Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Bare flytte børnenes adresse
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 09:31

For at gøre en lang historie kort, kan min ex mand bare flytte børnens adresse hjem til ham selv? Vi har fælles forældremyndighed.

Vi har ikke boet sammen 1 år ca. og han betaler ikke børnepenge til dem.



Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden :)


Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama )








.......Nu med en rød pletmås ...........og medlem af Bullerklubben..........

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adresse
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 12:28

Næ, det kan han ikke.


Jeg måtte en tur i retten for at få min søns adresse med, da jeg gik fra hans far.


Der skal begges underskrifter til.






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 12:42

Mange tak for svar :) - Hans begrundelse er at han bare kan flytte børnens adresse, så han kan få ALLE de der mange børnepenge, indtil vores fælles hus er solgt! Den besked har jeg så gemt, hvis det evt. bliver noget der skal gåes videre med.



Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden :)


Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama )








.......Nu med en rød pletmås ...........og medlem af Bullerklubben..........

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan han
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 13:43

sadan set godt, men du far sa et brev fra hans bopalskommune, om du godtager eller er enig. hvis du ikke er skal du gore indsigelse.


mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 14:46

Min mands ex-kæreste har 3 gange flyttet med børnene (og dermed flyttet deres adresse) i løbet af de sidste 4 år. Ingen af gangene er han blevet bedt om at skrive under, eller har skulle acceptere flytningen? De har fælles forældremyndighed, men børnene bor hos hende.


Han er bestemt ikke glad for alle de gange de flytter, men vil ikke gøre noget, da han ikke mener det tjener børnene, hvis der kommer uoverensstemmelser mellem ham og x'en... Men hvis det er som Mette(Blossi) skriver, så burde han vel få et brev når de skifter adresse?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mille1981
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 14:55

Det kan hun også sagtens, da børnene flytter SAMMEN med deres mor, som de jo har adressen hos.


Men hvis man flytter børnenes adresse fra den ene forældre til den anden, skal den forældre som børnene flytter FRA, godkende flytningen af adressen.


Det er så noget helt andet, hvis myndighederne er inden over i en forældremyndighedssag osv.


Men som udgangspunkt kan børnenes adresse ikke bare flyttes fra den ene forældre til den anden, uden den forældre, som børnene flytter FRA, godkender det på skrift.



Tjek min hjemmeside:


www.123hjemmeside.dk/enfryd-forojet




Dans i fred: Dancedyret 09-02-10

0
0
Svar på denne tråd
 
 statsamtet
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 14:59

Har lige talt med statsamtet, og de siger at det kan han ikke bare gøre.

Det er ikke fordi at han har tænkt sig at flytte væk med dem, han ville udelukkende have flyttet deres adresse tilbage til vores tidligere fælles hjem, så han kan få børnepengene fra staten, og når vores hus er solgt, så kan deres adresse flyttes tilbage til mig! Hans egen begrundelse....



Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden :)


Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama )








.......Nu med en rød pletmås ...........og medlem af Bullerklubben..........

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forældremyndighed
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 09:44

Jeg har også fælles forældremyndighed med mit barns far og vi har ikke boet sammen siden jeg flyttede fra vores fælles hjem for 4½ år siden.


Men skal jeg flytte og flytte sønnens navn med, skal faderen skrive under. Det er for at man ikke kan "gemme" sig med barnet. Altså at han skriver under på at han ved hvor knægten har adresse.

Det samme skulle min veninde, de gange hun er flyttet - adressen bliver ikke flyttet før.


Men det lyder til at der er forskel fra kommune til kommune...



Mvh Maria



Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 14:39

Det har jeg da aldrig hørt om.


Jeg håber bestemt ikke, at min eks skal blande sig i, hvor jeg flytter hen. For det kommer han jo til, hvis han fx. nægter at skrive under, hvis jeg har tænkt mig at flytte et sted hen, som ikke lige passer ham.






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør det
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 14:48

samværsforældren skal give sit samtykke til flytningen fordi han/hun dels har del i forældremyndigheden og dermed har noget at skulle have sagt men vedkommende kan også søge bopælen med henvisning til at barnet skal blive i sit nærområde og vante omgivelser..


Hvsi det går helt i hårdknude kan der dømmes midliertidig eneforældermyndighed sådan at adressen kan flyttes men det bør vel være sidste udvej..


Se evt her http://www.foreningenfar.dk/ Det er godt nok ikke nogen særlig objektiv, den kører utrolig meget på onde mødre og stakkels fædre forening men der er nogle gode henvisninger til lovgivningen


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 18:12

jeg er da næsten lige flyttet og har da ikke fået nogen kommentar med på vej men nu også et helt finnt forhold med min ældstes søns far men han havde da fortalt hvis han var blevet bedt om at skrive under på dette??


Hilsner Henriette


DVÆG PINSCHER HVALPE SÆLGES 3800

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Bedækning tilbydes

ved
Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008

1500,- pluds papir og opstaldning



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det sker langt fra
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 00:31

altid fordi Folkeregistret simpelthen ikke får tjekket om der er fælles forældremyndighed eller går udfra at forældrene er enige når flytningen meldes..


Hvis der er uenighed om flytningen, f.eks hvis moderen fraflytter fælles bolig og vil have børnenes adresse med kan faderen meddele Folkeregistret at der ikke må ske flytning af adresse uden at han har skrevet under.. Denne regel kan dog omgåes ved at moderen fjerner børnene og de i et stykke tid opholder sig på en anden adresse. Da man skal have adresse der hvor man rent faktisk opholder sig kan det ende med at den alligevel bliver flyttet.. Man bliver MEGET klog af at læse på Foreningen Fars hjemmeside - også selvom der ofte dukker noget ekstremt usagligt op derinde..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 flytte adresse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 12:19

Man kan ikke "bare" flytte adresse uden at den anden forældre orienteres, når man har fælles forældremyndighed. Den anden forældre skal "varsles" 6 uger i forvejen. Du kan læse regler og mange andre ting i forbindelse med det på www.statsforvaltning.dk


Og nej, der er ikke forskel på hvilken kommune, man bor i. Disse regler er fastsat af statsforvaltningen.


Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 00:50

reglerne skal kommunen meddele den anden forælder, at barnet flytter og oplyse om muligheden for at klage.


Desværre er det bare langt fra alle kommuner der får fulgt op på denne procedure og får sendt et oplysningsbrev ud, selvom de skal.


Min egen søn har både haft sin adresse stående hos sin far og hos mig. Da hans adresse blev flyttet ud til sin far i 2008, modtog jeg ingen skrivelse fra Aalborg Kommune - men da adressen blev flyttet op til mig for et par måneder siden, havde de endelig fået strammet op på procedurerne og faderen fik et brev om flytningen og hvorledes han kunne klage, hvis han ikke var enig - jeg fik en kopi af brevet.



Mvh

Line


Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info



Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.


Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 som enlig mor
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 09:44

kan man gøre lige hvad man vil! Ikke i følge reglerne, men i praksis. det er i hvertfald hvad vi har erfaret her- TO gange!


1. gang: moderen ønsker at flytte børnene fra Vejle hvor vi alle boede inden for 1 km afstand til KBH. Vi gik rettens vej, for at forhindre dette. Moderen fik ved første retsmøde at vide at hun IKKE måtte flytte børnene inden der var kommet en afgørelse i sagen. Dette gjorde hun alligevel, og på trods af det blev sagt ved 2. retsmøde fik det ingen konsekvenser.


2. gang. (1 år efter 1. gang) flytter hun igen.. hun melder ikke flytningen til os, men vi får det i stedet at vide fra børnene. Ifgl reglerne skal man melde flytning 6 ugen før man flytter. Heller ikke dette har nogle konsekvenser..


Kort sagt; du kan gøre lige hvad du vil..


Det skal siges at den omtalte personer har fælles forældremyndighed over begge børn.


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06





0
0
Svar på denne tråd
 
 iflg reglerne
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 10:02

skal flytning meddeles minimum 6 uger før flytning finder sted- og må ikke væree over 30 km væk med mindre den anden forælder er enig - MEN problemet er at det ingen konsekvens har at man gør det.



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?


0
0
Svar på denne tråd
 
 som stute skriver
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 11:02

kan man gøre lige som man vil..


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider