Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hyppig menstruationer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 23:24

Hmmmm, mon der nogle herinde der har oplevet det samme som jeg har de sidste 3 mdr.??

Er kvinde på 39 år, som igennem mange år har haft meget regelmæssig menstruation.. (28 dage)..

Pludselig går der kortere og kortere tid imellem.. Jeg spiser ikke p-piller eller bruger andet hormontilskud, pga min læge har frarådet mig dette (Læs evt. nedenstående indlæg omkring steriliation)..

Pludselig gik der først 3½ uge, dernæst 3 uger og sidste gang kun 2½ uge.. Og sidste gang, som startede i tirsdags har jeg blødt i varierende styrke...og bløder stadig.. (før blødte jeg lidt og max 5 dage).. Har snakket med lægen om det, som siger jeg nok er kommet i "før overgangsalder"!!?? Men synes bare ikke at man så bør bløde oftere?? Burde der ikke gå længere tid imellem?? Jeg kan godt svede mere end jeg plejer om natten, men det er maks et par dage i måneden jeg oplever det.. Ellers har jeg ikke nogen symptomer på en kommende overgangsalder!!..

Har i februar fået konstateret lette celleforandringer, som jeg var ved gynækolog for i tirsdags, og fik taget biopsier, samt scannet.. Han siger alt så normalt ud, men vi venter så svar på biopsierne..

Er faktisk ret træt af det.. Men ved godt at hvis der skal gøres noget ved det, så hedder det hormoner..som jeg jo så ikke bør få!

Men er det "normalt" at opleve det her i en tidlig fase af en overgangsalder??????? Håber at der er nogen der ved lidt mere om det, end min læge fortæller mig..

Mvh Walle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 08:52

lignende problem.


Har de sidste år haft meget kort mellem mens. helt ned til 16 dage. Og med blødninger der varer 7-8 dage så er der ikke meget luft imellem.


Ingen snakker overgangs alder med mig (jeg er 40), men jeg har godt selv fundet ud af at de første tegn kan være en kortere cyklus. (mit har stået på i 4 år nu, og jeg har i de 4 år kun haft 1 cyklus på over 25 dage)

Jeg har oplevet 1 svedtur om natten. I øvrigt en ret ubehagelig oplevelse.


Jeg vil heller ikke have hormoner for den korte cyklus. Grundet arvelige belastninger for brystkræft. Og lægerne er enige i at jeg ikke skal have hormoner.


Så vi har lavet et forsøg. Jeg har fået brændt min slimhinde (i Januar) Og det har ikke givet længere cyklus, men meget mindre blødning (kan nu tages med trusseindlæge på 3 dage) og så er det til at leve med cyklus længden.


At få brændt slimhinden er ikke så sikkert som sterilisation, men det gør det meget vandskeligt at blive gravid senere, så man skal kun gøre det hvis man er helt sikker på at der ikke ønskes børn efterfølgende.


Hvis ikke jeg kan leve med den forbedring eller blødningerne igen tager til er det er fjernelse af livmoderen der bliver løsningen for mig.


Mvh
Jackpot


Pascall (tinker kryds, 6 år) og Calais (DV, 15 år) til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jackpot
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 14:05

Åh, det var da rart at vide, at jeg ikke er "unormal" ;-).. Har idag haft kraftig blødning, på trods af, at det idag er 7. dag jeg bløder denne gang!! Æv, altså..

Jeg venter som sagt svar på mine biopsier.. Jeg har én gang tidligere fået en kegleoperation (4 år siden), og allerede den gang spurgte jeg, om de ikke bare kunne tage det hele, da jeg med 100% sikkerhed ved, at jeg ikke vil have børn!!

Jeg orker dælme ikke det her blodræs så meget, som jeg de sidste mdr har haft.. Det tager meget af lysten fra s.x, og synes det er møgirriterende som aktiv rytter..

Nå, jeg må se hvad prøverne viser, og så tage den derfra..

Men jeg hører meget gerne fra andre, der har eller stadig gør, oplever noget lignende som jeg gør pt..

Mvh Walle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde en tid
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 15:48

Meget uregelmæssig- 14 dg tre uger imellem, og jeg bløder som en gris, og er over 44, men det gik i sig selv igen.


Jeg kan ikke mærke så meget til ægløsning (mittelschmetz) så det er rart nok. Det kommer dog af og til.

Jeg glæder mig til, jeg slipper for blodbadet!



Mvh
xtiny

Kattebogen: "The Unadulterated cat" tekst: Terry Pratchett, illustrationer: Gray Joliffe.
Få svar på, hvorfor katte er økologiske, perfekte tidsrejsende og hvorfor din have aldrig er som i bogen
0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen ide
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 17:37

har ikke lige svar til dit spørgsmål, men vil bare lige advare dig mth at du "taber" så meget blod. Pas på.


For pludselig er din blodprocent ekstrem lav, har prøvet det i en anden forbindelse, og jeg fik også svedturer, svimmel, MEGET træt pga jeg mistede så meget blod.


SÅ husk og hold øje med om du bliver træt, mister energi m.m for så kan det være pga din blodprocent er for lav når du bløder så meget.


Håber du finder en løsning


Sagde Frøken. Theresa :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rødt med rødt
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 11:01

Jeg har prøvet noget tilsvarende, var hos gynækolog, som konstaterede at min slimhinde var for tyk, og ikke blev afstødt som den skulle. Fik en hormonkur i en måneds tid, og så var det ovre. hvis ikke det havde hjulpet, var næste skridt en udskrabning.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider