Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Operation i skulder :-(
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 16:28

Øv ja.. Bedst som jeg troede at det var forbi med operationer, så skal jeg dælme igennem en til om mindre end 2 måneder..


Jeg blev for ½ år siden opereret for en diskusprolaps i ryggen.


Og nu skal jeg opereres i min højre skulder pga. den går af led hele tiden (JA AV!!!).


Den gik første gang af led i 2006 (maj) hvor min haflinger løb ind i mig. Og så igen efter en uge. Ja, og så gik den af led da jeg var fuld sidst i 2007 og var i bad.. Men jeg fik den da på plads selv denne gang.. Nok fordi jeg var fuld.. Men det var ikke sjovt alligevel.


Den første gang var jeg på skadestuen for at få den på plads. Anden gang lå jeg i sengen da det skete, da jeg skulle strække mig.. Og så kunne jeg jo ikke komme ud af sengen, så vi måtte ringe 112. Fik så masser af lattergas, og satte mig op i sengen, og så hoppede den på plads igen..

Ja og så i sidste uge gik den af led ved at jeg skulle flytte en taske i bilen.. FLOT!!!!! Og der måtte jeg sgu i fuld nakose før de kunne få den på plads..


Ja så nu har jeg været på Haderslev sygehus og de vil operere mig, for der er åbenbart noget som er flækket..


Så det bliver 6 uger i et "stativ" af en slags.. Præcis omkring dér hvor min hoppe skal fole.. Rigtig godt planlagt!


- Ja og ikke nok med det; så må vi også lægge babyplanerne på hylden nogle måneder.. :-(


Så jeg er ret gal på min krop for tiden, for den virker ikke som jeg vil have den til!


Er der andre der har oplevet samme problemer med skulderen??




Elbækgaard

Venter 2 føl i 2008 efter:

Aljano og Aswad Al Walad OX

Sælges:

Hubertus Flexline spring

MINI WRAP

0
0
Svar på denne tråd
 
 Deja vu!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 19:39

Åh, skræk og rædsel, ja det er rent deja vu for mig at læse din historie Lyder meget som min egen.


I 1996 styrtede jeg med min gamle springhest, og højre skulder gik af led. Av, for h......


Og siden da blev den ved, ved og ved.... I en håndboldkamp, da jeg skød på mål - ambulance.

Midt om natten, da jeg lå på maven - ambulance (ja, godt jeg i det mindste havde trusser på!! . Det var i det hele taget noget af et cirkus. De kunne ikke få mig ud af sengen, da det var en hems 2 meter over gulvet, og jeg kunne ikke vende mig om på ryggen pga. smerter. Så til sidst måtte de ringe efter en lægeambulance, så de kunne dope mig og få mig til at holde kæft. Jesus Christ!)


Hmm, ja så var der dengang da jeg lagde dækken på min hest og var alene med en 12-årig pige i stalden. Hun lærte i hvert fald, hvordan man ringer efter en ambulance. Stakkels pige, hun blev vist noget forskrækket, for det er altså noget af et smerteskrig, man sender ud, når såden en l....skulder går af led. Der prøvede ambulancemændene også at fylde lattergas på mig. Føj for s....!!

Mig: "Nej, nej, dét der lattergas kan jeg da vist ikke tåle...."


Ambulancemand: "Ork, jo, det kan alle da tåle"


Mig: "Nej, seriøst, jeg tror altså ikke jeg kan tåle det..."


Ambulancemand: "Jo, bare vent, det er bare fordi, du skal have lidt mere. Kom her. Alle kan tåle det."


Mig: "Seriøst, jeg tror ikke, jeg kan tåle det... Bvaaddr... " Og ud kom frokosten....


Og jeg kunne egetnlig blive ved med alle mine gå-af-led-historier...


I 1998 fik jeg en kikkertoperation på Køge Sygehus. Det holdt i 2 år, og i 2000 fik jeg en større operation (hvor de skar op) på Parkens Privat Hospital. Knalddygtig læge, der lavede min skulder, som havde det været en prof. håndboldskulder, der skulle spille i mange år endnu.


I dag har jeg fuld bevægelighed i skulderleddet (det havde jeg ikke efter 1. operation), og den er 7-9-13 aldrig gået af led siden. Men det kræver også meget af én selv i form af genoptræning og senere vedligeholdende styrketræning.


Du ønskes al mulig held og lykke.




Aldrig spis gul sne...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 09:47

Mange tak for din historie!


Puha.. Ja.. Det er ikke sjovt.. Jeg vil sgu hellere brække et ben.. :-(


Håber de kan gøre det ordentligt første gang..


Elbækgaard

Venter 2 føl i 2008 efter:

Aljano og Aswad Al Walad OX

Sælges:

Hubertus Flexline spring

MINI WRAP

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider