige måltider.:)

 


Zoneterapi. Healing. Healingsmassage.

 

 

www.Zoneportalen.dk

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 08:53

tak for alle jeres indput :)

 

Jeg kan ikke døje kaffe og er tidligere cola afhængig, så det vil jeg ikke begynde på igen

 

Jeg må hellere tale med min læge, det er virkelig irriterende, igår faldt jeg i søvn 9 gange


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 11:01

Narkolepsi kan vist komme i flere grader. Har gået i klasse med en som led af det. Hun fik medicin, der gjorde hende ret hyper.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej tqk til medicin
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 13:29

Vil hellere prøve noget andet først :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med b12
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 14:40

Er du tjekket om du optager B 12 jeg kunne også blive meget træt lige pludselig på mit arbejde og næsten falde i søvn det viste sig at jeg ikke kunne optage B 12 i pilleform så jeg skulle ha det med indsprøjtning

1
0
Svar på denne tråd
 
 det kan være
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 17:14

Det kan være mange ting.

 

Jeg har også i perioder faldet i søvn overalt. Mens vi var ude i byen at spise fx.... Ja!!

 

Jeg kan simpelthen sidde og falde i søvn, mens jeg snakker med folk. Og er ellers et meget energisk og imødekommende væsen at snakke med, men der er ikke noget at gøre..

 

Meget pinligt. I perioder er jeg som et lille barn, der falder i søvn i bilen, og skal bæres ind (sovende).

 

Har jeg kørt bil e.l., skal jeg slå mig selv, for at holde mig vågen.

 

Jeg har altid haft meget-meget brug for min søvn, ellers er jeg levende død. I perioder sover jeg meget, og som en sten, andre gange let, vågner 20 gange om natten, eller falder slet ikke i søvn.

 

Har været ved læge, (som kiggede på mig som om, han skulle finde en nål i en høstak), jeg manglede nogle vitaminer, som han aldrig havde set en mangel på i kombination. Det hjalp en smule, men kun toppen.

 

Nu tager jeg vitaminer HVER dag, du kan overveje dem med ginseng osv. Ellers er jeg SÅ træt.

 

Jeg så en udsendelse om Narkolepsi. Det var mere udbredt, end man lige tror. Men de fleste kan styre det. Ved at få en 100% god søvn. Selvom man ikke har registreret, man har været vågen, har man tit alligevel.

 

Kan ikke huske de præcise tips, men det er de almindelige råd. Gå i seng, og man må IKKE læse i sengen. Sengen er kun til at sove i (sådan cirka). Der skal være bælgmørkt. Gå i seng samme tid, ikke gå op, hvis man ikke kan sove.

 

Jeg kan nemlig heller ikke sove ved det mindste lys-indslip. Har overvejet de der "sove-briller", man kan få på apoteket, så der bliver helt mørkt, bare træls at skulle iføre sig noget, men tror det ville hjælpe mig.

 

Ja, koffein hjælper. Jeg kan ikke lide kaffe, men drikker cola zero, og the (mener også, der er noget i, der opfrisker), og spiser mørk chokolade.

 

Hvad med energidrik?

 

Det er sjovt, så en nok 9-årig dreng købe energi-drinks i fakta, og tænkte, "det er dem, der IKKE har brug for dem, der køber dem". Jeg burde også købe dem, de virker.


 

Husk, mod tåber kæmper selv Guderne forgæves!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 18:55

Det er umuligt at sige, hvad din træthed skyldes, varmblod.

Det kan være 1000 ting! Eller måske er du bagud med søvn. ;-)

 

Jeg er imod symptombehandling såsom at drikke energidrikke og tage piller osv. Kroppen fortæller dig noget via trætheden, og jeg mener, at det er vigtigt at finde ÅRSAGEN til besværet.

 

Jeg tror at jeg ville kontakte en kinesiolog. Hun kan teste, hvad din træthed skyldes, og det er din krop, der svarer via en muskeltest.

 

Du kan undersøge, om der er særlige situationer hvor du falder i søvn, særlige tidspunkter, sammen med bestemte mennesker.

Altså at folde tingene ud ved at undersøge.

 

Pøj pøj!


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

 

 

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

At driste sig og være modig gør lykkelig

 

 

 

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har/har haft det...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 14:30

På præcis samme måde..I bussen, til foredrag, i gruppeterapi, i skolen...

 

Jeg havde det oppe i gruppen og vi snakkede om at det måske kunne være fordi man slapper af. Der kommer ro i kroppen, og så bliver man træt. Jeg aner ikke om det er derfor.

 

Jeg har været enormt stresset, det kan også være derfor.

 

Narkolepsi kan som de andre sige være meget forskelligt. Jeg kender en pige, som godt kan holde sig vågen, hun sover bare mere end andre. Også i løbet af dagen.

 



***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd
 
 træthed
Forfatter: 
Dato:  06-08-2013 15:01

får du noget mod pco'en??

 

Pco kan påvirke dit blodsukker en del of får du f. eks. metforminfor at hjælpe på pco'en så kan dette skabe en ubalance i dit blodsukker.

 

Du skriver du spiser 5 gange dagligt, men hvor meget spiser du og hvor lang tid går der mellem dine måltider?

 

Jeg skal spise ca. hver 3 time for bare at have en nogenlunde ok dag, gør jeg ikke det bliver jeg meget træt, og får jeg ikke de minimum 1200 kalorier kroppen skal have, ja så kan jeg næsten stå op og sove overalt.

 

mvh

mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

hø sælges, små baller. 1 slet fra i år ca. 10-14 kg i hver eller 1. slet fra 12, ca 14-18 kg i hver, pris 15 kr. stk.

1
0
Svar på denne tråd
 
 gode indput fra jer
Forfatter: 
Dato:  06-08-2013 19:49

Jeg spiser ca hver 3-4 time, og jeg tror virkelig ikke det er blosdukkeret :)

 

Jeg for ikke behandling for min PCO, min læge siger det ikke er nødvendigt? at p-piller er nok? jeg døjer noget med vægten, skal tabe 25 kilo og kæmper en brav kamp, ved ikke om det er relevant?


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 En kollega
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 16:07

jeg havde engang, havde det på samme måde.

 

Det var decideret farligt for hende, fordi hun faldt i søvn, så snart hun havde været i ro i omkring 20 min, og eftersom hun havde en køretur i bil hjem på ca. 35 min - betød det, at hun halvvejs måtte ud og løbe et par ture rundt om bilen for at være sikker på ikke at falde i søvn i bilen.

 

Hun levede også mega sundt og dyrkede masser af motion hver dag -men så snart hun satte sig for at slappe af, faldt hun i søvn.

 

Hun fik det undersøgt ved lægen og der var noget med et eller andet hormon, der enten manglede eller var for meget af. (kan jeg ikke lige huske, da det er noget tid siden).

 

Men den gode nyhed er, at hun fik noget medicin for det - og nu har ingen problemer overhovedet. :-)

 

Jeg skal gerne kontakte hende og finde ud af, hvad det hedder, hvis du er interesseret?

 

Tanja


Hilsen Tanja :-)

 

 

Nu med islænderne Loftfari fra Langarfossi og Tjalvi fra Egemose

1
0
Svar på denne tråd
 
 Søvn ...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 14:44

Måske har du brug for mere søvn? ... 7 timer er rigeligt for nogle, andre har brug for op til 9 timer ... Blot en tanke? ...

 

Min kære mand faldt i søvn alle steder, ved spisebordet, under putning af de små - ja selv mens han arbejdede med f eks svejseren! ..

 

Han blev undersøgt for søvnapnø, hvilket han dog ikke havde - men man fandt ud af at hans iltmætning faldt til noget nær 80 % om natten ... Lægerne kunne dog ikke hjælpe os til en løsning på dette, andet end at han kunne holde op med at ryge, tabe 10 kg og så ellers komme igen hvis ikke det hjalp!! ..

 

Vores løsning har været ret alternativ og nok ikke nem at gennemføre for alle ... Men - vi byggede simpelthen et shelter i haven hvor mine kære husbond nu indtager ca 7 timers nattesøvn og vågner frisk som en havørn... ;) ..

 

Bonus har været at jeg faktisk også får en del søvn nu hvor manden ikke længere forstyrrer mig ... Ja selv børnene sover bedre ...

 

Min mand snorker som død og fanden - vores teori er at dette har forstyrret os alle, særligt fordi jeg jo har nattevagten (børn på knap 1 og 3 år) og derfor vågner af det mindste ...

 

Håber i finder en løsning - det behøver jo ikke være så kompliceret :)


ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?


Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

1
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 17:35

Mange tak for alle jeres svar :)

Jeg tager til lægen i morgen så må vi se hvad han siger :)

 

Tanja

 

Det må du meget gerne :)

lyder ikke rart med din bekendte

 

Maneater

 

Det er fysisk umuligt for mig at sove længere :(

jeg har prøvet i flere år og lærer mig selv at sove 8 timer, og jeg vågner prompte efter 7 hver gang, desværre sover jeg utrolig let, og tænker måske det kan være det, at jeg simpelthen ikke får den dybe søvn..


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

pandora er væk, men vinda er kommet til, det er dælme hyggeligt med sådan en lille isfis :D

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukke ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hgkhgjg
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 15:26

Gravid????

 

Da jeg fandt ud af jeg var gravid med S, opdagede jeg det først flere uger efter jeg var begyndt at falde i søvn ALLE steder.

 

Og jernmangel er også en god grund




i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er,

og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 20:46

Gravid er jeg ikke :) den er helt sikker, jernmangel har jeg heller ikke (heldigvis)

 

Tilgengæld er jeg godt og grundigt udmattet, jeg har kørt på flade batterier og manglende afslapning så længe, at min krop kun er van til at slappe af når jeg sover.

 

Jeg har undværet den dybe søvn så længe at min krop skriger efter den, så her var foklaringen på mit søvn problem, jeg skal lærer at slappe af igen, så stopper det andet også.

 

Tak for jeres gode bud, fortællinger og gode råd :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kosten er vigtig
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 03:17
Jeg tror at du har ubalance i dit system.

Prøv at undgå sukker, gluten og stivelse.
Spis masser af fed fisk eller fiskeolie tabletter af god kvalitet.

Sku' forbavse mig, hvis det ikke virker..
0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 06:43

Bassemand

 

Min kost fejler intet, jeg spiser fisk 2 gange om ugen, spiser alle vitaminer, fiskeolie og mineraler jeg skal ha :)

 

Vi har fundet ud af hvad der var galt :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 bgfdhndhd
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 11:13

Prøv at hente nogle meditation/mindfulness app ned og mediter 30 min før du skal sove, skru ned for lyset 30-50 min før søvn. Det skaber ro i din krop og måske det kan give en bedre og mere stabil søvn.

 

Meditation er ihvertfald forsket og bevist at give mere energi og glæde i livet



0
0
Svar på denne tråd
 
 Forslag
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 18:39

Det kan også være noget så simpelt som D3 vitaminmangel.

 

Men må indrømme, at da jeg læste dit oplæg, var min første tanke, om du er blevet tjekket for "kyssesyge"?

 

Kh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 21:36

Madsen

 

Det vil jeg prøve :)

 

Charlotte

 

Min vitamin balance er helt fin :) nej det er jeg ikke, men jeg har det bedre nu, så nu ser jeg tiden an :)


Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

 

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 pco tror jeg er forklaringen
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 13:10

Jeg tænker at forklaringen findes i pco. Det giver insulinresistens og hormonerne karter rundt.

 

Man kan læse lidt mere om sideeffekter ved pco her:

www.pcoinfo.dk/Foreningen/Links-og- litteratur-+/Artikler/En-kvinde-der- har-faaet-konstateret-PCO/

 

jeg ved at jeg selv har haft insulinkoks, og jeg har været så træt i så mange år. Men da jeg lagde min kost om (jeg spiste også sundt før) så har jeg fået al min energi igen og er ikke længere træt.

 

mere om kost og pco her:

www.gynklinik.dk/menu.asp?pageid=74


Dressurkursus med Kirsten Hansen i Aars, Nordjylland i oktober - dato kommer senere

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider