Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 betændt negl, what to do !!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 12:32

hej hn ænder..

nogle ideer hvad man gøre når man har en negl der ser ud til at ha betændelse under negl..ikk lækkert emne men er desperat ..min storetå negl buer ligesom lidt opad og det gør ondt under den selv når min dyne ligger på den og man har strømper på..vil det bedste ikk være at ligge den i blød med salt i vand??eller!!!


andre foreslag


mvh sussie..

ejer af cesanta ox og ceduina ox...


cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 sæbespåner...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 13:28

Lav dig et varmt fodbad med sæbespåner. Det er godt til at trække betændelse ud.


Virker det ikke i løbet af kort tid, skal du kontakte lægen.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 14:03

Samme råd som Sif.. Men det skader ikke at ringe til lægen for at høre om der er noget de kan anbefale du selv kan gøre..


Ved selv hvordan det er at have neglerodsbetændelse og bare det gør nullernaller, så kan da kun forestille mig hvor ondt du må have.. God bedring :)


Mvh

Elisabeth


"Om jeg gerne vil have kaffen sort? Findes det i andre farver? "




Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

0
0
Svar på denne tråd
 
 betændelse
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 14:58

Jeg ville nok som andre skriver lave et bad med sæbespåner og bade poten i, men i samme moment ville jeg få en tid hos lægen. Det er ofte sådan at hvis der er betændelse under neglen, så trækker man neglen af, så det har bedre mulighed for at komme ud, og ikke f. eks angribe knoglen.


Sæbevandet kan jo have svært ved at trænge ind under neglen ;)


God bedring med det, og afsted til doktoren.



MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 taakkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 14:12

mange tak for svarene..jeg ser tiden an til i næste uge..har haft den i sæbevand nu 2 dage ,så må se om det hjælper


mvh sussie..

ejer af cesanta ox og ceduina ox...


cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 17:13

Jeg ville hvis jeg var dig, tage til lægen rimelig tjept!


Jeg har selv døjet med en betændt storetå i laaaang tid, og jeg gav det tid, sæbebadede den, rensede i alverdens forskellige husmoderråd osv osv - gik så til læge hvor jeg fik noget creme at smøre på. Dette hjalp ikke, så blev jeg smurt med noget specielt som jeg sku ned til lægen og ha på hver 4 dag. Dette hjalp heller ikke.


Så blev jeg kaldt ind til en operation af tåen. Da jeg så mødte op turde de ikk operere pga betændelsen, så nu har de i stedet hevet hele min negl af(for 3 dage siden), og av hvor gør det dog bare ondt.


Om 3 mdr, skal jeg så ind til operation igen og ha den nye negl gjort korrekt.


Øv en lang og sej kamp pga en tånegl. Så gå til lægen med det samme og få styr på din tå - alt andet er for dumt!



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 hul på
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 14:40

Hvis det bare er under neglen og ikk ned i tåen kan du vel stikke/borer hul i neglen, lige som når man har hammeret sig over fingeren med en hammer og får en kæmpe blå negel. Så kan det komme ud og lette trykket.


To smarte pony hopper sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 tånegle
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 07:19

Der er jo nogle der er uddannede fodterapeuter .

De kan faktisk gøre rigtigt meget . De må ikke udskrive pennicillin , men de kan give tåen en neglebøjle på så selve neglen ændrer stilling , trykket tages af, og man kan komme ind og rense og betændelsen tager af .

Klart at det kommer an på om det er i siderne af tåen det sidder eller det er helt nede under .

For er det nedenunder hele neglen, så er det lægen,man skal til .


Mvh Karina


Stutteri Graven


Opstaldning tilbydes til en pony eller småhest, evt imod staldarbejde .


Lejlighedsvis salg af Welsh sec D og F .


Kvalitets hø sælges i rundballer af ca 350 kg .


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  23-01-2010 14:14

jeg har haft den i sæbevand et par gange og kunne klippe den mere ned..det er en negl der har set lidt sjovt ud siden jeg fik fjernet knyst og rette tåen..sidenhen .så har neglen ligesom været lidt tykkere i enden og gået lidt opad...så der sk ikk så meget til før den støder på og blir generet i skoen

nu går det ok men må nok holde det ned hele tiden


mvh sussie..

ejer af cesanta ox og ceduina ox...


cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider