Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Erfaring med gaskomfur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 15:42

Hej


Jeg skal have nyt køkken, og overvejer i den forbindelse af få et gaskomfur, i stedet for keramisk.

Men nu er der så en bekendt som siger, at det sviner, med noget gasfedt Er der nogen som ved hvad det er?


Det skal siges at jeg har astma, og derfor skal luften være så ren som mulig, så er der nogen der direkte vil fraråde gaskomfur?


Mange hilsner


Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gas!!!
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 16:24
Har selv gaskomfur - Det var lige blevet installeret i huset da vi købte det for 3 år siden (ville nok ikke have valgt det selv - er pissebange for gas!).
Det kræver tilvænning! men kan efterhånden ikke lave mad på andet. det er bare så nemt at temperere.
Min datter har også astma, men jeg har aldrig hørt om/haft problemer i forbindelse med gassen.
Rengøringsmæssigt er der dog intet sparet, der er mange kanter og riste at komme omkring.
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalala
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 16:42
En gang gaskomfur- ALTID gaskomfur


>Rikke/MissFejrskov


D. 8. februar bliver jeg 18 år og bliver 175.000kr rigere

D. 20. februar flytter jeg hjemmefra

D. 7.-11. marts er jeg til DV's hingstekåring i Herning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 18:21

Aldrig om jeg vil lave mad på andet end et gaskomfur!


Eftersom gas - i sagens natur - er en gasart, indeholder det ikke fedt. Ej heller ved afbrænding dannes der fedt. Det din bekendte tænker på er nok bare generel stegeos?


Der er ingen problemer ved at bruge gas i forhold til astma, så snart der er sat ild til bliver alt gassen jo brændt.


Gas er billigere og mere naturvenligt end el, glaskeramik og induktion...


Når det så er sagt skal du vælge et komfur der ikke har gasovn - det er svært at regulere og det er altså lidt federe at have grill, varmluft osv.



Hilsen fra LISE


HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det eneste
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 19:34

rigtige er et gaskomfur...


Som en skriver, en gang gas, altid gas.


Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 gaskomfur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 20:16

Vi har også gaskomfur - og jeg vil give de andre ret...en gang gas, altid gas, men det sviner og det er mere omstændigt at gøre rent.


Hilsen Pia


Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 
 gas komfur
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 07:42

Vi har selv gas komfur med 3 gas "plader", en af keramik "plade" og el-ovn. Det er rigtig godt med gas, jeg syntes den varmer hurtigerer og er nemerer at temperer end keramik "pladen", så den bruger vi aldrig.


Det første komfur vi havde var med gas ovn og det var ikke så godt, kunne ikke lave kager fordi varmen ikke fordelte sig i ovnen og den var svær at tende..


Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glæder mig!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 08:26

Jeg har aldrig haft gas. Men når vi er på ferie, bliver der som regel lavet mad på gaskomfur.


Vi laver tit wokmad, men kan ikke lave det ordentligt på alm. glaskeramiske plader.


Desuden kan man heller ikke stege en bøf ordentlig, den kommer nærmest til at ligge og koge i sit eget saft, fordi pladen ikke bliver varm nok.


Så til det nye hus har vi indkøbt et stort gas-wokblus og så en 80-cm induktionskogetop.


Jeg glæder mig som et lille barn!


Dejligt at jeres gode erfaringer!



God lånehest søges!

Evt. 4-5 års, som skal rides med

championater for øje

Dressurtalent på 162-170 cm





0
0
Svar på denne tråd
 
 Gas...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 08:44

er det eneste rigtige, i hvert fald for os. Vi har 4 Voss gasblus i en granit kogeø. Vi startede med 2 gas og 4 keramiske plader.

De keramiske brugte vi aldrig, så vi skiftede til 4 gas og der hvor de 2 gas var, fik vi en grill.

Det fungerer fint for os.


Hilsen Helle - Mimi


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg saaavner
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 11:50

mit gaskomfur fra lejligheden, og er pisse træt af det glas keramiske i huset.


Når der om et par år skal laves ny køkken her, så står den på GAS :-)


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 potter og pander
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 14:40

Det lyder lækkert med gas - at man nemt kan styre temperaturen, men hvordan med potter og pander - bliver de meget slidte af den direkte ild, eller beskidte eller...




Hilsen Sussanne

Besøg Den Bette Western Klub - vi holder til ved Sindal. Vægt på hygge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nejdah
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 15:55
de bliver ikke mere slidt eller beskidt og en gaskomfur er mindre kraesen med hensyn til en flade bund. man kan ikke bruge en pande eller gryde paa keramik som ikke er 100% flade men det kan man paa gas. Du sparer fordi du ikke skal ersaette de gammel pande som et eller andet har faaet til at slaa sig ved en fejl. Derudover faar du en varmekilde som kan bruges naar strommen er gaaet.

var altid bange for gas men saa flyttet jeg ind med min kaereste som har gaskomfur og el ovn og blev helt vild med det. vil ikke andet. har aldrig kunnet lave saa flot nogle amerikanske pandekager.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gas er det bedste!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 16:16

Der er kun een ulempe ved gas og det er, at der skal hentes en ny flaske 2-3 gange om året... men det opvejes totalt af alle de fordele der er.

Ville til enhver tid vælge gas og mit drømmekomfur er sådan en fransk megating med 7 blus fra simrevarme til fuld wok-skrue - WOW

Cita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er gas
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 20:10

Helt klart gas.

Vi havde gas i vores gamle lejlighed, men har det desværre ikke nu. Og jeg SAVNER det!




- Yuki


Med salathesten


Kender du et godt sted på Sjælland til en avlshoppe ?



Med billeder på www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Perfekt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 22:55

Min kæreste der er i kokkelære er ret glad for mine forældres gaskomfur de fik sidst i 90'erne. Der er indlagt gas i huset så de bøvler ikke med flasker. Kan ikke forstå at nogle synes at det sviner - det har vi aldrig haft problemer med derhjemme.

Ovnen i komfuret er dog almindelig varmluft osv.


Da jeg arbejdede i stald var der i min bolig et gaskomfur til flaske. Et rigtig gamelt komfur hvor ovnen var en kunst at få startet - så ret hurtigt lærte man bare at tage bunden i ovnen op... De der ikke har set andet end et komfur som dette kan jeg godt forstå tøver før et evt. køb...

Men komfuret virkede fortrinligt!


Gassen er varm med det samme - og kan slukkes med et snuptag også selvfølgelig. Det giver en nem varmeregulering også. Kun gode anvefalinger herfra!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gas...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 10:38

Vi har naturgas som varmekilde i huset og det er der fra, at vi får gas til vores komfur...så ikke noget med at huske flasker her



Hilsen Pia


Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig mere
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 12:55

glaskeramisk eller andre komfurer der IKKE er gas. Jeg kan simpelthen ikke lave mad på ikke-gas komfurer mere.


Dog vil jeg som Lise sige, at det er bedst hvis ovnen ikke er gas.


Elsker vores gaskomfur (y) til Smeg (som i øvrigt også laver fortrinlige opvaskemaskiner)



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 11:28

gaskomfur da jeg boede i lejlighed og fik keramisk da vi flyttede i hus. Da det komfur så gik i stykker købte jeg uden at blinke et gaskomfur med elektrisk ovn. Jeg er så glad for igen at kunne lave mad med gas. Det er meget lettere og jeg synes absolut ikke at det sviner mere og gryder og pander bliver ikke mere beskidte eller noget.


Jeg tilholder mig de andres kommentarer : en gang gas altid gas!


Og der er vel også en grund til at de fleste restauranter mm har gaskomfur!


Dog vil jeg anbefale dig at købe en gasalarm med det samme. Jeg har dog aldrig oplevet gasudslip men hellere være på den sikre side. De nye komfurer har en sikkerhedsfunktion som gør at går flammen ud eller får man tændt for gassen uden at antænde flammen slukker komfuret selv for gassen efter kort tid.




Hilsen,

Anja


Transport fra sjælland/fyn og til Herning om fredagen tilbydes. Vi skal blandt andet til messe og gallashow. Plads til tre personer

Lej et lækkert luksussommerhus i Tisvilde www.sologstrand.dk h

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalala
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 19:15
Oh no! Jeg skal flytte i lejlighed på fredag- UDEN GASKOMFUR!

Jeg kan ikke lave mad på andet, så den måneds aftensmadtråde, har sikkert et "jeg har brændt min mad på"-svar




>Rikke/MissFejrskov


D. 8. februar bliver jeg 18 år og bliver 175.000kr rigere

D. 20. februar flytter jeg hjemmefra

D. 7.-11. marts er jeg til DV's hingstekåring i Herning

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 07:17

Jeg har også gaskomfur, men skifter til keramisk nu hvor vi bygger nyt køkken.

Jeg er enig med de andre i at det er utrolig nemt at lave mad på - men det sviner!!!

Jeg har det gule klistrede stads hængende overalt hvis jeg ikke skrubber alle omgivelser konstant, og det gider jeg ikke mere.


Jeg har tidligere haft keramisk og oplevede slet ikke samme svineri, så jeg glæder mig til at vende tilbage til det.


-Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte gas
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 08:50

kan jo i pricippet ikke svine


Jeg har ingen gule pletter på vores vægge eller køkkenbord.



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider