Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Magnetterapi - virker det?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 02:40

Er der nogen her der har prøvet de der magnetmadrasser og haft virkning af dem? Det er jo ikke videnskabeligt bevist at det virker. Så er det bare fup og fidus, for at tjene penge på folk der har smerter eller kan det virkelig lindre og måske endda helbrede, som nogle hævder?



....og den honoreres med en plade choko.... HVID chokolade!

Hestequizzer Rideudstyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 magneter
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 12:11

Jeg har ikke prøvet magnet-madresser, men jeg har prøvet magnet-plastre og de hjalp på mig. :)


Mvh Louise.


- Snart med Dyret hjemme igen!


2 boliger på hhv. 68 og 125 m2 udlejes

på lille gård ved Toppevad/Ganløse.

- Dog ingen mulighed for hestehold!



0
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 02:42

Jeg har set adskillige udsendelser ang. magnetterapi - og også læst lidt om det engang for lang tid siden. Min personlige holdning er at den eneste helbredende effekt de har, er placebo effekten.


Der er intet videnskabeligt grundlag for at det skulle virke. Det svarer til at selv at proppe en masse magneter ind i din gamle madras derhjemme, og så regne med at du bliver helbredt.


Magnet terapi skulle eftersigende hjælpe ved at man øger blodgennemstrømningen de "ømme" steder, og at du derved får "udrenset". Teorien er jo at magnetismen har effekt på jernet i blodet.

Dette (modsat beviset for at det virker)er der videnskabelige undersøgelser der viser ikke passer.


Så min personlige holdning er klart at det er fusk og at disse personer tjener KASSEN på at proppe magneter i armbånd, madrasser etc. og sælge det til personer der desperat gerne vil ud af sygdom. Håb er altid en let sælgelig vare!


Men som sagt, er der selvfølgelig altid placebo


Men ovenstående er jo selvfølgelig bare et udtryk for min personlige holdning udfra de ting jeg har undersøgt om emnet


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaeh- hjælper det
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 14:09

At du står foran et eller andet elektrisk apparat? (Hint elektromagnetisme).


Det er lidt morsomt, at man for 20 år siden gik meget op i om højspændingsledninger kunne forårsage leukæmi, og man i dag tror på magneter...


Kroppens indhold af jern svarer til et lille søm, dvs mængden er meget lille, faktisk ubetydelig ift virkningen af magneter.


Men man kan da skille nogle gamle højttalere ad og lægge basdelens magneter under sengen. Det koster ikke noget. :-)



Mvh
xtiny


"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin






0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok, ikke alt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 14:35

kan videnskaben forklare. Men ok, placebo effekten er der da nok også mange steder.


Er der nogen af jer der selv lider af smerter i kroppen og har prøvet magnetterapi, eller beror jeres kritik på andenhåndserfaring og viden?



....og den honoreres med en plade choko.... HVID chokolade!

Hestequizzer Rideudstyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magnet på hest
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 21:52

Jeg har brugt magneter på min hest, og før jeg gjorde det første gang for nogle år siden var jeg skeptisk, og havde ingen tro på at det ville gøre det bedre. Jeg troede heller på "traditionelle" metoder. Men da hun havde stået med en "udposning" ved senen på det ene forben i lang tid, og dyrlægen sagde nok altid ville være der, tænkte jeg det kan vel ikke skade. Jeg brugte først magneter nogle gange i lidt kort tid, før hun stod med dem om natten. Og næste dag var udposningen næsten væk! Og den blev væk efter hvert også. Så efter det fik jeg troen på magneter....:-)


Jeg ved flere som bruger det på heste hvor det hjælper, og jeg ved også om folk som har forsøgt og siger det hjælper (jeg har aldrig forsøgt på mig selv).


Hvorfor det fungerer ved jeg ikke, men det er da ikke alt man kan forklare heller.... (siger jeg, som er "traditionel" forsker inden naturvidenskaben og gerne vil have en forklaring på alt..... )

0
0
Svar på denne tråd
 
 alt kan ikke forklares
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 13:02

Nu er det gudskelov sådan at alt ikke kan forklares, på nogle mennesker hjælper magneter på andre er de virkningsløse - hvad der er grunden til at de virker for nogle og ikke for andre er der så heller ikke nogle der kan forklarer.


Hvis jeg var dig ville jeg kontaket et af de firmaer der giver garanti for virkning eller pengene tilbage - så kan du prøve og virker det ikke på dig, ja, så får du dine penge tilbage.


god bedring


jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 smerter var d vitaminmangel
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 15:39

Jeg har haft stadige smerter i næsten hele kroppen, lidt som om jeg altid havde influenza. Jeg følte også hele tiden trang til at komme ind og ligge ned, og når jeg så lå ned kunne jeg alligevel ikke holde det ud.


Det viste sig at være D vitamin mangel, og det hjalp ret hurtigt, da jeg begyndte at få et stort tilskud af D vitamin. Så hvis du altid har udefinerlige smerter i musklerne, så prøv at få målt D vitamin indholdet i blodet, det er meget billigere end magnetmadrasser.



BirteB
Husk at leve mens du gør det,
Husk at ride mens du tør det!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har ....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 08:08

Jeg har en magnet madras fra NIKKEN .

Jeg har i rigtig mange år haft mega ondt i ryggen - nakken og hovedpine , jeg har prøvet alle div behanlinger , så sagde min zoneteapi jeg skulle prøve sådan en , ah tænkte jeg , hvad skulle sådan en hjælpe når alt andet ik virker .....

Men nu har jeg haft min madras i ca 3 år og jeg har ingen smerter mere . Så på mig virker det perfekt ;O)


Bella :O) LEV LIVET I DAG , MAN VED ALDRIG MED DAGEN I MORGEN .



En RIGTIG hund er en schæferhund ;O)

www.lakimo.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så vidt jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2010 11:52

Magnetens virkning har ikke noget med jern i blodet at gøre.

Blodet indeholder elektrisk ladede partikler, og disse polariseres når de via blodbanen passerer magneter. Polariseres=vender sig nord mod syd og omvendt efter magneten. Denne bevægelse giver varme og varmen øger blodgennemstrømningen. Øget blodgennemstømning giver bedre opheling af skader og hurtigere fjernelse af affaldsstoffer.


Der er lavet en del forskning i Sverige på det, hvor de med Termografi kan påvise den varmeudvikling der sker, når en hest (som det var i det tilfælde) påvirkes af magneter.


Jeg har i mange år brugt magnetbehandling på mine heste, og har været yderst tilfreds med resultatet. Og jeg tror sådan set ikke at placebo har den helt store virkning på dyr, hvis jeg skal være ærlig!


Jeg har flere gange oplevet heste med længerevarende hævede sener og galde lige over koden, bliver fine og klare i benene efter meget få behandlinger med magnet. Det kan placebo altså ikke gøre!



Stutteri Shah

Avl af Dansk Varmblod


Sødt lille hus på landet sælges. Se mere på: www.frankerup.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:23

Jeg har leaset en maskine "Horse Medic", som er noget magnetisme og strøm. Effekten har været fantastisk, min gamle dressurhest kan gå fuld skrue flere dage i træk (det sidste år har træningen været tilpasset den "høje" alder)og massage osv har været hyppigt for at holde en gammel skulderskade i skak. Ok han er blevet rigeligt frisk igen så mor her må være klar til lidt "luftgymnastik"...:0)

Vi har også fået løsnet op på flere af de øvrige heste, som pludslig har været deres dårligdomme kvit.


Så jo jeg ved ikke hvorfor det virker, men det gør det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå- blodet polariseres
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 00:16

Altså nu er det kun lys, man kan polarisere. (I)

Hvis blodet ikke er elektrisk ladet (hvad det ikke er- det er en Hæm-del med jern+ i i de røde blodlegmer, men blod består af lymfe og vand bla).


Hvis det virker, kan man vel stille sig hen foran et hvilkent somhelst elektisk apparat.


Det med varme- er totalt gak.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 magnet terapi
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 10:41

Ja ja kan godt være jeg er ude på dybt vand, for har absolut ingen belæg for mine teorier!


Polarisering eller ej ...du forstår hvad jeg mener ...når noget "magnetiseres" vender det sig nordpol mod sydpol og omvendt, hvad det så end hedder!



Her i min egen lille skuffe teori forestiller jeg mig at det har med Kalium og Natrium ionerne at gøre. Disse er positivt ladede ioner, som spiller rigtig stor rolle i muskel- og nervercellernes funktion.


Dette forklarer også hvorfor magnetterapi kan virke beroligende, idet ikke kun muskelcellerne men også nervecellerne påvirkes.



Hilsen Helle



Stutteri Shah

Avl af Dansk Varmblod


Sødt lille hus på landet sælges. Se mere på: www.frankerup.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 22:59

Jeg har aldrig troet på den slags! Jeg er sygeplejeskestuderende, og har aldrig været meget for at tro på ting, der ikke kan måles videnskabeligt.


Men i min sidste praktik arbejdede jeg med en sælger af disse magnetiske virkemidler, hvilket jeg ikke kunne lade være med at afvise totalt fra starten. Efter 2 mdr. fik hun mig overtalt til at prøve et armbånd, der skulle forbedre balancen.

Hun havde sådan en øvelse, hvor min balance blev synlig, hvilket vil sige, at den var nærmest ikke-eksisterende første gang hun forsøgte. Bagefter fik jeg armbåndet på og min balance var pludselig korrigeret 100%. Ikke om hun kunne få mig ud af balance, hvor hun før næsten ikke skulle røre mig. før jeg tiltede.


Jeg slog det hen med at det sikkert bare var psykisk, men hendes kollegaer fortalte så, at de alle havde fået gratis modeller af hendes salgsting med hjem til brug på både dyr og mennesker, hvor de alle havde oplevet tydelig forbedring. F.eks. havde en kollega, der er rytter, oplevet, at hun ikke faldt af hesten, siden hun var begyndt at ride med armbåndet, hvilket hun ellers havde haft store problemer med.


Jeg må indrømme, at jeg er overbevist! Om det kan forklares eller ej, så virker det altså! :)



Salg af avls- og sportsheste med holsteinerafstamning!

Heste skal på fold - hver eneste dag!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det beviser kun
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 20:59

At vedkommende er en god sælger! ;-)


Der er intet videnskabeligt belæg- kun personer, der tror. Det er ikk noget dobbeltblindforsøg- at sælger uddeler magnetdimser.


Jeg har forresten ngang fusket med pendulering... Jeg troede da selv halvt på det, men da jeg opdagede jeg kunne styre pendulet bevidst (og nej ikke med tankens kraft) ved de små ufrivillige muskelbevæglser man laver, når man tænker, så opgav jeg det.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Griner
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 23:22

Undskyld mig, tør ikke sige om det virker eller ej (men tror det næppe), men Lines historie om kollegaen der aldrig falder af hesten mere, fik mig altså til at falde om af grin.


Hvis der kan gives garanti for at man slipper for ufrivillige afsidninger så er jeg da med på den!



0
0
Svar på denne tråd
 
 BacK on track
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 20:44

Om jeg tror på det ved jeg sgu ikke. Det gør jeg jo egentlig ikke, fordi jeg netop ikke har set det videnskabeligt bevist!

Har aldrig selv prøvet det, hverken på mig selv eller mine dyr.


Men er det ikke også magneter man bruger i back on track?

Og det har jeg altså set virke i den grad, så Xtiny vil du så ikke give mig en forklaring på hvad det så er der virker med dem.


Har set flere heste som altid plejer at stå med staldbandager om natten pga galle/væske i benene som er forsvundet når de bruger back on track bandager eller underlag i stedet for de alm de plejer at bruge. Mener du dybt alvorligt at en hest kan vide at det bør hjælpe og derfor har en placebo effekt?


Har en enkel gang set et back on track "dækken" brugt på staldgangen, og da det kom af var hesten varm at føle på, og ikke bare som hvis du ellers lægger så tyndt et tæppe på i 10 min.


Har også noget familie der bruger et tæppe i hundens kurv, som har haft en vinter hvor den var meget mindre gigt plaget. Og ja, andre ting kan det sikkert være der virker, ved bare ikke hvilke!



"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Back om Track
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 21:17

Nej Back om Track har ikke magneter, men istedet keramisk ler.


Back on Track virker ved at reflektere kroppens varme a la sådan et choktæppe man kan få hos falck.


Virkning bliver lidt hen ad det samme som ved magneter, nemlig at varme og blodcirkulation øges.



Stutteri Shah

Avl af Dansk Varmblod


Sødt lille hus på landet sælges. Se mere på: www.frankerup.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhh ok, så blev jeg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 22:15

Super så blev jeg det klogere, det er jo altid sundt! Tusind tak!



"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, jeg kan
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 06:59

Ikke bevise det virker, det er dig, der skal! Du mener jo, det virker.

Det andet er omvendt bevisførelse, og du tvinger mig så til: 1) at anskaffe mig en mængde dyre magneter og

2) et antal forsøgsdyr/mennesker.

3) Lave dobbeltblindforsøg


Det har jeg ikke lyst til! Jeg ved, det ikke virker ;-) du tror, det gør.


Men jeg kan love at Pinde ikke fik det bedre, eller gjorde hun? Efter hun sov på brødristren. Det var nok ikke medicin og dyrt foder- og kogt kylling, der gjorde tricket... Men hun sov en dag på en varm brødrister, der sikkert polariserede hendes små kattemagneter.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke læst alle...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 15:39

...indlæggene, men kan fortælle at min mand har en kammerat, som der har gigt og han går med sådan et magnethjerte med kobber (er det ikke kobber????) og han har det ALTID på, han kan mærke det med det samme, hvis han har glemt det eller hvis han ved et uheld har tabt det.


Det samme siger hans kone, hun faldt af hesten sidste vinter og har døjet med skuldren siden...mest for sjov prøver hun en magnet og den virker altså for hende, smider hun den, kommer smerterne tilbage.


Har ikke selv nogen erfaringer, men synes da lige jeg vil fortælle hvad de har fortalt os (vi kom ind på det, fordi manden havde sådan et hjerte siddende på blusen og så spurgte vi hvad pokker det var).


Anja

med en lille prinsesse i armene

og en lille dreng i vente.


Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan godt se det er nogle dage siden
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 16:03

der sidst er skrevet i tråden, men vil alligevel gerne give mit indspark til debatten.

Jeg har de sidste mange år døjet med slidgigt i lænden og et medicinsk behandlet forhøjet blodtryk.

 

For 3 uger siden startede jeg som landbrugsmedhjælper og af chefen fik jeg stukket en brochure i hånden om netop magnethjertet.

Efter at ha læst den, sagde jeg med en vis portion skepsis, at det måske skulle prøves( men tænkte fusk og fiduser)...hun havde "tilfældigt" et liggende, som jeg måtte låne...jeg smækkede det på med det samme og tænkte at det sikkert ikke ville virke.

 

Nu...3 uger efter har jeg fået reduceret mit blodtryksmedicin til et minimum OG tager IKKE smertestillende mod gigten mere...jeg har afleveret hjertet med et tak for lån og investeret i et smukt smykkesæt med magneter i stedet (kan jo lige så godt kombinere det)

 

Tro flytter bjerge siges der...men magneter virker på mig...og jeg er lykkelig for at chefen tænkte på mig i den forbindelse...


"en hest skal passes mindst lige så godt på som du passer på dig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se nu der...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 19:06

Så blev jeg lige lidt over 300 kr fattigere.... :-D

Har lige bestilt en halskæde, så nu vil jeg se om det virker.

 

Var i efteråret til sådan et homeparty med magnethalløj...og det lød jo for godt til at være sandt og der var flere af de andre der købte....ved dog ikke om det har hjulpet....andet end på én, der ihvertfald har fået et meget mærkbart bedre humør :-D



En glad hest er en naturhest!!!




0
0
Svar på denne tråd
 
 wefwgwg
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 14:39

jeg har sådan et støttebind til håndleddet, med magneter i. Jeg bruger det, når det begyndet at gøre ondt i håndled og fingre, og når jeg så får det på, kan jeg faktisk godt mærke, at der sker et eller andet .. Det er sådan en følelse lidt ligesom hvis man putter tigerbalsam på huden - det varmer og prikker lidt, og der plejer at gå en halv times tid, så er smerterne væk ..

 

Og jeg troede faktisk heller ikke på det til at begynde med, men jeg fik det så i gave af min kære mor, som mente det var værd at prøve ..

 

Egentlig ved jeg stadig ikke helt om jeg tror på det - måske er det bare min hjerne som tror, at det virker, og derfor sker der noget? Det skal jeg altså ikke kunne sige, men i hvert fald har jeg ingen smerter, så jeg er glad of tilfreds :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magneter
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:25

Er det ligegyldigt hvilke mageter man bruger? Altså... kan man gå rundt med et par køkkenmagneter i lommerne og få samme virkning?

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:55

Det lyder logisk nok at et par køkkenmagneter skulle kunne gøre det, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken...ellers koster et kobberhjerte (det har flest gauss) 355 kroner...
www.energetix.dk ... der kan du købe dem ... du skal bare klappe det på det inderste stykke tøj du har på med kobberet ind mod huden...

 

God fornøjelse :)


"en hest skal passes mindst lige så godt på som du passer på dig selv"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er svaret ;o)
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 20:39

Jeg har fået dette link af knægten.

 

Se selv og bliv overbevist, det kan i øvrigt være en god ide at læse nogle af kommentarerne.

 

http://skepticbros.com/store/



Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd
 
 magnetsmykker
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 23:01

Jeg kan varmt anbefale magnetsmykker og magnetmassagesten til både mennesker og dyr.

 

I kan tjekke forskellige modeller ud på www.fuglsang.energetix.tv

 

Til dyrerne kan anbefales den store massagemagnet nr. 722 (oprindeligt udviklet til at lægge i hundens vandskål - men har vist sig at have mange flere funktioner - bl.a. massage af både dyr og mennesker)

 

Ved brug af magneter forbedres iltoptagelsen og udrensningsprocessen af affaldsstoffer - Dette skaber balance i kroppen og giver øget velvære!

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 23:51

Er det bare mig der har det sådan lidt la la med at http://www.energetix.dk/ skriver indlæg her?


Hilsen

Jens


Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magnetprodukter og Nikken
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 00:17

 

Jeg vil også anbefale magnetprodukter. Jeg går konstant med magnetsåler og mærker virkning både fra dem og fra magnetmadrasser, jeg har prøvet. Jeg synes især det virker afstressende for min krop. Mit yndlings magnetprodukt er dog Nikkens stolsæde, hvor jeg virkelig effektivt kan sidde og afstresse imellem, jeg arbejder.

Du kan evt. se denne side for mere information om Nikkens produkter, eller hvis du vil købe noget: http://gaya.biz/helseprodukter-22

Venlig hilsen
Benjamin


En hest er en test..

Inderst inde er vi alle heste..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magnet
Forfatter: 
Dato:  13-01-2022 02:24
Altså hvis det er fordi du hade et sår blødte så klart at plasteret hjalp men tvivler på det var magnetisk og at det var derfor det hjalp det er bare et normalt plaster fordi det stopper blødningen?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider