Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Lumbalpunktur
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 16:17

Kære alle


Er der nogen her, der har erfaring med lumbalpunktur/rygmarvsprøve - fremgangsmåde og evt. følger?


Er det fx bedst at ligge eller sidde? Fik I hovedpine bagefter, og hvor slemt var det i så fald?


Vil jeg kunne køre hjem selv og med det samme?


Jeg vil gerne kunne planlægge lidt i det omfang, det er nu muligt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 16:11

Tråden må slettes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gætter mig
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 09:17

til du har fundet svar, men hvis nu andre sidder med spørgsmål, vælger jeg lige at svarer alligevel.


Jeg fik lavet en for 3 år siden.


Selve indgrebet var ubehageligt, men ej heller mere end det.


Men skal ligge helt lige i mindst 8 timer efterfølgende.

Nogle hospitaler siger 12 timer.


Jeg lå helt stille i 14 timer, og jeg fik verdens slemmeste hovedpine.

Jeg brækkede mig bare jeg forsøgte at rejse mig en bitte smule op, og der gik faktisk 8 uger, før jeg rimeligt kunne gå længere end til badeværelset.


Den oplevelse har gjort at der aldrig nogensinde er nogen der får lov til at røre ved min rygsøjle og det der er inden i den.


Jeg brugte lige knap 3000 kroner på en afspændingspædagog, da jeg var så smadret i hele kroppen efter de uger, noget som hospitalet mente var overvurderet, selvom de da godt kunne se jeg gik som en krøbling.




Mvh. Tine

Fotografering?


Fatboy sækkestol købes. Send PB.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 21:59

Tak for dit svar, Tine. Jeg fik svar på "den hårde måde".


Fik taget prøven i går. Har ligget brak siden. Får hovedpine + ondt i ryggen + let kvalme, hvis jeg ikke ligger ned. Har til tider ondt i bækkenet og benene (lidt a la iskias) selvom jeg ligger. Men i og med, at det kan afhjælpes med noget så simpelt at lægge sig ned, så synes jeg ikke, det har været storslemt (har prøvet værre ting). Så det lyder som om du var meget hårdere ramt end jeg er.


Lige som dig følte jeg, at selve indgrebet var ubehageligt men ikke slemt. Det gjorde en lille bitte smule ondt, men mest af alt var det ubehageligt at mærke noget inde i ryggen på den måde. Jeg ville fx godt turde vælge en rygmarvsbedøvelse. Tror dog, det kommer meget an på, hvor dygtig lægen er, og hvor snævert der er mellem ens ryghvirvler.


Har i dag hørt fra flere, at de har fået besked på at skulle blive nogle timer på sygehuset eller ligge et ½-1 døgn osv. Det fik jeg ikke. Men det hele gik også så stærkt lige pludselig, så det kan jo være smuttet.


Har dog forholdt mig i ro og ligget stort set lige siden, jeg kom hjem, især efterhånden som rygsmerterne og hovedpinen tog til. Her til aften er det stilnet lidt af, men jeg skal stadig ikke gå eller sidde mange ½ minutter, før det gør ondt igen. Vil klart anbefale andre at drikke rigeligt (også inden indgrebet), lægge sig med det samme og bare blive liggende!


Det gode er så, at jeg på lægens ordre har drukket cola, cola og cola pga. koffeinen.



Puha, det er svært at ligge helt fladt med computeren på skødet og skrive.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Guest
Forfatter: 
Dato:  29-08-2009 08:14

Det lyder hårdt, selv om du ikke ligefrem piver!


Håber du snart får det meget bedre. God bedring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2009 10:54

Tak, Spirillen! Nej, ingen grund til at pive (siger jeg mens jeg ligger ned... )



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider