Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Flyskræk og hypnose..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 22:20

Jeg lider af flyskræk som hæmmer mig meget... Jeg har indtil for kort tid siden "bidt" det i mig, men da jeg i maj skulle til Kreta fik jeg ordineret Pheergan (børne beroligende) som også kan fåes i håndkøb. De virker sådan nogenlunde, men angsten lurede hele tiden...


Vi faldt over en meget billig rejse, afbudsrejse til vanvittig bilig penge.. Vi skulle ellers have været kørt på ferie pga, min skræk for at flyve..


Angsten lurede allerede sammen aften vi bestilte (i mandags) og jeg tog til lægen tirsdag og fik ordineret stesolid.. hvilket egentlig også gør mig urolig..


Jeg har nu bestilt tid hos en hypnotisør - hun ville gerne tage mig ind imorgen aften (jeg rejser fredag) er virkelig spændt på det.. tror ikke helt på "sådan noget"


Andre der har prøvet lign? Tænk hvis det virker og jeg bare tør tænke på en flyvetur til USA engang.. puhh...




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 flyskræk
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 22:52

Uha, her følger jeg lige med på sidelinien.

Er selv panisk og tudende når jeg går ind i et fly.


For 8 år siden skulle jeg til Gran Canaria med en nu ex-kæreste, og han har stadig ar på hænderne fra mine negle (som ellers altid har været bidt helt ned).


For 4 år siden skulle jeg flyve alene til Ghana (min kæreste var taget i forvejen), det var et helvede.

Allerede inden jeg var kommet på plads i flyet til Amsterdam var jeg i panik og tænkte "jeg må ud, jeg må ud..." om og om igen alt imens tårene pressede sig på og vejrtrækningen var vild og voldsom.


Jeg havde dog besluttet mig for at jeg ville afsted og ned til min kæreste som jeg ikke havde set i 2 mdr.


Så afsted kom jeg og overlevede de ialt 12 timers rejse.


Men på intet tidspunkt slappede jeg af eller det der ligner.

Jeg kunne ikke læse, ikke løse kryds og tværs kunne ingenting udover at kigge på skærmen der enten viste film, serier eller kort over flyvningen; dog uden at få noget ud af det de viste.


Hjemturen var lige så slem, men her havde jeg kæresten som støttepædagog.


Nu står jeg og meget gerne skulle samme tur til januar, så jeg kunne jo godt tænke mig at komme af med skrækken inden, da der denne gang ikke er en kæreste som gulerod; blot Ghana i sig selv -men det er måske også nok?


Nå anyhoo, så må du meget gerne tegne og fortælle hvordan det spænder af; både når du har været til hypno og når du har været ude at rejse. Vil jo gerne vide om det fungerer i praksis. :)



Mvh Louise.


*Queen Of F*cking Everything*


Lille hund søger udstationering i

januar-februar-marts 2009.


Se Præsentation for mere info!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 23:15

Will do... jeg er nu lidt spændt på hypnose. Hende jeg talte med løs meget overbevisende og sagde at flyskræk paradoksalt nok var nemt at "behandle"


Jeg mener ikke er dicideret lider af flyskræk, jeg græder ikke, er ikke bange for at gå ind i flyet mv.. men efter ca 30 min. kommer uroen og kvalmen, jeg føler jeg bliver kvalt, får koldsved hvor der begynder en prikken helt ude i fingrerspidserne som breder sig igennem arme, krop osv.. Jeg frygter at jeg skal lave en "scene" idet jeg får lyst til at rejse mig og bare komme væk.. smide mig på gulvet/gangen (hvilket ER sket) og panikke når maden deles ud - lugten gør at jeg frygter jeg kaster op.


Jeg er angst - vrider mig i sædet, klamrer mig til armlænet, må smide hovedet ned imellem mine ben fordi jeg føler jeg skal besvime.. Det er virkelig ikke sjovt!


Inderst inde tror jeg at det er frygten for at miste kontrollen, at jeg ved at jeg ikke kan komme ud og væk! At der er så mange mennesker og jeg bliver bange for at flippe ud og lave "scener" de gange det er sket der har det været yderst ydmygende!


Jeg gir gerne 650kr hvis det kan hjælp... Stesolid gør mig nervøs - at være en levende-død i 12 timer er ikke just fedt.. Dog er busturen fra lufthavnen til hotellet også en "gyser" der kan få mig til at panikke..


De her ting er først kommet for 4-5 år siden, tidligere elskede jeg at flyve! Der er andre situationen hvor jeg oplever den samme angst hvor jeg bliver dårlig og må have beroligende.. f.eks. ved bestemte læge besøg, øv!




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 09:45

Jeg har prøvet at være i hypnose pga angstanfald. Jeg vidste ikke det var angstanfald jeg fik, men de begyndte at dukke op, efter jeg kørte galt i min bil som blev total skadet. Der skete heldigvis ikke noget med mig eller den anden der var med i bilen. Men det har altså virket på mig hypnosen. Det er en interessant oplevelse. Som om du ser dig selv udefra. Jeg kunne pludselig huske alt. Men faktisk handlede angstanfaldene ikke om det bil uheld men om noget helt andet. Hvis du går til en der kan hypnose, finder i helt sikkert en årsag til hvorfor du har det sådan.

camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en kusine...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 11:39

.. som også var ekstremt flyskræk..


Hun tilmeldte sig et kursus hos SAS, som tager 3 dage.. Der gennemgår de en masse forskellige ting med flyene, det mere tekniske, de sidder i en flykabine og får informationer og bliver tryg ved omgivelserne.. De slutter så af med at flyve til et eller andet sted i Sverige og tilbage igen.. Hvis man ikke vil med ud af flyve er det også helt i orden.. :)


Men dette kurerede min kusine, og hun har nu været ude at flyve, kun med en lille smule uro - men intet der ligner panik.


Hun har også været ved hypnotisør flere gange, hvilket ikke har hjulpet..


Men dette har virkelig hjulpet på hende, men det kan jo selvfølgelig ikke være en løsning til et så akut problem..


Men i fremtiden kunne det jo være en løsning.. :)


Hilsen Simone

- med vidunderdyret Garcon!


Tak for et godt HN-træf i år! :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget mærkelig oplevelse!
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 22:06

Som kan anbefales! Jeg tror ikke helt på det men jeg må indrømme at det var en sær oplevelse der giver stof til eftertanke.


Snakken inden selve sceancen omhandlede pludselig mere end flyskrækken. Selv hypnosen var spøjs - jeg var tilstede men dybt, dybt inde i mig selv.. den sofa jeg sad i føltes som om dden havde omsluttet mig - føltes som om mine fødder sank ned i gulvet.. spøjst!


Lige nu ved jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det - det skal så testes imorgen om jeg kan klare presset og flyve ude panik... Lige nu generere tanken mig om at skulle flyve ikke det fjerneste og jeg plejer ellers at få en klump i halsen bare ved tanken..


Så nu må jeg se imorgen... hvordan jeg får det timerne op til vi skal afsted. Det er først 21.30 imorgen!




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Følger spændt med....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 23:37

Følger spændt med i denne tråd - og glæder mig til at høre mere....


Mange tak, fordi du vil dele dine oplevelser med os andre, der har samme problemer.


Mvh. Sabina


(- Der har været på Kreta én gang med flyver og aldrig gør det igen !!!!!!!!!!!)


Grand Danois-han tilbyder parring

2 ifolede hopper til salg
Se min præsentation !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hypnose
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 11:52

Hejsa


Jeg er ikke hypnotiseret for flyskræk, men for angst ang. ridning.


Ham der hypnotiserede mig lagde meget vægt på, at man altså selv skulle tro på at det virkede, ellers virker det ikke. han gør jo ikke noget hokus-pokus.

Han sagde også, at det var vigtigt at man blev konfronteret med sin angst ret hurtigt efter hypnosen, da man jo skulle "se angsten i øjnene", og se, at der vitterligt ikke skete noget. Men du skal jo heldigvis snart ud og flyve.


Hypnosen virkede på mig.. Det var 800 kr, som var givet rigtig godt ud :-)



Maria


Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.

Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her var det..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 13:52

650 kr som jeg tror er godt givet ud! Det håber jeg i hvertfald, hend ejeg opsøgte har succes med flysæræk og rygestop og mange andre ting.


Selve sceancen var meget underligt, som om jeg var ind ei min krop, altså som en lille indkapslet mig i min store krop - svært at forklare!


NU skal det testes om nogle timer - er spændt. Vil virkelig gerne undvære medicin!


Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor så nervøs?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 14:16

I kan jo ikke gøre noget alligevel..

Jeg er selv lidt led ved at flyve men det er et valg man tager, og når man så er ombord ja så er det bare at acceptere at nu flyver vi.


Dam di dam: ekstrabladet.dk/nyheder/ krigogkatastrofer/ article1046660.ece


Dette får dog hårene til at rejse sig lidt...


Stud. Jur, Århus...

Kender du lillegårdens Lucie. Olh. Eft. Ruben.?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 15:49

var det hende i Hals du var oppe hos?


Jeg læste nemlig tilfældigvis et indlæg skrevet her på HN, af en person, som i sin signatur henviste til sin hypnotisørpraksis - og hende skal jeg op til, dog af andre årsager, blandt andet min ekstrem dårlige hukommelse.


Vi er spændt på at høre opdateringen om flyveturen..



Mvh

Line


4 års DV-hoppe sælges


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 12:27

...veninde der via arbejdet er blevet tilbudt at komme med til Kina...MEN hun er angst for at flyve.


Arbejdet har så tilbudt hende et kursus i bearbejdning af flyskræk og nogle psykologtimer...hun er nu klar til at tage til Kina og hun har været en tur i Holland og skal lige straks til Paris.


Så brug endelig lidt penge på at komme af med skrækken, så i kan komme ud og opleve verden *S*


Anja

med Mosegårdens Ditlev (til låns *S*)

Undervisning søges, se min præsentation.

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både og...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 20:42

Allerførst lige en kommentar til Bettina: Flyskærk kan i mine øjne ikke diskuteres eller bagataliseres til at når man gør ombord så er der ikke noget at gøre! Som en anden sagde til mig "Det er jo langt mere sikkert at flyve end at køre bil!"


Ja det kan så godt være men den angst jeg oplever når jeg flyver kan jeg ikke gøre for. Og jeg ville da gøre ALT for at sige til mig selv "come on - det er o bare en flyvetur" men det kan jeg ikke, netop derfor jeg søgte hjælp!


Hypnosen hjalp til dels... jeg kunne sove natten op til afgang, kunne stille og roligt pakke min kuffert fredag formiddag, køre i lufthavnen.. 15 min før afgang da vi var gået igennem gaten og fik lidt mad begyndte panikken.. dog langt fra så voldsom som før.


Kvalmen bredte sig som lynets hast og en indre uro begyndte... så jeg tog en pille.. og ikke to som lægen ellers foreskrev. Det var en personlig fiasko men når det så er sagt så kunne jeg næsten nyde turen på 3 timer og 45 min! Jeg følte mig hverken dopet, tåbet eller noget - jeg var bare ligeglad!


Da vi så sad dernede på et lille spisested der viste fodbold på TV2 og den tikkede ind "Om lidt nyhederne om den forfærdelige fly ulykke i Madrid" vendte det hele sig i mig og jeg havde mest af alt lyst til at købe en bil of køre hjem ;-)


Hjemturen gik dog uden problemer og en enkelt pille!


Jeg ville ikke være hypnosen foruden, men den har ikke virket optimalt. Hende jeg har været hos har jeg talt med om at komme en gang mere eller to..




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder jo...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 21:39

... fint at det virker - nogenlunde. Måske en ekstra gang eller to er en god ide.


Angst kan ikke bare bagatelliseres - selv om der selvfølgelig findes forskellige grader af det.


Det er lidt som at sige til en med angst for edderkopper/fugle/slanger at de ikke gør noget. Det VED man jo godt - rationelt - men angst er ikke styret af rationalitet.


Det glæder mig at du kunne komme på ferie uden at få helt store angstanfald - og en lille pille er ok hvis den hjælper til at give dig en god flyvetur. Jo flere flyveture du får hvor det går fint og ikke er ubehageligt eller angstfremkaldende, jo mindre vil jo frygte angstanfaldene.




£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider