Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Planter i haven når man har hunde?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 23:40

Hej,


Da vi skal til at lave have / hundegård vil jeg gerne have lidt information om der er nogle planter som er specielt gode/robuste når man har hunde?


Skal måske lige nævnes at jeg ikke har specielt grønne fingre,og at jeg synes det der med blomster er lidt svært for de dør altid for mig


Hjælp en stakkels botanik spasser


MvhHotbandit!


Dansk svensk gårdhund hvalpe forventes i slutningen af juni

www.123hjemmeside.dk/mollyhvalpe/ 8627386

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så engang
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 08:10

på TV (måske hokus-krokus eller sådan noget), at de plantede noget bestemt "hundetis-tålende" rundt om en hundegård. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske, hvad det var (typisk). Du kan jo altid spørge på planteskolen.


Hvad med skvalderkål? Det er ikke til at slå ihjel!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ahhh
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:54

Guest... Den der med skvalderkål holder ikke. Vi havde ikke andet i en del af haven, men efter at vi har fået 4 hunde er der ikke en eneste skvalderkål tilbage. ;)


Vi har intet tilbage i haven udover et træ, en nøddebusk og en enkelt græstot hist og pist.


Det er 4 Rottweilere vi taler om, der er selvfølgelig forskel på hvilken størrelse hund det drejer sig om.


Har ingen forslag, har opgivet at have noget som helst i haven, intet er helligt ;)


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 HEY!!!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 14:24

HEY, Stini, kan jeg ikke låne de 4??? De må vel kunne klare lidt kvikgræs også!?






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 14:32

Hehe det kunne være jeg skulle låne dem ud som ukrudt ryddere. Kan desværre ikke garantere for at der ikke er diverse huller bagefter


Prøver lige at fange et billede så du kan se resterne af haven :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har en vild
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 17:31

skoen have, og tre hunde som elsker at loebe rundt i det hele, og derved oedelaegger Mary`s have, hvad fandt vi paa jo en pael i hvert side og nylon fiskesnoere rundt om stedet nu undgaar hundene blomsterne og vi kan laese vores heste moj paa og blomsterne elsker det.



nu en lille tips,,,love ag




Ferie i Brazilien!!

Ride i Junglen & bjerge,

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-



klick here http://www.ampaladini.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi må se hvad det bliver til
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 18:46

Jeg tror vi sætter lidt blomster i kanten rundt om haven,med et lille blomster hegn omkring..


Og så må vi se om det er muligt at der er noget der kan overleve...


MvhHotbandit!


Dansk svensk gårdhund hvalpe forventes i slutningen af juni

www.123hjemmeside.dk/mollyhvalpe/ 8627386

0
0
Svar på denne tråd
 
 flis/dækbark
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 00:17
jeg har to hunde der godt kan lide at grave lidt (som regel dog kun i græsplænen) og jeg har lavet højbede.( med sten omkring, så det er ikke specielt højt. men meget nemt at holde) og så har jeg lagt flis på jorden. og det rører de ikke. så det kan jeg anbefale med flis omkring hvis du skal have bede. men hvis det er nogle bulderbasser så hopper de måske i blomsterne alligevel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:55

Nu er vi blevet enige om at dele haven op, hundene får en del, med hegn om og vi får en del.


Så kan hundene gøre i deres have som de lyster og jeg planter blomster i min del :) Og har græs på resten, uden huller ;)


Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her har vi
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:33

Pæoner og iris i 100 vis.


Dem lade flokken i fred.




Illum

0
0
Svar på denne tråd
 
 lavendel
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 15:41

Lavendel og roser er også gode. ´De holder ihvertfald til "Los Krapylos" her i huset.Her bliver der synkron-rullet på græsplænen, nåede dog ikke at fange Nova i det.


Men det er ikke ligefrem sundt for en pryd-have, så det har vi droppet.


Sarah

***

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

***


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lær hunden
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 21:59

At den ikke må lette ben op af buskene.. Så kan du plante næsten alt;-)


BOON med en tæve.. Så er problemet løst:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke krydderurter..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 22:53

Min Ivan har ædt min fine citronmellise busk, suk! Så nu vil jeg have et højbed (hvis ellers gemalem var med på ideen!)


I vores have har vi faktisk kun græs, et par frugt træer og nogle klatre hortensiaer.. hortensiaerne har det dog ikke super efter Ivan har lettet ben op ad dem en del gange.. - selvom jeg siger nej hver gang!






Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 pæn have
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 23:00

og hunde hi hi.


Det er ihvertfald ikke her. Vi havde en meget stor Rhodendendondron (staves?) Den er nedbidt til bonzai-størrelse.


Alle andre planter er døde, gravet op, eller bidt itu, eller knækket ved nærmere hundevidenskablige undersøgelser.


Men nu er det jo også 2 store hvalpe Vores store gamle hanhund, elskede at tage 100 meter hækkeløb. Det foregik ved han mosede sin krop ind i hækken, medens han løb haven rundt 4 gange. Og med 55 kg kropsvægt, sætter det sit præg.


Ann & Otto van der Zar

Hvornår ligger der 4 meter -og 100 kilo hund på gulvet?

Når Barbie & Batman er udvoksede!

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 09:48

Kan tydelig se jeres haver for mig.


Jeg havde købt de fineste roser og sat i det lille bed ved husmuren... Hundene mente jeg havde købt nye tandstikkere til dem


Så resterne af roserne kunne jeg finde rundt om i haven 3 dage efter...møgdyr


De der hundevidenskablige undersøgelser har også foregået i vores have...



Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billed
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 09:57

Her kan i lige ane hvordan vores have ser ud. Sådan ser hele haven altså ud.



Og det er de 3 "racerbiler" der fræser rundt i haven. Nogle gange er de 4 for så kommer søster forbi og bliver passet :)


Det eneste der overlever er den tjørnestik ting der vokser ved husmuren, og den klipper jeg ned for dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 boon1, jeg er
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:02

fuldstændig enig - opdrag da den/de hunde, og plant hvad du har lyst til

Vi har en STOR schæferhund, og det er altså ikke ham der bestemmer hvordan vores have ser ud. Det bliver hans liv ikke ringere af...


EN RIGTIG HUND - ER EN SCHÆFERHUND
0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende for hunden
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:47

Hej


Nej nu er det heller ikke hundene der skal bestemme hvordan det skal se ud,men det kunne jo være at der var planter der var mere eller mindre gode...


Det er jo feks. nok ikke smart at plante noget der tiltrækker alt for mange bier og hvepse,når man har hunde der gerne fanger alt der kan flyve...


Det bliver vist til krukker med geranium i,og så prøver vi at lave lidt bed til foråret.


mvhHotbandit!


Dansk svensk gårdhund hvalpe forventes i slutningen af juni

www.123hjemmeside.dk/mollyhvalpe/ 8627386

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores have
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 22:56

er rigtig fin - det har den altid været uanset hundenes alder (y)


De hverken graver eller æder blomster - og pisser heller ikke op af dem. De har deres "faste pisse-blomster" omme på hjørnet ind til gårdspladsen og det er det.






DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider