Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 knopper på hænderne?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 07:53
ja, her i de sidste par dage er jeg begyndt at få en form for knopper på mine fingre, men jeg har ingen ide om hvad det kan være. De er ikke vildt synlige, ligner nærmest små buler, men kan mærkes - de føles hårde. Det er især langefinger og pegefinger på begge hænder der er ramt, men det spreder sig. Nå ja og så strækker det i fingrene når jeg bøjer dem.
Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har en ide om hvad det kan være?? Så ville jeg blive meget glad :)
burde jeg evt. få min læge til at se på det?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
MVH Jannie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du kigger
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 09:55
godt efter er der så en lille bitte mørkere plet i midten af dem (man skal kigge ret godt efter)?

Hvis du trykker på dem er de så lidt ømme?


Jeg havde for et par år siden noget lignende. Især omkring leddene på fingrene. Bulerne var hårde. Nærmest som et lillebitte område med hård hud, eller som om man har fået en lille splint ind (hvilket jeg først troede det var, men da jeg prøvede at
"operere" den ud gjorde det alt for ondt.)

Det samme havde min søster, som jeg boede sammen med på det tidspunkt.


Vi fandt aldrig ud af hvad det var. Det var lige som om at det blussede op når vi havde meget arbejde med hænderne.
Det blev ved 1-2 år, hvor det kom og gik.

Meget mystisk! ?:-)


Lyder det som det samme?


kh
minski



Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke helt..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 13:04
nej jeg kan ikke se nogen mørkere plet i midten af knopperne, og de er ikke rigtig ømme, men klør lidt ind i mellem. De sidder mest på siden af fingrene men er ved at brede sig fra neglene og ned af fingrene.. meget mystisk. Gad vide om det evt. er en form for allergisk reaktion..
MVH Jannie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også af og til et par stykker...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 14:42
...jeg kan også godt se den lille mørke prik i midten af mine...og så klør mine også lidt...jeg tror at det er små vorter, der kommer og går...

Som barn havde jeg mange store vorter...men sådan ser dem jeg har nu ikke ud...

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 09:37
også være en form for gikt eller begyndende atroser, knokkelbetendelser etc.

Jeg får det sådan når jeg har betændelse i knoklene. Føler du at det er godt-ondt (dvs ondt men samtidig godt?) at masere/gni på dem når du har dem.

Det kan faktisk hjælpe at tage glukosamin mod dette.








;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)





livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knopper
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 12:09
Jeg får ind imellem nogle knopper på siden af mine fingre, specielt pegefinger, langemand og tommelfinger.

De er svære at se, men kan føles tydeligt ved berøring.

De klør og når det er "slemt" kommer der ligesom små vabler som brister. Derefter bliver huden meget tør, hård og revnet.

Jeg tror det er en allergisk reaktion på et-eller-andet som jeg rører ved. Måske en form for nikkel-allergi. Jeg har aldrig fået det testet.

Rikke S.
Man stinker af gris, lugter af ko og dufter af hest


0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder som..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 20:36
om det du har er det samme som mit. Det er også de samme fingre på mig der er "angrebet". Tænker at jeg vil gå til lægen med det hvis ikke det forsvinder i løber f weekenden. Kan ikke forstå hvis det skulle være pga. nikkelallergi (jo, jeg har da nikkelallergi), da jeg så vidt jeg ved ikke har været i nærheden af nikkel.
Nå men håber at det snart går over.
Tak for jeres svar.
MVH Jannie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Allergi
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 00:12
Det lyder som om du er allergisk overfor de kemikalier de hælder i specielt flydende håndsæbe.

Min mand blev testet for alverdens ting da han fik småbitte "knopper" på hænderne, hudlægen fortalte at det er en meget udbredt form for allergi, og midlet har været forbudt i DK, men pga. vores medlemskab af EU er det ok at tilsætte det igen :-(

Det er et konserveringsmiddel
Læs mere her

Venlig hilsen Gitte






0
0
Svar på denne tråd
 
 mærkeligt..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 18:00
at jeg så ikke har fået det noget før??
Jeg bruger altid flydende håndsæbe, men har i lang tid brugt den samme salgs (samme mærke og variant), uden der har været problemer ( så vidt jeg kan se indeholder den ikke det der stof). Men så må jeg vist heller tage til lægen og blive undersøgt for forskellige allergier.
MAC: tak for svaret og de to links, dem må jeg have kigget nærmere på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror det er det samme...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2005 01:48
Jeg synes det lyder som det, jeg også har på mine fingre, de kommer lidt i perioder, så har jeg lige et par stykker, og så forsvinder de igen.
Siden jeg er begyndt at smøre mine hænder ind i Aloe Vera Gelly, så har jeg ikke set så meget til dem mere som tidligere..

Er da spændt på at høre, hvad din læge siger..


Mvh.Sara P* 8-)

Til salg: WB, Eskadron, dækkener, grime, div. & støvler (i)


0
0
Svar på denne tråd
 
 læge ikke nødvendigt!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 08:30
alligevel, jeg har i de sidste par dage smurt mine hænder med noget bodylotion med aloe vera i, og nu er der næsten ikke noget at se og mærke på mine fingre mere, så jeg gider ikke ulejlige min læge. Herligt at få "normale" fingre igen!
MVH Jannie
0
0
Svar på denne tråd
 
 elendige knopper!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 09:02
Nøjagtig som Ginemus beskriver det har jeg til tider også haft det - da det for 12-13 år siden var værst, sad knopperne TÆT sammen på ALLE fingre (dog mindst på tommelfingeren), primært på midterleddet af fingrene - samt på albueleddene, på oversiden af fødderne og hele vejen rundt om anklerne!??!
:-@

Det var så galt, at jeg blev henvist til Marselisborg hospital, som er ekspert i hudlidelser - og i deres arkiver ligger nu adskillige billeder af undertegnedes ankler, fingre og albuer :-P Endvidere tog de en hudbiopsi omkring albuen.
Alle de kloge mennesker kiggede lææænge på mig...men uden at finde en diagnose!
8-)

Det gik over af sig selv og har siden kun vist sig sporadisk i form af 3-5 "dimser" som regel på lange, ring, eller pegefingrenes sideflader - og altid på midterleddet.

Jeg ANER den dag idag ikke hvad det er.
8-)

Men min datter Aja fik i sommers et "angreb" af lignende karakter - men kun på den ENE fod - på oversiden og rundt om anklen!??!
?:-)



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 20:12
haft det i perioder. Vores læge siger, at det er en slags "stress knopper", som kan komme når der er ændringer i ens liv og arbejdsforhold. Det har passet godt her !!! De går også væk af sig selv igen....
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 pustulosis palmo plantaris
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 06:31
Det er en psoriasis lignende eksem.
De kan også komme på fødderne, og der klør de som ind i he.....!

Ginemus og atengstedt, prøv at spørg lægen, for hvis det er, det, kan man få en del forskellige salver, og ellers køb en flaske xylocain, og dup med....

Det tar den værste kløe!!!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 stress knopper
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 17:46
Kan det være stress eksem??

Jeg har haft knopper på figrene mellem fingrene, på hånden, håndleddet, anklerne... små knopper som kløede og var næsten blærelignende til sidst.... min mors mand er læge og han havde en bog om hudlidelser vi slog op i, man kan få sådanne knopper i forbindelse med stress, men det er også relateret til en slags overfølsomhed, især nikkel-allergi.... en god fed creme a la Decubal er godt, ellers hvis det er rigtig slemt skal man nok have noget hormon creme.

Men hvis du vil være sikker på noget så må du hellere snakke med din læge....

Hilsen
Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-

;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kn...opper?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 18:20
Ej for f-anden jeg troede der stod noget helt andet. :-@

Roskildes nye langbenede rytter søger hest til udlejning (Ridestøvler til salg - Se profil) ;-D

"Den som ikke reagere - acceptere!"
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider