Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Nogle erfaringer med slankepiller?
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 15:40

Hej, jeg ville lige høre, om der er nogen, som har gode erfaringer med slankepiller?

Jeg er godt klar over at vejen frem er ikke kun slankepiller, men motion og sund mad. Min vægt er dog nået rekordhøjden og det er jeg slet ikke stolt af..

Derfor kunne jeg godt bruge noget til at hjælpe mig igen.




Hilsen,

Anja


En dosis sæd fra His Highness sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er et par
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 15:54

Tråde hvor HN personer har fortalt om at de blev underlige i bøtten.





Illum

*

Nej ikke alle får svar, nogle er ikke svar værdig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene Hanson
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 17:11

Hej Anja


Jeg har ikke prøvet piller, da jeg har hørt mange skræmmehistorier om bivirkninger.


Jeg har der imod prøvet Herbalife som jeg havde rigtig god gavn af da jeg på et tidspunkt ikke orkede at gå vildt op i madlavning. Det kan måske være svært at bevare motivationen, hvis man er på kur over en længere periode. Men på den lidt kortere bane - super.


Nu når jeg orker madlavning, synes jeg at Lene Hansons råd er kanon. Der findes bøger overalt bl.a. en der hedder slank og sund på 8 uger. Deri er alle opskrifter på maden gennem 8 uger og det smager vildt godt. De er ikke komplicerede, men tager lidt tid at snitte grønt. Dette er efter min mening optimalt, da man naturligt kommer ind i en god madvane. Efter et stykke tid behøver man ikke bogen så meget, da man har fanget principperne.


Mange hilsener

Vibeke

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du søger
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 23:38

og finder en af de senere tråde om emnet vil du finde min historie med slankepiller. jeg blev sindsyg royal af dem. kort fortalt.


udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa




0
0
Svar på denne tråd
 
 Læg din kost om
Forfatter: 
Dato:  25-12-2008 10:35

Og glem ALT om slankepiller - der er alt for mange bivirkninger...


Skip hvidt brød, hvidt pasta, hvide ris og sukker - så er du GODT på vej



Hilsen Jannie
med Super Sisse og Sammie Superstar :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-12-2008 22:27

gå til din læge og få de gode råd, så undgår du fejlernæring (der i værste fald kan være dødelig), på grund af alle de smarte bøger og ekstreme hokus pokus råd der er kommet de seneste år.


har selv prøvet flere forskellige receptpligtige slankepiller, uden virkning og uden bivirkning.


venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*


0
0
Svar på denne tråd
 
 æblecider
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 00:06

slankepiller har jeg ikke den store fidus til! Men som tilskud til fornuftig kost og motion synes jeg at æblecider/eddike piller hjælper på fordøjelsen og vægttab.... ihvertfald en smule på mig. Kender nogen der har tabt sig helt vildt ved bare at æde en masse af dem, uden at ændre synderligt på kosten, og så andre hvor det ikke rigtig har haft nogen effekt...der er vist desværre ikke nogen direkte genveje med sådan noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 slanke...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 00:21

Hold dg langt fra slankepiller!!! Det ødelægger mere end det gavner. Min søster fik Letigen og tabte sig over 30 kg på 6 måneder!! MEN hun fik så også ødelagt galdeblæren totalt!


Drop alt hvad indeholder hvedemel. Hvede giver et hurtigt adrealin kick og styrt dykker derefter igen... Du kan spise næsten alt- bare du dropper alt med hvedemel i! Det er ganske let, hvis man gider sætte sig ind i det.


Eksempel i marts 2008 vejede jeg 108 kg. Jeg stoppede med at spise hvede produkter. Idag(gravid med termin om 6½ uge) vejer jeg 88 kg.(skal trække barn, vand og moderkage fra også)... Jeg har ikke sultet. Jeg har fået mere energi!


**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

ÅRETS JULEGAVE IDE!! UNIKKE HESTEMALERIER!!

MALER OGSÅ EFTER BESTILLING!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag alle de hersens gode råd..
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 14:17

Og prop dem godt op i måsen.

*Det er en JOKE, tøser*


Gå til din læge, snak med vedkommende om de gode råd som SUNDHEDSSTYRELSEN kommer med. De 8 kostråd som SUNDHEDSSTYRELSEN er kommet med er udarbejdet af fagfolk udi sundhed og kost og ikke lægmænd/kvinder.

Snak med din læge omkring din vægt og hvad der gør at du vejer for meget. Han/hun kan hjælpe dig videre. Min læge har hjulpet mig utrolig meget. Det tager tid at tabe sig og der er ikke nogen nemme løsninger. Snak med en diætist, klinisk certificeret diætist, brug om nødvendigt en privat sundhedsforsikring om du har en sådan.


Altså, gå til en fagperson. Slankepiller skal du ha på recept gennem lægen. Ikke at de virker og man blir ragende tåbelig af dem. De sætter ganske vist ens forbrænding op, men det gør motion altså også.


God vind (ikke dem man prutter)


Mor til
Natasha 070494
Katharina 101299
Marcus 130107
Gift med en Bøvsedrage
0
0
Svar på denne tråd
 
 therma power
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:14

ja jeg har prøvet termapower under en af mine utallige slankekure. Jeg kan lige love for det ikke gik godt. Jo tabte mig 10kg lynhurtigt, men fik en hvilepuls på 130. Det er meget hårdt for hjertet. Og jeg endte med ne indlæggelse pågrundaf mit hjerte var på overarbejde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 super duper
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:34

erfaring med dem der hedder hurtigslank.eu. tabte 15 kg fra midt aug til midt jan. det jeg var fuld af energi, har aldrig tabt mig lettere.... kun få bivirkninger, lidt søvnløshed og sån nogle varme ture i kroppen, men ik noget at tale om i forhold til den glæde man får når man taber sig.... har dog taget 5 kg siden men det er jo også 1 år nu så jeg er super tilfreds ;) man skal jo føle det på sig selv og se om det er noget for en, alle ved jo godt at sund kost og motion er vejen frem... men det er jo ik så nemt som det er sagt, ellers ville der vel ik være så mange over vægtige mennesker i verden come on get real....


perla fra littla brekku ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye piller
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 09:12

Så i TV igår der var kommet nogle nye i håndkøb på markedet.... Og at de havde dokumenteret effekt samt ingen bivirkninger, men har ikke undersøgt det nøjere og har aldrig selv afprøvet sådanne piller... (og pønser heller ikke på det ;-))



Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007

Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alli pillen
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 17:01

Ann-Rikka den nye pille du så hed Alli pillen og kommer på markedet herhjemme engang i marts-april måned. Den udskiller fedten fra det vi spiser og tvinger kroppen til at bruge det fedt den har lagret. Man tilrådes til at lave kostændring sammen med pillen og får en hel startpakke med ved første køb så der er en bivirkning og det er hvis du går på Mc´D så får du raket numse. Jeg tror jeg vil prøve den når den kommer på markedet.


www.myalli.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 18:54

Jeg håber virkelig ikke du hopper på den med at slankepiller ikke har bivirkninger. ALT syntetisk @!#$ har bivirkninger.

Letigen blev taget af markedet fordi der var for mange alvorlige bivirkninger OG dødsfald(kilde: bogen der hedder"den tilbageholdte viden om helbredelser")


Følg de andres råd om sund kost.


Held og lykke med slankekuren

0
0
Svar på denne tråd
 
 bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:43

irene nu skriver jeg jo netop at pillen har en bivirkning :)

den kan bruges som supplement til en sundere livsstil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Piller piller piller
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 13:14

aha, mener bare at der blev sagt den ingen bivirkninger havde, men det var også et meget kort indslag.


Medicin både recept og håndkøb er jo altid en risiko... Nogle med allergi kan jo dø af en paracetamol eller en penicillinkur.


Men er den helt gennemtestet og virker den for de folk der har brug for det, så synes jeg da det er fint. Problemet er alle dem der aldrig følger indlægssedlen, men tror det er nemt at slanke sig med piller ;-).





Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007

Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups Ups
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 19:06

Jeg tog i sommer redutcil. stoppede efter nogle måneder. for nogle dage siden begyndte jeg igen på dem.


De er købt på recept hos lægen.




Hilsen Søde Julia,


Ups min *Guld-Pony*, jeg elsker dig




www.picasaweb.google.dk/jvvasnel


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Julia
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 01:05

Jeg har været inde og "lure" på din præsentation. Har også set billeder af dig og din dejlige fjordhest i tråde, og jeg har simpelthen svært ved at se, hvorfor du har behov for at tage et lægemiddel til vægttab.


I mine teenageår var jeg også lidt "hvalpet" og fik presset lægen til at udskrive Letigen De virkede dog ikke, udover at jeg fik hjertebanken.


Når jeg ser tilbage på billeder fra dengang, var jeg ikke tyk, men bare teenage usikker. At jeg så er lige rigeligt godt istand nu er en anden

sag


Jeg synes det er en kedelig tendens i samfundet, at alt skal ordnes med en pille.


Håber ikke du tager mit indlæg ilde op, for sådan var det ikke ment.



Mvh Janni


Venter føl efter Mon-Ami X

April 09


0
0
Svar på denne tråd
 
 Janni...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 16:23

Nej tager det bestemt ikke ilde op. Hver har jo sin mening, og det skal respekteres.


Pillerne nedsætter apetitten, og så jeg vænner mig til at spise mindre. Dette holder selvom jeg holder pauser med pillerne.


Jeg pressede skam ikke lægen, men fortalte at jeg kendte flere veninder der havde prøvet med slankepiller på recept(dog nogle andre slags), og han udskrev dem. Jeg går så til kontrol hver 14. dag, hvor vi også tager en snak.





Hilsen Søde Julia,


Ups min *Guld-Pony*, jeg elsker dig




www.picasaweb.google.dk/jvvasnel


0
0
Svar på denne tråd
 
 lksnldk
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 21:26

Læste i 24 timer eller MetroXpress (kan ikke huske hvilken) at pillen Alli, som kommer i håndkøb, kan give sivende afføring, akut diarré og fedtprutter. Og på pakken anbefales det, at man ikke tager dem op til sociale arrangementer, samt at man har rene bukser med sig over alt, og kun går i mørkt tøj.


Desuden har jeg også læst, at de kun giver et lille vægttab.


Jeg ville ALDRIG risikere at sk'de i bukserne for at tabe 3-5 kg. ALDRIG!! Forstår ikke dem der vil.


SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*
Another ditch in the road
You keep moving
Another stop sign
You keep moving on
And the years go by so fast
Wonder how I ever made it through

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alli......
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 22:36

De der Alli-piller lyder præcis som dem, der hedder Xenecal, og fåes på recept allerede.
De virker... Men primært fordi man bliver panisk angst for at spise noget, der gør at man skider i bukserne, og derfor ikke spiser ret meget, eller i hvertfald kun noget 100% uden fedt.



MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Slankepiller
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 11:47

Da jeg desværre har stor (ha, ha) erfaring inden for div. slankemidler, kure etc. vil jeg også lige komme med mit input:


Har af egen erfaring fundet ud af, at der findes ingen nem og hurtig løsning på ens vægtproblem - desværre! Kunne ellers være skønt, hvis man bare kunne proppe en pille indenbords og så leve som man ellers har lyst til mht. mad og drikke.


Jeg har selv prøvet piller. Uha! Det vil jeg ALDRIG anbefale. Fik hjertebanken og koldsved.


Har også prøvet Nupo - det virkede fantastisk. Tabte 10 kg på 1 måned. Problemet med sådan noget pulverstads er så bare, at man ikke lærer en dyt mht. sunde kostvaner. Lige så snart jeg begyndte at spise igen, ja så røg de tabte kilo på igen. Det tog sørme kun lidt over 3 uger, så var jeg tilbage til udgangspunktet.


Mit vendepunkt blev, at jeg talte med min læge, som flere også anbefaler. Hun rådede mig til at opsøge en diætist. Diætisten lavede i samarbejde med mig en kostplan. Da jeg er den eneste i husstanden som skulle tabe mig, skulle det helst ikke være for bøvlet mht. madlavningen. Det geniale med min kostplan var, at jeg både måtte spise chokolade og drikke vin - naturligvis i meget moderate mængder.


Langsomt men sikkert fik jeg tabt mig, og de tabte kilo er blevet væk, selvom det nu er 3 år siden jeg tabte mig.


Det skal lige nævnes, at jeg har været buttet/overvægtig siden jeg var barn, så det har virkelig været en kamp at få ændret mine mad/kostvaner.


Min kollega blev også motiveret efter han havde set, hvordan det hjalp mig. Han skulle tabe over 30 kg - jeg skulle "kun" af med 12. Han er også kommet i mål, og han holder også fint vægten.


Så mit råd - gå til lægen og forhør dig om muligheden for at få hjælp til en diætist. Lægen tilbyder mange gange også kontrolvejninger, så man bliver holdt til ilden.


Pøj pøj med det! Ved selv, at det vigtigste er, at man er motiveret, og det lyder det som om, at du er ;-)


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 slankepiller
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 23:19

Hej,

Jeg kender ikke slankepiller af personlig erfaring, men jeg er ansat på et apotek...


Der findes to typer slankepiller, eller adipositas, som det hedder med et fint ord. Bed mig ikke om at udtale det LOL.

Begge typer er pt receptpligtige men den typer der muligvis kommer i håndkøb her i 2009 kaldes Malabsorptiva og sælges pt under navnet XENICAL, præcis som Moonqueen allerede skriver. Populært kaldes de FEDTANTABUSEN da de minimerer optagelsen af den indtagne fedt, hvilket især ellers sker igennem tarmen. De der så sker hvis man alligevel snupper en gang fritter med salatmayo er at fedtet kommer ud...i den anden ende i form af....hmmm, tynd klistret afføring.

Man tager en tablet ifm hvert hovedmåltid og 42 tabletter, svarende til 14 dage koster ca 375 kr....


Den anden type kaldes Anoreksika og det er denne type der har en indvirken på hjernen og hvor en del oplever psykiske ændringer.

Præparaterne sælges under navnene Reductil og Regenon og virker ved at påvirke hjernen således at appetitten nedsættes og stofskiftet øges en smule.

De kan give fx hjertebanken og derudover virker de lidt forenklet samme sted i hjernen og direkte modsat antidepressive tabletter. Det er defor NO-GO hvis man er depressiv eller er disponeret for dette. Mange ved ikke om de er disponerede.

Prisen på disse er ligeledes hamper.


Tidligere kunne man få midler som Letigen samt andre midler indeholdende EFEDRIN men disse er nu ulovlige i DK pga mange bivirkninger såsom hjertebanken og forhøjet blodtryk.


Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 reductil.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 05:20

Jeg fik reductil af lægen, de nedsatte appetitten enormt, ga mig meget mere overskud, som blev brugt på cykelture.. Jeg blev 25 kg lettere på 10 måneder.. havde ik de store bivirkninger.. En anelse rastløs, men gik ture, og det hjalp.

Kender dog nogle der får flere bivirkninger. Så de er bestemt ikke lykken for alle, men hvis du har prøvet alt andet, så snak med lægen, og se hvad han siger..


0
0
Svar på denne tråd
 
 En der jobber
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 12:10

i det norske lægemiddelverk (som altså kontrollerer sk`det) har sagt følgende:

1. Om der er en virkning så er der også en bivirkning. Alltid. Den kan være svær eller ikke, men man skal passe på.

2. Det eneste slankepiller jeg nogen sinde har sett, der virkede slankende, var en fra china. Den inneholdt bendelormsæg, så man skulde med jevne mellomrum også medicinere mod orm....

3. og ja, forresten, der var også en anden fra Herbalife, den inneholdt salmonella og var også rimelig effektiv.


Efter at ha hørt på blandt andet dette, synes jeg det ville være svært at anbefale nogen at spise slankepiller. Nogle af dem kan faktisk være livsfarlige. Det gælder i første række slike man køber på internett, som det er svært a have en god kontroll med.


0
0
Svar på denne tråd
 
 De piller med efedrin
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 15:17

virker, men man bliver lidt små skør, får meget kort lunte og ens hjerte arbejder på højtryk... De kan sagtens købes over nettet, selvom de er forbudt i DK. Man får dem så sendt fra Sverige. Det er jo op til den enkelte om de vil tage den risiko, der er forbundet.


Sagde Janne


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Og super måde
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 15:31

At finde ud af om ens hjerte er godt og stærkt hvis IKKE så er der en mindre HN person...




Illum !!

.

Tillykke med titlen Mormor :-) Du ved hvem du er :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 reductil
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 21:35

I starten af min kur tog jeg reductil i en mdr, hvilket jeg har været rigtig glad for. Jeg har nu fået styr på mine portions str. Og reductil hjalp med at jeg ikke blev så sulten og fukuseret på hvad jeg nu skulle spise...


Og efter at maven havde vænnet sig til de mindre mængder efter den mdr var de ikke nødvendige mere...


Jeg tror dog ikke de vil hjælpe hvis man spiser meget fed mad eller lever af slik...


Havde ingen bivirkninger andet end en tom pung -de er ret dyre!! Og så skal man have en BMI over 30 og have en læge der vil udskrive dem.


Louise

&
Stald Kelon´s Lerano


Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider