Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hjælp til unghund!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 21:47
Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man får sat lidt skik på en fræk unghund, som ødelægger alt den kan komme i nærheden af?

Hun har fundet ud af at rive glasvævet på væggene af i lange baner. Vi har smurt peber og tabasco på, men det kan finken vist lide, for det rør hende ikke. Det samme er forsøgt med gulvtæppet, dog med lidt større held.
Vi har prøvet at lukke hende i et mindre rum, men så gnaver hun bare i dørene.

Idag var hun alene (med vores anden hund, som aldrig har ødelagt den mindste ting)i en halv time, mens vi var ude og handle. Da vi kom hjem havde hun tømt stort set hele vores rumdeler med 16 rum. Selv fra de øverste rum har hun kunne nå nogle ting.

Hun er labrador og næsten 8 mdr gammel. hun blev sterilliseret som 6 mdrs.
Jeg har gået hjemme ihvertfald 2 mdr fra hun var lille, og de er alene i ca 4½ time dagligt.

Vores næste forsøg er en mundkurv, for jeg kan snart ikke overskue flere ødelagte ting.

Bortset fra dette "lille" problem er hun en utrolig dejlig hund
Lige et billede af skønheden hvor hun er ca.4 mdr.


Sessa med Luna-hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Irriterende
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 21:57
Ja det var da ikke så godt. Kan de ikke være ude i haven i stedet for, hvis I bare er væk 1/2 time?
0
0
Svar på denne tråd
 
 næsen...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 22:00
sørg for at lade den få brugt sin næse inden i forlader den, lad for guds skyld være med at lege med den i laaang tid før (hvis det fks er om morgenen i kører så lad være med overhovedet at lege med den andet end rolige kæl og klap før i kommer hjem senere)

når i går ud af døren så vær rolige (selv min hund kan hyle og skabe sig hvis jeg en dag farer stresset ud af døren) giv den evt nogle store tyggeben så den har noget at gnave i som er "lovligt"

ellers må i jo bare håbe på at det går over med alderen :-)

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd
 
 ejfnsijksaekj
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 22:08
Sikke en lille skønhed, en ulv i fåreklæder *S*

Har du prøvet noget bidstop? Horse Fitform laver noget effektivt stads, både i flydende og fast form. Min veninde har også brugt det til hendes hund og efterfølgende til dens hvalpe, da hun mistede for mange ledninger derhjemme. De blev meget hurtigt vænnet af med det.


Mvh.Sara P* 8-)

Til salg: WB, Eskadron, dækkener, grime, div. & støvler (i)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 22:13
Min kæreste kører hjemmefra ca 6.45 inden har han været ude og gå med begge hunde. Omkring kl. 8 lukker jeg dem i haven og der er de hele formiddagen. Inden jeg kører omkring 12.15 er jeg også ude og gå med dem. Når vi går fra dem foregår det stille og roligt og de får en guffer hver. De har kødben og tyggeben.
Jeg tør ikke lade dem være i haven når vi ikke er hjemme, for hvis nogen lukker en låge op, for sjov eller hvad ved jeg.
Vi har overvejet at bygge en hundegård, men har hende mistænkt for at ville gø og genere naboerne.

Vi har diskuteret meget hvad vi kan gøre, og imorgen tager jeg Mille pigen med ind til dyrehandleren og finder en mundkurv. Det skal være en der snører munden sammen, men sådan en med "tremmer". Har dog ingen erfaring med mundkurve, så ved ikke om det hjælper. Min tanke med mundkurven er at hun så lærer ikke at lave ballade, men at lægge sig stille og vente på vi kommer hjem igen. Det er trods alt ikke særlig længe de er alene.

Det med at bruge næsen vil jeg dog prøve.
Har hørt at en aktiveringsbold skulle være god. Men også når man har 2 vovser?

Er der nogen der har erfaringer med aktiveringsbolde eller mundkurve?

Sessa med Luna-hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidstop
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 22:49
Det har jeg faktisk tænkt på at bruge.
Har en bøtte, det er bare hos Louise som låner min hest. Jeg skal besøge dem fredag, så må jeg huske at tage det med hjem.

Mille er utrolig dejlig, bare hun ville lade være med at splitte alt til atomer 8-)

Sessa med Luna-hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov skrivefejl
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 00:28
Hov kan se at jeg har skrevet at det skal være en mundkurv der snører munden sammen.... Men der skal altså stå der IKKE snører munden sammen...

Havde ellers læst igennem for stavefejl 8-)

Sessa med Luna-hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aktivitetsbold
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 07:39
Den kan være en god ting, men prøv den af mens du er til stede, den ene af mine hunde stresser totalt op af sådan en. Jeg er ikke sikker på at det er godt når de er 2, men det kommer jo an på hvordan de har det sammen.
Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundegården
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 08:19
Er en rigtig god idé. Og så en af de der super store vandkanoner (pistoler)!
I starten, når jeres små guldklumper er i hundegården, holder i jer i nærheden, men dog ude af synsvinkel. Hvis vovserne så skulle få den dårlige idé at give sig til at gø, er det bare om at bede dem om at tie stille, samtidig med at de får et skud vand af vandkanonen.
Der skulle ikke gå ret lang tid før de har lært at hvis man siger vov uden grund, så får man et skud vand..... Det er de færreste hunde der bryder sig om vand på den måde.
Hundegården kan løse mange problemer. Husk dog at de skal have et sted hvor de kan gå ind i læ og tørvejr.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vand...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 10:59
Har vi også prøvet, men intet bider sig fast hos finken :-(
Vandet virker på westien, men Mille er fuldstændig ligeglad.

Nå, men jeg vil afprøve nogle af de råd vi har fået :-)
Mange tak.

Hvis der er flere der har gode ideer så bare kom med dem.

Sessa med Luna-hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 En hund siger aldrig vov..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 11:29
..uden at have en grund til at gøre det..


Vh Gitte, mest mor til Tera {>

"Uanset hvad du hører og læser, så husk altid at danne dig dit eget indtryk"

Jeg ejer den smukkeste brogede hingst (han er for lækker til Pintoforeningen :-D) flotte fotos på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 mundkurv
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 13:16
Jeg kan kun anbefale mundkurv, det var det eneste der virkede på min, og den er glimrende at bruge i den der lømmelperiode. Senere, måske om 1/2 år kan den tages af igen, så er hunden over lømmelperioden og ødelægger ikke mere, sådan har jeg i hvert fald brugt mundkurven med succes.
Aktivitetsbold er en rigtig skidt ide ved flere hunde, da de kan komme op at slås om den.

Mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mental træthed
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 14:24
Jeg ville give hunden en masse hjerneopgaver, så den trættes mentalt.

Lad den gå spor, søge efter sin mad o.s.v.

Hvis hun "bare" er ude og gå tur og så ellers tuller rundt derhjemme, så mangler hun at få brændt noget energi af. Hun skal stimuleres - hun skal have opgaver.

Pøj pøj ;-)

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!


Min hest {> Mine hunde


KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION


0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen ödelagte ting med disel
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 16:47
Hej Sessa

Jeg ville smöre en lille smule Disel paa de ting som du ikke önske hun saetter sine taender i. Jeg er sikker paa dette vil virke :-). Og jeg ville vaelge at lukke hende inde i et mindre rum, hvor der er faerre ting at ödelaegge, sammen med hendes legetöj.

Huske at naar du gaar fra hende ikke at lave en fest. Du skal bare gaa uden at lege og snakke med hende. Naar du leger og snakker inden du gaar ud af dören, saa aktivere du hende og siger kom, kom, men i stedet lukker du dören og har en forvirret hund ?:-)

Ellers er hundegaarden en ide.

Knuz
Chamay
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 19:43
hvalpetræning eller måske en adfærdsterapeut?

I mine øjne er en mundkurv dyrplageri der i værste fald kan give endnu større problemer.



"Tre ting skal en rytter øve lige meget:

Ridning på ridebane eller i ridehus.
Ridning på landevej og i terrænet
samt springning.

Den, der ringeagter eller forsømmer blot en
af disse tre ting, vil aldrig nå til helt
at beherske sin hest."
Wilhelm Müseler
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjernegymnastik er sagen..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 20:43
Hunden keder sig gudsjammerligt, tror jeg. Gem de tomme ruller fra wc-pair og køkkenruller. Put godter i, og luk med tape. Lad hunden splitte dem ad, når den er alene. Køb terninger eller kugler med hul i, og læg tørfoderet deri når I går hjemmefra. Læg et spor inden du forlader hunden. Altså på gåturen før!!
Læg et stykke kød i en tom ppastflasek og lidt vand i. Lad det stå en dags tid i køleskabet. Bor derefter et lille hul i låget og lav et spor på en mark, græsplæne eller lgn. Nu er der jo høstet, så brug en stubmark, hvis det er muligt. Læg en rigtig lækkerbidsken for enden af sporet. Det er god hjernegymnastik for hunde.
God fornøjelse.
0
0
Svar på denne tråd
 
 smøre diesel på??
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 21:19
Og få ødelagt sine ting af oliepletter og dieselstank?


mvh PiaR
quantum in me fuit


Kvalitetsheste til salg

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes ikke....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 21:28
...at mundkurven er en god idé.

Det er bedre at finde årsagen til, at hunden opfører sig som den gør.

Er den frustreret over at blive forladt af floklederen?

Har den lært at være alene hjemme?

Keder den sig, fordi den ikke er blevet stimuleret nok? Har den en masse indestængt energi?

Det kan godt være, at mundkurven forhindrer hunden i at bide ting itu, men den vil stadig være lige så frustreret/utryg/kede sig - den kan bare ikke "komme af med det" fordi mundkurven forhindrer den i det. Altså fjerner mundkurven bare symptomerne, men ikke hundens problem.

Så jeg tror mere på metoden med, at give den en masse øvelser hvor den får lov at bruge sin hjerne og sin snude så den er døøøødtræt når I går.

Og så ellers sørge for at den får lov at "falde lidt ned" et stykke tid (½-1 time) inden I går fra den.

Og hvis den aldrig har lært - meget gradvist - at være alene - så træne dét med den :-)

Jeg håber, at I snart får løst problemet på en måde som både I og hunden kan være tjent med :-)


It is easy to be brave from a safe distance
- Aesop -




0
0
Svar på denne tråd
 
 for guds skyld
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 21:51
lad vær med at gi den mundkurv på.
Så hellere træt dens hjerne.Læg hundekiks rundt i huset eller der hvor hun går så bruger hun tiden på at lede efter dem.Men brug hendes hjerne det var det eneste der kunne trætte min hyperaktive hund.den kunne løbe i flere timer men stadig smadre hele huset når den var alene.
med hensyn til aktiveringsbolde kan du bare tage to halv litres tomme cola flasker og lave nogle huller i dem og lægge godbidder ned i flasken og så putte låget på igen for at se om det skulle være noget.Eller se om de slåser om dem.
0
0
Svar på denne tråd
 
 et hundebur..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 22:25
...kan også være en løsning.
Mange hunde er glade for at "bo" i buret de par timer, hvor de er alene hjemme.
(og deres ejere er glade for, at de ikke bider ting istykker eller græder ulykkeligt, men bare ligger og snuer lige så stille)

Læg hendes pude /tæppe derind, så det er hendes egen private "hule" som hun altid kan gå ind i og finde fred og ro.



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mundkurv?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 09:26
Hejsa

Det var da ufatteligt synd at gi' en hund mundkurv på i det daglige. Som der skrives ovenover, vil et hundebur være en langt bedre løsning.

En hund kan sagtens vænne sig til sit bur og være glad for at være i det. Lad det stå åbent, når I er hjemme og brug det i det daglige som hundens faste ligge plads.

Jeg har pt. 3 hunde i alderen 1, 4 og 13 år, alle golden retrievere. Jeg har aldrig haft problemer med splittede ting, ud over nogle snørrebånd (uhmmm, det dufter og smager altså SÅ dejligt af alt det man har haft på fingrene), samt lidt testsmagning af træsko!!

Men mine hunde har heller ikke adgang til hele huset, de skal være i gangen, hvilket de respekterer, også når døren er åben. De er kun i stuen, når de bliver "inviteret", hvilket bestemt ikke er en daglig handling. De har bl.a ikke været inde i resten af huset de sidste 14 dage, da den ene er i løbetid.

Det er ikke synd for hunden at begrænse dens frihed i hvilesituationer. Og det ER en hvilesituation, når hunden er alene hjemme, det må og skal den lære. Men det kræver så at man aktivt går ind og stimulerer hundens behov. En retriever har behov for at bære/hente ting, bruge sin næse og hjerne.

Jeg kan anbefale dig f.eks at gå til jagthundetræning, også selv om du ikke er interesseret i jagt, men det er en jagthund du har og det vil "mætte" den, så den ikke behøves at søge sine behov dækket selv, gennem at splitte jeres hus. Andre former for træning er selvfølgelig lige så godt, men det skal dække dens behov for at hente (retrieve) og bære.

En anden ting der giver bagslag ved at lade hunden frit "underholde" sig selv, er at den faktisk har det ret sjovt alene. Det er ikke jer som førerhund der er den primære for den. Ved at sørge for (uden mundkurv) at den rent faktisk hviler når I ikke er til stede, vil hunden være langt mere lydhør for jeres opdragelse/træning/samvær.

Retrievere er, uanset deres enorme popularitet som udstillings og familiehund, en arbejdshund der skal ha' lov at udnytte sine evner, andet er synd.
M.h.t. labradoren er der hundredevis af kuld til salg og mange af dem blir' "ædlere og ædlere", idet der efterhånden er kommet mere Formel 1 i dem.
Mange har ændret sig fra at "være nordbakke til fuldblodracer", hvis du forstår sammenligningen.

Mvh Dorte


Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 10:37
Mange tak for alle jeres svar :-)

Har fået nogle gode ideer til hvordan vi kan gøre hende mentalt træt.

Vi har gået til jagt træning med hende fra hun var 10 uger og efter sommerferien er vi startet til træning hos Familiehundens hundeskole. Jeg vil gerne gå til agillity med hende når hun er udvokset til det. Medmindre det vil gejle hende for meget op. Vil ikke gå til konkurrencer bare på hyggeplan, for at hun får nogle flere udfordringer.

Jeg har gået hjemme, pga sygdom, længe mens hun var lille, men har trænet at gå fra dem. I starten var de i gangen, men så begyndte hun at spise vægge og døre. Så manden i huset, vil hellere ha at, de har adgang til hele huset.

Nu vil jeg smutte gå tur med vovserne. Vil begynde at gå med dem hver for sig for de er så forskellige. Gizmo vil gå og snuse og se på fugle biler og hvad der nu lige kommer forbi, en rigtig hygge hund :-)
Og Mille skal altså aktiveres noget mere. Så jeg må hellere komme afsted, så de kan nå at falde ned inden jeg skal afsted.

Rigtig god dag til jer alle, og tak for svarene :-)

Sessa med Luna-hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 10:58
lidt besværlig fase hunden er i (hvad du også har opdaget :-) ), men der er håb forude.

Hvis hun kun er alene kortvarigt, så ville jeg stærkt overveje at lade hende ligge i et bur. Sørg for at hun er rolig inden og ikke har leget vildt, men træt hende med lidt næsearbejde.

Put hende så i buret; gerne med et kødben.

Det allerbedste ville være, hvis I kunne vænne hende til det inden hun skulle være alene der, så hun er tryg ved det. Feks hav det i stuen og luk hende derind om aftenen med et kødben mens I sidder ved siden af og feks ser TV, så der er ro omkring hende og hun kan få et godt forhold til buret.

Jeg har en tæve fra USA og hun er vant til at være i bur fra helt lille af. Dels gør det at de bliver hurtigere renlige (siger til når de skal tisse osv fordi de ikke vil gøre deres hule beskidt) og dels har de et trygt sted at være, når de er alene. Min tæve vælger selv at lægge inde i buret også selvom lågen altid står åben og hun selv kan vælge, så gjort på den rigtige måde er bur absolut en god ting der IKKE er til gene for hunden.

Når hun ligger i buret lærer hun at man bare skal ligge stille og slappe af, når man er alene hjemme (sådan som de fleste hunde gør) og når hun bliver lidt ældre vil I sikkert uden problemer kunne køre fra hende og hun vil bare lægge sig til at sove.

Alternativt kunne I bygge en hundegård, hun kunne være i, når I ikke var hjemme, men det er jo samme princip som buret.

Husk at ingen af delene må opfattes som en straf som hunden, så det er vigtigt at de lærer at forbinde det med noget positivt (ros, godbidder/kødben og afslapning)

Pga. ophør sælges 4 rigtigt gode og børnevenlige ponyer. 2 små i shetlænderstørrrelse (vallakker) og to hopper på 130-135. En muligvis ifolet og en broget fjord-blandning med smukt hoppeføl ved siden. Særdeles fair priser. Passet med alt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sessa
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 12:20
... ved ikke om mit forslag kan hjælpe dig, men vi fandt ud af at vi IKKE skulle lufte vores retriever om morgenen, da dette bare gjorde ham meget vågen.
Altså måtte han nøjes med en tissetur i haven efter morgenmaden - så strøg han direkte tilbage i kurven for at sove videre.

Vi har med held også givet alle vores unghunde en håndfuld foder hver gang vi gik fra dem - pludselig blev det en positiv afsked... :-D

Mine råd er garanteret ikke "lovlige" i opdragelses øjemed, men de virkede 100%
Fredriksborger - hva ellers?




Faret vild i foderjunglen?
- send mig en mail -
Skovhjem.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 efter min
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 14:16
min mening er det da ufattelig meget mere synd at spærre hunden inde i et bur end at give den mundkurv på. Med en god mundkurv kan den stadig drikke vand, og bevæge sig omkring, det eneste den ikke kan, er at gnave ting i stykker.

Mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundegård?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 14:48
Det var da værd at prøve med en hundegård. Ikke at jeg har erfaringer med det, men med en aktiv hund som din, er det måske bedst, at den kan bevæge sig?
Hvad med at kontakte Dansk Kennel Klub eller evt. din hunds avlsforbund? Mon ikke de har nogle gode forslag.

Hilsen Dixonfan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mundkurv er synd.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 17:36
Hejsa

Det er naturligt for en hund at ligge stille og hvile...også i lang tid!

I ulveflokken er det føreren der bestemmer hvornår der hviles, jages, vandres, spises o.s.v.

Ligesom ejeren af en velfungerende hund bestemmer hvornår der skal leges, spises, trænes, luftes o.s.v.

Men føreren bestemmer ikke hvornår det enkelte individ klør sig, slikker sig (personlig pleje), gnaver i ting (tandskifte), altså alt det en mundkurv vil forhindre en hund i. Netop den adfærd en normal fungerende hund udviser, når den er alene.

At forhindre hunden i at udvise normal adfærd, vil skabe andre problemer, er min faste overbevisning.
Og jeg mener også det er normal adfærd for en hund at kunne/skulle hvile, når den ellers er luftet og mentalt stimuleret.

Mvh Dorte







Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sessa..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 18:03
Vi har selv en labrador som også er uendelig sulten, når vi går fra ham. Han har spist ca. 10 hundesnore, ligeså mange sko og dørkarme, halstørklæder, jakker, hundekurv, makeup, toiletpapir - tømt skraldespande og store baller med spåner osv osv osv osv osv.

Vi var tæt på at opgive ham af selvsamme årsag. Vores sidste forsøg var enten mundkurv eller hunde'bur'. Vi valgte mundkurven først - og aldrig har jeg set så forandret en hund.

Vi købte en af nylon med foer i, så han kan stadig drikke, soignere sig osv. han kan bare ikke spise ting. Og jeg fortryder ikke et sekund - men ærger mig over vi ikke prøvede noget før.


Mvh. Annette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke kun lederen af
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 19:40
... hverken flokken (alfa) ej heller hundens ejer i hjemmet der bestemmer alle disse ting.

De seneste obsevationer viser nemlig, at der er langt flere individer i en flok ulve, som har forskellige bestemmelsesområder - hvilket, for mig, virker MEGET naturligt, og i hundens hoved i vores hjem er den også bare bedre til forskelligt ting end vi er..

*bare til info :-)*


Vh Gitte, mest mor til Tera {>

"Uanset hvad du hører og læser, så husk altid at danne dig dit eget indtryk"

Jeg ejer den smukkeste brogede hingst (han er for lækker til Pintoforeningen :-D) flotte fotos på præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 vi havde
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 20:29
samme problem med vores labrador. jeg snakkede med dyrlægen om det, som sagde jeg skulle prøve at lægge mærke til om hunden havde ødelagt det hele hvis jeg havde gået en go tur med ham og ladet ham bruge snuden.

Det viste sig at der ingen forskel var, hunden var simpelthen bange for at være alene. rådet var at vis kulle lægge et gammels stykke tøj til hunden i hans kurv, når vi gik fra ham.

Siden da har der ikke været problemer, med nogle enkelte undtagelser af en skraldespand som lugtede for godt (så kan mor lære det).

hilsen carina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har.....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 11:32
hundegård..... En velbygget solid gård med en hævet terasse og tilhørende hundehus. Hundehuset er fyldt med halm til rede, og de har selv udgravet kælder under terassen, så de kan køle sig dernede på varme dage.
Vores hunde (2) kan godt gø mandag morgen når de ikke har været i gård i weekenden. Så får de en skideballe, og så er det overstået.

Vores ene er en Cairn Terrier og den anden er en pointerblanding med MEGET jagt i. Hundegården fungerer perfekt, og vi har aldrig haft ødelagte ting, heller ikke da de var hvalpe.

Mvh Christine
Natural Shirehorse
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bed mærke i
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 12:25


hun blev sterilliseret som 6 mdrs.

Hvorfor pokker blev hun det så tidligt... ????


Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!




Skype: Solvang/Tim
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bliver så
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 18:52
rasende, når jeg hører hvoooor synd for hunden mundkurven er - og at vi skam bare skal aktivere vores hunde og deres hjerner noget mere. Føler mig så magtesløs og opgivende.

Vi overtog Basse da han var omkring 14 uger gammel. Han havde forinden kortvarigt boet hos Camilla Reilly herinde fra. Hun havde ingen problemer haft med at han var alene. - Vi fik dog store problemer med ham næsten fra dag 1.

Når vi stod op, havde Basse allerede moret sig med at spise af gulvtæppet - vi stod op kl. 7 om morgenen.

Han blev trænet HVER DAG - sit, dæk og gø øvelser.

Han gik til hundetræning ved DCH Skælskør.

Han gik sportræning, både til hundetræning og herhjemme.

Han kørte riiiigtig lange ture med mig.

Han fik foderet i haven.

Han fik foder i aktivitetsbold.

Han fik foder i 1½l. flasker.

Han fik leverpostej i et kalkben.

Han var i gangen hvis han skulle være alene med legetøj, noget der lugtede af far og mor osv.

ALLE rådene og øvelserne er afprøvet - og han KAN IKKE være alene uden at splitte noget ad.

Jeg gad vide om de glade rådgivere nogensinde har afprøvet deres råd - og oplevet at de ikke virkede - det virker ikke umiddelbart sådan.

Basse har nu haft sin mundkurv i omkring 1½-2 måneder og ligeså snart han ser, at far tager den frem, sætter han sig, får den på og går over og lægger sig i 'hans' hjørne af gangen. - Han er helt afslappet, hvilket han IKKE var før. Der stressede han komplet op da vi tog jakker på.

Vi har en enkelt gang udeladt den i håb om at han havde lært det. - Han lagde sig ned og da vi kom hjem manglede der en hel dørkarm og et halvt underskab. - Vi var væk i den tid det tager at rende igenne Super Brugsen og køre 5 km.

Jeg synes ikke det er synd for Basse - når vi kommer hjem er vi glade for at se ham - der er ingen ødelagte ting at være sur og irriteret over. Der er en udhvilet hund, klar til sjov og ballade - og ikke mindst er Basse blevet så utrolig afbalanceret når vi kører fra ham, hvis han har den på.

Og JO han kan klø sig, slikke sig og drikke alt han lyster - han kan bare ikke gabe op så meget at han kan ÆDE ting, hvilket vi alle er glade for. Hans æderi af div. ting når vi sover, stoppede i øvrigt kort tid efter han fik sin mundkurv.

Kald mig hvad i vil - min hund er glad og det er langt vigtigere end hvad i stempler mig som.
Og jeg vil til enhver tid anbefale folk en mundkurv, hvis de står i en lignende situation.

Mvh. Annette
0
0
Svar på denne tråd
 
 hunde bur
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 10:14
kom hundens ynglings tæpper og nogen hud/kødben ind til den , den skal jo alligevel sove når du ikke er hjemme ( vi har 5 hunde og alle er started i bur ) nu har vi så lavet store hundegårde ( de går ikke sammen ) men issoleret huse , vi har også prøvet bidstop det hjælper kun 2 dage . og træning ja vi træner meget ( uddannet i lydighed og forsvar ) vores bruges til konkurance
nikita :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores hund
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 15:38
splittede også det meste af huset ad, når han var alene - da han var "baby" (6-12 mdr). Vi anede ikke, hvad vi skulle gøre for at få ham til at holde op. Alt var afprøvet, mente vi.
Vi overvejede (et splitsekund - vi elsker jo vores dejlige vovse) faktisk at skille os af med ham, fordi han virkelig var slem. Han rev tapet af væggene, bed ledninger ud fra panelerne (vi var noget bange for, om der ville opstå ildebrand), ting blev bidt i atomer, sko, tøj, selv fjernbetjening til vores tv, røg i "behandling" af vores golden retriever-han.

Til sidst kontaktede vi en "klog mand" - hundesagkyndig.
Vi gjorde alle de rigtige ting med vores hund, stimulerede ham osv, men fik at vide, de fleste hunde lider af klaustrofobi og ikke bryder sig om lukkede døre til aflukkede rum, da hundende så føler sig spærret inde, selvom de reelt har masser af plads at boltre sig på.

Vores hund havde ca. 100 kvm at boltre sig på, men på 1. sal havde vi lukket samtlige døre til ungernes værelser, vores soveværelse, gæsteværelser og badeværelser.

"den kloge mand" rådede os til at åbne huset totalt op alle steder, så vores hund frit kunne gå rundt i hele huset.
Samme dag havde vores hund ædt et gulvtæppe, så det lå i atomer. (prøv lige at spørge, om et kraftigt egetæppe ikke fylder meget, når det er gnavet i atomer).

Næste dag skulle rådet afprøves og det var med noget bange anelser, vi drog på jobs.
Men tænk, vores hund havde for første gang, INTET ødelagt da vi kom fra jobs. Siden har han intet ødelagt, men sover vist, mens vi er væk hjemmefra.

Selv nu, hvor jeg skriver dette indlæg, synes jeg, det var så utroligt,dét der skulle til, før vores hund kunne holde ud at være alene hjemme. Og det lyder sikkert for mange af jer helt fantastisk - sådan har jeg det også stadig.

Måske du kunne prøve dette råd?

Hvis ikke det havde virket på vores hund, ville vi garanteret også have benyttet mundkurv, både for at beskytte hunden, men sandelig også alle vores ting.

Venlige hilsner
Niecer ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yes Annette
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 10:34
Jeg kan kun give dig ret Annette, jeg har en mistanke om, at alle de glade rådgivere ALDRIG har været ude for en virkelig vanskelig hund, hvor alle rådene bare ikke virkede, de taler som de har (manglende) erfaring til!
Jeg vil til enhver tid tage mundkurven i brug langt tidligere hvis jeg igen får en hund der splitter alting ad, og vænner man hunden til at få en lille godbid, og en masse ros i forbindelse med at den får mundkurven på, så er den overhovedet ikke ked af det. Mine hunde har aldrig været kede af at få mundkurv på !

mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 09:57
ja jeg har haft det samme problem med vores unge hund.. vi fik det råd at komme leverpostej i et kalk ben og så fryse det... for så skal hunden bruge en del kræfter på at få guffet og så blir den naturlig træt... og ja det hjalp.. nu kan vi godt tage hjemmefra uden at alt er ødelagt.. nu 4 mdr efter får han ikke sit ben mer og uden problemer for han har jo fundet ud af at det er posetiv når vi kommer hjem og han ikke har ødelagt noget.. så får man jo guf og ros... MEN nu har vi bare et andet problem... han er så kontaktsøgende.. uanset hvad vi gør.. han mener alt opmærksomhed skal gå til ham!!! hvis vi sidder med vores søn på 13 mdr så hyler og piver han og vil snakkes med, hvis vi klør den gamle hund er han der promte og vil kløes... han får i forvejen masser af opmærksomhed, så det er ikke fordi han er forsømt.. det er ved at gå min mand så meget på at han mener at hunden ville ha bedre af at være hos et par uden andre dyr eller børn.. men jeg vil helst ikke af med min lille bamse.. og samtidig har han lige fundet ud af at komme ud af haven som er indhegnet... bølle... og så går han da bare på tur.. hm ja det problem er løst... nyt hegn i weekenden.. og så må han jo være lænkehund indtil da.. for han er en udehund og elsker sin have..

nu håber jeg bare han falder til ro snart og at min mand ikke snakker mer om at han skal væk
Du har din stil, jeg har min,
ikke to er vi ens.
Det er det der gør hver enkelt rytter så unik
0
0
Svar på denne tråd
 
 Glade rådgivere
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 17:28
Hejsa

Der bliver ovenover slået lidt ud efter de glade rådgivere og deres manglende erfaring!

Man giver de råd fra sig, man nu syntes man har og man giver også en mening til kende i en debat. Det er jo det, hele denne side handler om.

Det er korrekt jeg ikke har erfaring med hunde der splitter et hjem ad. Men jeg har pt. 3 hunde, mange andre hunde før dem og det er vel nærliggende for mig at tro, at jeg måske har gjort et eller andet rigtigt, når hvalpe og unghunde problemer har været begrænset til et minimum?

Men jeg beklager da hvis visse har følt sig stødt over min store modstand mod mundkurve. Pudsigt nok er dette første gang jeg har mødt den løsning. Jeg troede mundkurve kun blev brugt hos dyrlæger ved nervøse hunde, men så er jeg blevet det klogere.

Jeg kan dog ikke lade være med at bemærke Pajkens sætning:
"Mine hunde har aldrig været kede af at få mundkurv på !"......har det da virkeligt været nødvendigt for dig at bruge mundkurv til flere hunde??

Mvh Dorte



Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 sessa !!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2005 22:39
sikke en guldklump.-
Ja der er mange gode råd, særlig med at lade hunden bruge sin næse, det kan godt være at han går en tur med den og at den bliver lukket ud i haven.
Men det er ikke nok - den skal have lov til at bruge sin næse/forstand og din aktivetet bold kan du ligeså godt smide ud, for den hjælper ikke her- det gør din hund mere vild og frustreret.... den kan måske komme på banen senere., Hundegitte henviser jeg altid for hun kommer med gode råd og tager vist også ud -
det er jo en unghund og de har deres lømmelalder som alle andre " børn" har- der er meget hjælp på nettet at få, men jeg synes du skal få fat i en hundespygolog_ for det er synd at få din hund ødelagt af at man skælder og smælder for det hjælper ikke- dog vil jeg sige at det gør du måske ikke.- Men en hund af den kaliber skal have hjælp til at finde sig til rette og det kan en erfaren "hunde visker" det er mit bedste råd til dig.
coci

:-)KIG PÅ MIN PRÆSENTATION TAK :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hundevvvvv
Forfatter: 
Dato:  05-09-2005 11:57
Jeg bruger også mundkurv til min hund. Har prøvet rigtig mange ting som bliver nævnt uden held. Det kan altså osse blive temmelig dyrt med alt det en hund kan finde på at ødelægge! En ny dør, hul i væg, et væg til væg tæppe, en del af trappen, 2 stole til spisebordet. Nu det slut. Vi kan trykt vende hjem til et helt hus og en hund der er afslappet og glad for at se en. {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 dorte.........
Forfatter: 
Dato:  06-09-2005 11:16
Du spørger om jeg har været nødt til at bruge mundkurv til flere hunde og ja, da jeg havde så god erfaring med mundkurv til den første hund, så har jeg konsekvent valgt den løsning overfor mine hunde i den periode hvor de er i lømmelalderen og gnaver alt i stykker.
Min erfaring er at de fleste hunde har en periode i 8-12 måneders alderen hvor de har meget svært ved at være alene hjemme uden at ødelægge noget. Hvis de altså skal være alene i 8-9 timer hver dag, og i den periode er mundkurv en god løsning. Ingen af mine 4 hunde har mundkurv på i dag, og de ødelægger aldrig noget mere.
At du aldrig har haft hunde der ødelagde noget kan jo bero på mange ting f.eks race, hvor længe og hvor ofte de skal være alene, og endelig hvor meget man har mulighed for at aktivere/trætte dem inden man går fra dem (det kan godt være svært når man skal ud af døren kl. 7.30 om morgenen).
Mine hunde har da heller aldrig ødelagt noget hvis jeg gik fra dem efter de havde fået deres 10 km lange gåtur, eller efter de havde været til hundetræning, for da var de trætte og sov bare. Men jeg indrømmer gerne: jeg er ikke den der orker at stå op kl. 04 om natten og gå 10 km med mine hunde før jeg tager på arbejde, så der kommer mundkurven altså i brug indtil lømmelalderen er overstået.
Mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider