Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 stråtag - hvad koster et nyt?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 21:49

I min vilde husjagt (hvorfor laver de ikke et program om mig? *gg*) er jeg faldet over et YNDIGT stråtækt hus på ca 90 kv2. Hvad mon det koster, når der skal tækkes om? Nogle med erfaringer og viden om stråtage?


Mvh Christina




Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stråtag.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 22:01

Hej Skingur.


Priserne kan variere en del, men prøv www.foreningen-straata...index2.asp

for at få et tilbud.


Med venlig hilsen

Deerhunter

0
0
Svar på denne tråd
 
 medlem
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 06:30

man skal desværre være betalende medlem for at få oplysninger på den side..


mvh Christina




Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 
 min nabo
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 07:36

gav knap 100000 pr side på sit hus.. og det er vel omkring 100 m2


det er dyrt, også i forsikring, nogle forsikrer slet ikke strå huse..


Mette




Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

Ponyer sælges, se HP for info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 lån i hus med
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 08:28

stråtag, kan også give problemmer. Det er ikke alle steder du kan får lån til et hus med stråtag.


Andre steder kan du kun låne 60% af prisen.


Det er selvfølgeligt dyrere i forsikring, men til at betale.


mvh


Julle - der har fået lagt tegl på sit tidliger stråtag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke så dyrt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 08:32

svarer nogenlunde til prisen på tegl.

Og det kræver at tagkonstruktionen er stærk nok til at bære strå, men da huset har strå i forvejen burde den del være i orden.


Husk at tag også kan indebære reparation af kontruktion og andre ting man "finder" på sådan et gammelt hus når man begynder at pille lidt.


Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stråtag
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 08:45

Hej Skingur.


Du skal gå und under "Tækkemænd". Kontakt den nærmeste. Opgiv km2 og få et overslag. Tag flere tilbud for at få en priside. Vær opmærksom på at der p.t. er lang leveringstid.


Der er ingen problemer med at få et stråtag forsikret. Tværtimod er der i dag flere selskaber der forsikre en der var tidligere - prisen er heller ikke så høj som tidligere, men prov evt. at spørge de forskellige forsikringsselskaber.


Med venlig hilsen

Deerhunter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stråtag
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 09:04

... der skal naturligvis stå m2 og ikke km2.


For øvrigt er det korrekt hvad TinaStormy skriver ang. tømmerkonstruktionen. Derfor kan det være en god ide at få en tækkemand til at gennemgå taget inden køb (mange tækkemænd er udlærte tømre).

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu har jeg simpelthen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 08:52

ringet til den nærmeste tækkemand, der for det første var enormt sød at snakke med og for det andet alligevel liiige skulle gennem den lille by, hvor jeg har kig på huset... han ville da godt lige tjekke taget og banke på bindingsværket og så ringe til mig... gratis! Jeg bliver sgu så imponeret over hvor flinke folk er!!!


:-) Christina (jeg VIL så gerne ha det lille hus, det er bare så NUTTET!!!)






Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Link tak!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 22:57

Må vi ikke få et link?


Jeg kan godt forstå du drømmer om stråtag, det har jeg også altid gjort...nu sidder jeg så i et hus med skifertag. Vi har været meget tætte på at købe to stråtækte ejendomme, og ingen af dem har der været problemer i at forsikre, de kunne blot ikke forsikres ved GF som vi havde dengang, men det kan vores nuværende ejendom heller ikke fordi det er et landbrug, sååå... Men lidt dyrere bliver forsikringen.


Fordelen ved stråtaget er det holder på varmen om vinteren, og huset køligt om vinteren...og så er det bare charmerende!


Husk nu bare at få huset tjekket grundigt igennem af en dygtig tømrer / byggetekniker eller lign.


Mvh. Nanna - der har været lige ved at brænde fingrene på sådan et renoveringsmodent bindingsværksidyl, med den mest fantastiske beliggenhed, og ridehal som nabo.



Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk



DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr. forsikringen...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2006 10:02

er det vigtig at have brandsikret sit nyt stråtag. De lægger en duge på taget inden strået lægges på, eller gipsplader.

Vi fik nyt stråtag sidste sommer - alt inkl. kostede det os ca. kr.180.000,- Dette med udskiftning af nogle lægter, ekstra isolering samt nyt skorsten. Tag areal ca. 180m2, inkl. kviste, karnapper osv. Vi stod selv for den daglig og den endelig oprydning. Det sviner noget så grusomt!!

Skal lige gør opmærksom på, at det gamle tag har vi selv fjernet og det tog det meste af sommerferien - surt arbejde. Du drømmer ikke om, hvor meget et stråtag fylder. Vi har ikke brændt det af endnu - det ligger ude på marken til afbrændning inden pløjning. Men ellers kan man får det kørt væk (kontainer leje).

Jeg kan anbefale Bernt i Vester Hornum pr. Farsø. Han er bare dygtig og hurtig. Og ualmindelig behjælpsom. Han kører landet rundt og der er efterspørgsel, så kontakt ham i god tid.

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  18-03-2006 19:37

for jeres respons. Har været ude og kigge på det igen, - og har opgivet den stråtækte idyl til fordel for et ikke-bindingsværk. Det andet er bare et bedre hus, og så kan jeg få plads til æslerne


Så jeg håber meget at tilstandsrapporten er nogenlunde fornuftig... uuuhhh, det er spændende!!!


mvh Christina




Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider