Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Gabrriel vokser nye billeder og gamle
Forfatter: 
Dato:  11-03-2005 13:17
Så kom der nye billeder af min lille Gabriel , min bror har også digi...
Så denne tråd vil der blive sat billeder ind af gabriel og familien ...
og skrevet og berettet .


to dage gammel
17 dage gammel
min stolte storebror med lillemanden
sover stadig
sovetryyyyyyne altså : )
gaaaaaab så fik man lige øjne , øv mor må jeg ikke nok sove videre .
Det så min lille gabriel ..
Der kommer flere billeder med mig og pigerne sammen med den lille og farmand. ....
gabriel er bare så nem. han sover spiser blir skiftet sover . Han har lige sin perioder hvor han er vågen to timer. men så sover man også i 4 timer lige i rap.
Han spiser som han skal , jeg ammer og synes det hyggeligt. Og det gør Gabriel vist også han falder i hvertfald i søvn...
han har tisset på mig mange gange smiler.. Men jeg skal jo også lige vende mig til det er en dreng ...
Han vejer ca 4 kg nu tror jeg han havde taget 400 g på sidst sp . var her. så det jo rigtigt godt.
Jeg glæder mig til han begynder at smile bevist..det så dejligt når de gør det. man smelter helt .
nååå men det var lidt nyt og godt.
vender tilbage når der er nyt og nye billeder.



www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 hov der gået ged i ´teksten
Forfatter: 
Dato:  11-03-2005 13:18
min fejl .
det øverste er han to dage. og de andre 17 dage :-)



www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså Louise
Forfatter: 
Dato:  11-03-2005 14:26
Jeg synes bare han er helt vildt fin :-)

Og hvor er det dog dejligt at han er så nem - det håber jeg også at min bliver {>
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd
 
 idag handler det
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 07:14
Om min store datter Isabella
hun skal til børnelægen idag, pga. hun har i flere år gået underligt på sit ene ben.
jeg har været til lægen mange gange med hende men han sendte os hjem og hjem .,.. Hvilken resulterede i at Isabella den dag idag har et ben der er skævt hun har ondt når hun går ...
Lægen kunne LANGT OM LÆNGE se nu var den gal... gud hvor er jeg rasende . vred

nu skal min datter på kun 9 år måske opereres i benet..
og det eneste hun tænker på er , NU !!!! BLIR JEG DRILLET I SKOLEN MOR.. ..ja i ved jo hvor onde børn er ...
Jeg flipper hvis hun blir drillet..
Og min læge han kan rende mig i Rø--- han lavede det samme nr med mig og min hofte.. Og nu min datter... hvad fa......er det for en læge... uden hjerne...
ej jeg er tosset.

Men jeg vender tilbage senere . når vi er færdige på sygehus hos børnelægen ...

Kryds fingre for det evt . kan trænes med noget fysio .....

godmorgen til jer alle sammen ...




www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 En overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 09:10
Dejlig knægt du har fået dig - han er en rigtig charmetrold.

Jeg ønsker din datter alt held og lykke med benet - håber på godt nyt fra dig senere.
0
0
Svar på denne tråd
 
 uuuhh...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 09:23
Gabriel han er for lækker lækker lækker lækker... :-) og Onkel er nu heller ik af vejen.. (Ups skrev jeg det) gjorde jeg vist.. det er forår i luften derfor... :-P. Og sikken en masse hår Gabriel har :-)
Vho intet vover intet vinder

Bliv medlem af "Hygge Gumpernes Klub"
Se hvordan på min præsentation
:-) :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 for det ikke skal være
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 09:24
løgn er jeg den heldige ejer af en barnevogn med luft i hjulene.. Og gæt hvad den er ... den er fanme flad... og vi skal være der kl 11
fedt siger jeg bare .... Så nu har jeg pumnpet luft i håber den holder luft... for til børne læge skal vi..... altså .. det så vigtigt .



www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nååå -.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 23:25
hvor er han lækker at se på..

Stort tillykke med ham *s*

.
Kh
Gitte

Ejer af den smukke brogede hingst Jack D. tilbyder naturlig bedækning (f.eks. inkl. sommergræsning), og nordbakke vallak Balder :-) Bestil tid nu til bedækning



KÆLEDYRSKOMPAGNIET


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak : ) hundegitte mor ; )
Forfatter: 
Dato:  15-03-2005 07:29
Godmorgen vi var jo så til børnlægen igår.
Isabella er platfodede på begge fødder. Meget slemt .. så det derfor hun går som hun gør og hendes ben ser skævt ud.
Hun skal lave øvelser. op og stå på tæer ned igen .. hver dag for at træne musklerne op, og så skal hun samle blyant op med sine tæer .
og så fornuftigt fodtøj , med en svang i. feks ecco eller hvilken mærke sko der har den svang.
Hun skal røgen fotograferes for en sikkerheds skyld pga jeg er opereret for hofte skred , og der jo så medfødt. lå på riget i tre måneder i gips som lille ...
så de vil være helt på den sikre side med isabella .---- hvilken jeg er glad for ....
Men det var lidt nyt fra igår ...



www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise ang. Isabella
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 13:49
Har de ikke tilbudt din datter at få indlæg i skoene, lavet af en bandagist?

Jeg er meget platfodet på begge fødder, har hælstyr, det ene ben er 1½ cm længere end det andet så det giver skævhed i knæ, hofte og ryg, for korte sener i benene samt hammertæer!

Da jeg var ca 10 år var jeg hos lægen og fik besked på de samme øvelser som Isabella skal lave (jeg laver dem faktisk endnu efter råd af ortopæd kirurg)
Jeg har fået indlæg lavet af Sahva som jeg bruger i mine sko, har derfor udelukkende fornuftigt fortøj som Nike kondisko som er brede. Og hvor indersålen kan tages ud for at den anden sål kan være der.. Ecco er også et godt alternativ!

Men jeg synes du skal forhøre dig om indlæg til hende, da de kan rette en hel del op på ben stillingen osv.

For mit vedkommende skal jeg bruge indlæggende hele livet, bruger jeg dem ikke overbelaster jeg mine sener i løbet af få dage og må ty til krykkerne, øv.

Dengang jeg var de 10-11 år snakkede de om operation af mine fødder, en operation som først nu er blevet aktuelt pga. gener samt jeg skulle være udvokset. Skal til ortopæd kirurg d. 7 april *har ventet i 18 måneder* og så opereres i sommer eller sommeren 2006. Så slipper jeg forhåbenligt af med mine hammertæer men ikke indlæggende desværre...

Hygge - Lise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej lise d
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 18:55
nej de har ikke tilbudt isabella indlæg , kun sagt jeg skulle købe sko med svang i ...
Hammer tæer hvad er det Lise ?
For isabella har en meget meget lang store tå, og knoglen på siden af store tåen er meget kraftig så hendes store sidder underligt peger indad imod de andre sko.
hendes tå gør hun bruger en større str end hvad hendes alder siger ...

isabella siger jo også det gør ond i hendes hofte..
når hun løber.

Men vi har en sahva her i nyk. f .
Så evt. dette hjælper ..

men jeg synes det skide synd for isa , fordi hun går jo sjovt. i andres øjne.. altså hun falder frem over og går skævt på sit ene ben...
og falder tit over sine egne ben.....

Lise D jeg vil ønske dig held og lykke med operetionen .. krydser fingre for dig ...

Det har de heller ikke tilbudt Isa . ????
måske er det ikke så slemt som dig ...
men det utroligt man skal gå rundt hele livet med en dårlig kropsdel. og så først som voksen kan få en operetion ...



www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hammetæer *billeder*
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 22:11
Hej Louise.

Hammertæer betyder at storetæerne vender indad dvs. de vil begynde at presse på de andre tæer på et tidspunkt (hvilket mine storetæer gør nu og gør de andre tæer skæve se venstre fod på billedet) dette medfører dårlig balance samt problemer med at gå. Samt at hammertæer med årerne bøjer (som i en vinkel) se min venstre storetæ samt den ved siden ad.. knoerne er røde pga. sko skaver samt har hård hud der - ret træls.

Den knogle du snakker med ved Isabella er det knoglen ved storestæerne?

Du kan se på mine billeder af mine buler meget ud de er og har altid været meget udsatte i sko. Og laver en hel bule i skoen for at de kan få plads og er ømme/røde med mindre jeg bruger korrekt fodtøj. Knoglen er så markeret pga. hammertæerne. På billedet hvor jeg har rettet tæerne ud er knoglen ikke så tydelig.

Vedhæfter lige billede af mine tæer, samt mine tæer med rigtig stilling (asede og masede for tæerne ville ikke som jeg) samt billede af de indlæg jeg har.

Hammertæer:


Tæer med (næsten) korrekt stilling:


Sahva indlæg:


Hygge - Lise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 gud Lise
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 07:05
Sådan som den store tå ser ud og knoglen på siden er fuldstændig magen til Isas . hendes store tå er så bare meget meget længere end . de andre tæer.. De tjekkede de overhovede ikke på sygehuset.
Tusind tak for indsættelsen af dine tæer.. Nu ved jeg isas tæer også skal tjekkes det helt sikket , jeg tager billeder af hendes tæer .. imorgen evt , så kan du se....





www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 God ide med lægetjek...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2005 16:19
Snak evt. med lægen om at henvisning til en ortopæd kirurg *alm. praktiserende læger har ikke et hak forstand på fødder*
Jeg blev som tidl skrevet tjeket 1 gang som 10-11 årig og fik at vide jeg kunne vente en operation når jeg blev voksen.. og var udvokset. Mine fødder har voldt mig mange problemer men mine indlæg har gjort underværker. Samt øvelser, jeg står ex. altid på tæer når jeg børster tænder og har gjort det i maaange år, for at styrke muskulatuen :-)

Pøj pøj med Isabella :-)

Hygge - Lise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så det tid til lidt nyt
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 22:00


Det var så lidt nye billeder.

det går rigtigt godt , Pigerne er så glade for deres lille bror , den mellemste er så glad for ham at hun kan finde på at vække ham, men det har jeg så forklaret hende at det må hun ikke...
Men det er jo svært at lade være det kan jeg da godt se, for det er jo en dejlig lille bror de har fået.

Jeg har haft Sundheds plejerske i forrige uge og der vejede han 4450 og er 55 cm lang..

så nu er det altså snart tid til at sortere ud i de små str.. 50 - 56 -

HAn er så nem. sover om natten .. vågner kl 05 ca og for bryst og så en tør nuffe som jeg nu kalder det. ; )
og så sover han videre til kl 08 09 ca..

Mig selv : jamen jeg bløder stadig selvom det er 4 uger siden .. det godt nok ved at være lidt trættende især når man hader at gå i farmor underbukser.. jeg savner mine G streng.

Men jeg kan da passe mine bukser nu yeeea .. : )

Men alt er godt stille og roligt.. jeg kan godt let blive lidt ked.. men det er fordi jeg for dårlig samvittighed over for de to store ikke fordi jeg gør forskel , de ved godt at en lille baby tager en del af ens tid. lige i starten. og de viser forståelse og det hele ..
men det fordi jeg lovede den mellemste at spille et spil.. Og så var jeg bare så død træt og kunne ik overholde min løfte .. Det fik mig til at stor tude..

men imorgen skal vi i skoven ... nyde foråret. plukke lidt erantisser og vinter gækker og hygge os ..
det ser vi frem til...

håber det går godt med alle jer andre gravide og nubagte mødre ...

kram louise



www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 iiiih hvor
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 10:56
er han bare nuser!! :-)jeg glæder mig godt nok til det bliver min tur til at være nybagt mor.
Rigtig kønne børn du har

Mvh Stine


0
0
Svar på denne tråd
 
 nye billeder
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 21:10
Gabriel 4 uger og han første smil : )







3 uger


idag den 7 april er gabriel 6 uger . Og tre dage .
det går rigtigt godt med ham . men han har haft nogen aftner i to uger i træk , hvor han har været så ulykkelig .
det viser sig at jeg ikke mætter ham nok .
Og Sp sagde jeg skulle suplere med modermælk erstatning.
Han spiser 150 ml 5 gange i døgnet.. synes det meget.
og han gylper dårligt nok ...
Min mælk er næsten væk og jeg har endt i mælke knuder .. og kan ikke få en dråbe ud.
Av det gør satans ondt.

Som i kan se begyndte gabriel at smile da han var 4 uger gammel .. totalt snyd for det var min bror der fik ham til det og jeg så det ikke, men jeg var så heldig at hans kommende gudmor Malene tog billeder af ham ...
Og den dag idag smiler han flere gange om dagen , med lidt lyd på .
og så pludre han ,... det så dejligt

Mine piger er så søde til at hygge om ham når jeg laver mad.
ellers putter min farmand med ham, en times tid imens jeg laver mad.

grunden til >Gabriel har været så ulykkelig , er at lille mand rent faktisk er overtræt og skal hjælpes til at sove..
det kan tage en time det kan tage tre.
han vil helst vugges i søvn.. og putte i mors arme . og farmands. ; )

Men ellers går alt godt . det så skønt . det hele . man svæver rundt på en lyser rød sky..





www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg glemte lige at skrive
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 21:13
hna var til sp .- i mandags .
han vejer nu 4800 og er 56 cm ..




www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 nye billeder
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 21:15
Af lillemanden Igen .

Nu er Gabriel 7 uger 8 på tirsdag.

Han smiler nu bevist . pludre og smiler enda med lyd på .

han holder stort set sit hovede selv.

Jeg ammer ikke mere jeg mættede ham ikke nok . og han suttede til sidst hul . og Gabriel begyndte at tabde sig. lidt.

Så Sp sagde at jeg skulle begynde med modermælk, så nu for han 5 suttefalsker 150 ml.
den ene dag spiser han mere end den anden.

men her er der to nye billeder af Gabriel .




www.ebbaz.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sød...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 09:35
Hvor er han bare sød... :-) :-)

Han er meget nysgerrig ud.. :-)


Mvh Louise Lehrmann




Smil... Det smitter...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider