Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 min mor hader min kæreste
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 15:18

jeg snakkede med min mor her i dag, og pludselig fløj det ud af munden på hende hun ikke kan fordrage min kæreste(som jeg regner med at gifte mig med engang) det er virkelig en underlig ting at få fyret i hovedet, for jeg forstår hende virkelig ikke. -jovist er han ikke vild med at køre 80km for at besøge hende en gang om ugen som hun mener vi bør, men vi er da vel voksne mennesker, og bestemmer vel selv om vi vil besøge hende i tide og utide. jeg fatter det bare ikke, hun siger så lige så anklagende at jeg kan finde en bedre, men ærlig talt, når man har boet sammen med manden i snart 1 år i eget hus, samt været sammen næsten hver eneste dag i flere år, så kan hun da ikke komme og dømme bare fordi hun ikke kan lide ham.

det skal lige siges hun har været alkoholiceret i de sidste 20år on and off, og psykisk syg de sidste 12år, så jeg har lært man ikke kan stole på hende, men hold op hvor er det svært, det føles som om hun vil have mig til at vlge mellem hende og kæresten.


er det mig der er egoistisk ikke at følge min mors ønsker?

eller skal jeg bare lade det sive ind af det ene øre og ud af det andet??


jeg håber i kære hn'er kan leve med sådan et "tudefjæsindlæg".. sku bare lige af med det.




mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede


Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan er nogle mødre ...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 15:51

... og det må være træls, både for hende men bestemt også for dig.

Som du beskriver hendes op og nedture, så kan hendes reaktion vel sagtens være et noget forsinket udbrud "Hallo hvad er der sket med min lille pige"

Jeg synes ikke, i skal lade det styre jeres liv, ej heller forsøge at please hende, da hun måske så bliver endnu mere træt af ham ... hvem ved om hun blev tilfreds, hvis i kom hoppende på tungen hver søndag ... Kort sagt mener jeg, at i skal leve jeres liv og fortæl hende uden oplæg til diskussion, at det bliver med den mand du har valgt, det kan hun lige så godt acceptere.

Mvh. Lisbeth







Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis jeg var dig
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 15:55

ville jeg køle ned, vente på min mor havde gjort det samme, og opsøgt hende igen, for at få en stille, rolig og fornuftig snak med hende om din forlovede. få lidt at vide om hvad problemet er? hvem ved, måske er der slet ikke nogen problem? måske er det en misforståelse? eller også handler det om din mor selv? nu kan jeg jo se at din mor har nogle private ting at se til selv, som måske trykker hende mere end hun normalt giver udtryk for? er din mor fx.alene? måske ensom? har du andre søskende som kan besøge hende? men hvor om alting er, kan det jo også være at hun vitterlig ikke bryder sig om den mand du har valgt at dele, om ikke resten af livet, så ihvertfald disse år sammen med, og hvis det er sådan fat, så må i jo lave nogle spilleregler for hvordan i så kan ses på en hyggelig måde.

det kan godt blive en hård omgang, men gør nu dit bedste for at holde tonen rolig og venlig.

og husk, at det ene bestemt ikke bør udelukke det andet. du kan sagtens beholde din mand og din mor som nære sparringspartnere i dit liv!


væbn dig med kærlighed og tålmod! held og lykke. lad os gerne følge med i sagen.


verdens smukkeste fjordhoppe udlånes.

- ingen, og det var INGEN tvinger mig

til at sælge min smukke tøs!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde nok
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 19:49

bedt om at få nogle argumenter for, hvorfor jeg skulle finde en anden, og hvorfor hun ikke kan lide ham...



Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.


Svend 4 ever





0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan også
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 23:30

sige, at nu er det heldigvis ham og ikke din mor du skal bo sammen med...





DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er 80km. da meget passende!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 09:12
Tænk, hvis hun var din nabo og i skulle ses til eftermiddagskaffe hver onsdag og fredag eftermiddag?

Min svigermor har vist opgivet mig

Jeg er jo nærmest direkte økonomisk uansvarlig, at jeg har hest :-P. Men det er nok også det værste. Min kæreste og jeg har været sammen i over ni år nu, så hun har indset, at det næppe bliver anderledes.

Min farmor har været rigtig styg mod min far og hans søster. Min far har slået hånden af hende. Han gider ikke det fis mere. Det ødelagde næsten også forholdet til hans søster, men det er heldigvis blevet lappet lidt på igen :-)

Så jeg synes det er fint, at du er egoistisk. Du har levet sammen med din mor - du er flyttet hjemmefra - du bor sammen med din kæreste. Så det er ikke din mor, som du skal tage hensyn til. Det er dig selv.


Gratis hestekalender 2007

www.hesteklip.dk slutter 1. marts!

Sy
(udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys.
Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
0
0
Svar på denne tråd
 
 HVis man
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 09:42

ikke kan sige noget pænt, bør man klappe i!!

Det kan du godt fortælle din mor.


Det er bestemt ikke dig der er egoistisk, men din mor.


Hun har ingen ret til at blande sig i dit forhold til din kæreste.


Men se positivt på det, nu behøver kæresten jo ikke at køre med, når hun alligevel ikke kan fordrage ham.


Karin


Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Misbrugere
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 10:58

i dette tilfælde alkohol, "sidder" ofte på deres børn og dominerer dem med deres afhængighed, af både "stoffet" og børnene.

Børnene overtager en forældrerolle, hvor de får opfattelsen af at skulle være den ansvarlige og at forældrenes liv afhænger af

børnenes evne til at få styr på tingene.


Når din mor "hader" din kæreste, hænger det nøje sammen med det faktum at du er meget sammen med ham og hun derfor mister indflydelsen på dig.

At du kan finde på at spørge om du skal vælge kæresten fra pga din mor, viser med al ønskelig tydelighed, hvor meget hun har sygeligt fat i dig. Det er rystende!


Gitte! Du skal klippe navlestrengen over og på det klareste gøre hende helt på det rene med, at du nu har dit eget liv og det skal leves.

Hun vil slå sig i tøjret. Hendes akoholmisbrug vil en overgang tage overhånd, for at hun kan få din opmærksomhed, men du skal stå fast.

Når det så er sagt, så var det måske en ide at få hjælp hos en af de grupper der heder Anonyme co alkoholikere, dvs familie til alkoholikere. De kan kontaktes gennem Anonyme alkoholikere.


Der vil du hurtigt blive klar over, at der er et mønster og at du ikke er alene med problemerne.


Rejs dig op pige, og brug al den energi du har brugt på din mor, til at få dit eget liv i gode rammer. Det har du som barn af en misbruger meget stærkt brug for.


Vælg livet og held og lykke med det!


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 svarene...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 13:21

jeg kunne aldrig drømme om at vælge kæresten fra pga. hvad hun siger, for jeg har den indstillinger at forældre er fortid, men han er min fremtid. -dermed ikke sagt det ikke er plads til både forældre og kæreste på en gang :-)


..jeg tror den eneste indflydelse alkohol har for mig er at jeg bliver sur på folk der drikker sig fra sans og samling, fordi jeg har set hvordan det kan gå. (det er ikke sjovt at se en af ens forældre stige i en taxi, hvor man står 10mvæk, og hun ikke engang ser en pga. alkohol fylder det hele i tankerne.)-dog har hun været ædru i over 1år nu så vidt vides.


men 1000tak for svar.. det er altid rart at vide at man kan få posetiv respons på HN også




mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede


Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider