Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Yasmin - p-pillen
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:23

Hej,


Der må være andre end mig herinde der får Yasmin.


Har i tænkt jer at skifte?


- jeg vil hvertfald have nogen andre!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Link til debat
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:39


Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Og på hesteryg igen..




0
0
Svar på denne tråd
 
 Droppe p-piller
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:43
Jeg overvejer at droppe p-piller helt. Jeg ved ikke om det er dem der er skyld i at jeg pludselig bliver svimmel, men skal have snakket med lægen om det. Jeg får Gestonette, og lægen ville sidste gang give mig Yasmin, men jeg ville hellere have de andre for dem havde alle mine veninder og var glade for dem - det er jeg glad for i dag!

Lille lommehund søges til godt hjem på landet - gerne ældre skilsmissehund

0
0
Svar på denne tråd
 
 har lige
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:01

talt med lægen... jeg skulle alligevel have en ny recept nu.. så jeg skifter.. Har den senere tid været meget svimmel.. og har hjerte banken.. men da jeg tog dem tidligere.. for nogle år siden var jeg glad for yasmin.. bare ikke nu..


Jeg så ikke udsendelsen.. er der nogen der ved om den bliver gen-udsendt?




Karina.

Græsning tilbydes 300 kr om mdr, på store frodige folde.

Jeg kan godt lide dressur..... men jeg vil hellere ride tur.. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg stoppede
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:10

sidste sommer.

Havde en stor aflejring i min lever, pga de piller.


Derudover, er vi mere og mere sikre på, at det var de pillers skyld, at jeg hele tiden fik cyster i underlivet...har ikke haft en eneste siden jeg stoppede.




Mvh. Tine

Equi-work.com

Så er vi åbnet! Kig ind.





0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:11

Ja jeg har brugt det, men nu behøver jeg heldigvis ikke bruge dem mere da manden ikke kan lave flere børn..


Men hvis jeg brugte dem stadigvæk ville jeg smide dem langt væk med det samme..



Hilsen fra Bodil


Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:09

Jeg har spist yasmin i 3 år og har ikke haft nogle bivirkninger,på det tidspunkt havde jeg en anden læge og jeg spurgte ham hvor mange år jeg måtte blive ved med at tage p-piller pga min alder og han sagde at det var der ikke nogle regler for da de var så milde at der ikke ville ske noget ved at spise dem, og man stoler på sin læge.

jeg har imellemtiden skiftet læge og da jeg skulle have fornyet min recept, sagde han at han ikke ville udskrive p-piller til mig da jeg er nået den alder hvor der er endnu større risiko for at få blodpropper og hold op jeg er glad for at han ikke ville give mig flere p-piller...kan i ikke se at jeg havde stolet på den anden læge, ja så havde jeg spist dem endnu.


hilsen kolibri.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dags dato - genudsendelse..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:22

Du kan se hele udsendelsen inde på sputnik.tv2 tror den er gratis, men ellers kan du betale dig til 1 døgns adgang.. og iøvrigt se mange andre gode ting derinde helt tilbage fra 90érne :-)





Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skifter ikke
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:08

Jeg tager også Yasmin, men har ingen bivirkninger og overvejer derfor ikke at skifte.


Der kan jo også være problemer med andre slags P-piller, og jeg tror bare man skal finde dem, der passer til ens krop.


Så jeg ser tiden an...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:33
Jeg tager yasmin, uden bivirkninger. Er sund og rask, har superfint blodtryk og får ros for mine lækre store blodårer når giver blod, så jeg burde på ingen måde være i risiko-gruppen.

Men jeg skal da til blodtrykstjek om et par uger, så må jeg jo lige spørge min læge ad om der er nogen grund til at jeg skulle skifte. Hun er eksperten og jeg stoler på hende.

/Anna
0
0
Svar på denne tråd
 
 piller
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:34
Jeg har taget dem i mange mange år - og det bliver jeg ved med.



mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk



Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:07
det er rigtig lang tid siden jeg har spist p-piller. Kan huske dem jeg tog hed Mercilon, men så fik jeg et produkt, som skulle være det samme bare billigere. Men kan ikke huske hvad de hed - på pakken var der en muslingeskald mener jeg. Men kan det have været den omtalte pille?

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Citat: Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 11:15

Nej Yasmin er i en orange pakning.

Jeg ringede til min læge igår lige som 100vis andre sikkert også har gjort. Min læge anbefalede mig at skifte, fordi der åbenbart også har været noget debat i læge verdenen.

Hun sagde til mig at der jo er risiko ved alle p-piller men risikoen ved yasmin er bare større.

Jeg har taget yasmin i 6 år og har aldrig af nogle bivirkninger ved dem. Og så kan man jo spørge sig selv om hvorfor jeg så skifter. Min læge forklarede at der var en større risiko for blodpropper i lunger, hjerne, nakke, og øjne ved yasmin end med andre p-piller. Man behøver ikke at have andre bivirkninger for lige pludselig at få en blodprop. Det er noget der langsomt hoper sig op, og pludselig så er den der. Der er lavet undersøgelser på at man kan se en tydelig forandring i blodet på folk der spiser yasmin frem for folk der er på andre p-piller.


Så jeg skifter.


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 pakke m. muslingeskal på
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 14:25

De hedder Novynette, får dem også istedet for Mercilon da de er en billige udgave.. Den eneste bivirkning jeg oplever er vægtforøgelse


MVH Jannie


Det er sejt at være sød..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtforøgelse
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 17:07

Så skulle jeg måske prøve dem

Jeg bruger også Yasmin, men overvejer at skifte. Dels pga debatten, dels fordi de er dyre og dels fordi de kan have forbindelse til min "kroniske" blærebetændelse gennem flere år - og den er jeg bare træt af!!!



Mvh. Cat

"Livskvalitet består i at tingene går som man ønsker de skal gå"


0
0
Svar på denne tråd
 
 yasmin
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 07:30

Jeg tager også yasmin da jeg har en sygdom pco som gør at jeg får mange cyster og at jeg bløder hele tiden.Jeg har prøvet mange andre p-piller men samler vætske og får hovedpine af dem.


Jeg har det bedst med yasmin da jeg ikke har bivirkninger af nogen art. Denne beholder jeg.


Lady in red
0
0
Svar på denne tråd
 
 Janniemat
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 10:04

Jeg er lige lidt nysgerrie, hvor meget tog du på i vægt? Jeg har nemlig fået det mærke istedet for yasmin, og det kunne da være meget rart at vide. Er du ellers glad for dem??




0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller.
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 17:31
Jeg har fået yasmin engang, men stoppede efter kort tid fordi jeg fik mavesmerter. Jeg har haft svært ved at finde et p-pillemærke jeg har kunnet lide. Nu får jeg nogle tre fase piller der hedder Trinovum, og har taget dem i 3 år, og de er rigtig gode, det er ihvertfald de piller jeg har haft det bedst med.

Omkring blodpropper og p-piller så er her lige nogle facts. Dels er risikoen for blodpropper faktisk ikke så stor. Man har dobbelt så stor risiko for blodpropper ved at være gravid, og selv der er risikoen altså meget lille.
Dels så får man oftes blodpropperne inden for de første par år man tager p-piller.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider