Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Far's kone
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 09:53
Det er mig!

Hvor tit hører/læser man ikke, at de der onde stedmødre bare skal "holde kæft" For de har intet med det indbyrdes forhold, at gøre mellem to parter, der er gået fra hianden og som har børn sammen.

Hvor mange tænker egentlig over vores dårlige stilling?

Man forventer af os, at vi tager os kærligt af børnene, elsker dem på lige fod med deres far og ens egne børn, man forventer så mange ting af os, der gør at vi er nød til at engagere os og de fleste af os gør det! MEN hvilke mennesker kan holde til, at skulle engagere sig og holde sit føelsesliv udenfor, jeg gør i hvert til fælde ikke!

Man elsker disse børn og betragter dem som ens ansvar, man vil så gerne gøre det godt for dem, for der er ingen tvivl om, at det er dem der har været taberne i deres forældres opbrud!

Er i klar over hvor hurtigt, disse børn kan blive taget fra os?? Vi har ingen juridske rettigheder overhovedet.

Jeg ved ikke hvad den perfekte løsning er på stedbørn og stedmødre/fædre, men jeg ved (Har været stedmor i 13 år) At jeg bliver ked af det, når jeg ser andres holdning om, at vi skal holde mund og holde os udenfor diskusioner der måtte opstå i forbindelse med samvær,
HALLO uanset om vi har bragt disse børn til verden eller ej, er det også vores liv og påvirkning af dette, der bliver diskuteret, vi skal også leve med beslutningerne, men vi må ikke ytre os? Vi skal bare indordne os totalt sammen med vores egne børn?

Hvor vil jeg hen med mit indlæg? Jeg ved det egentlig ikke selv, jeg blev bare så frustreret da en anden H-N'er der er i samme situation som mig selv fik en over næsen af en anden HN'er.

Jeg ved hvor meget hjerteblod det har kostet mig igennem årene med op- og nedture i samværet med mine stedbørn og ikke p.g.a. børnene. Jeg ved hvor meget jeg har måtte "File" og gemme mine meninger og holdninger, tilpasse mit og mine egne børns liv efter en andens forgodt befindende og det er altså ikke nemt.

Vi stedforældre burde også have rettigheder, når vi har
bevist vi er værdige stedforældre og har været en del af børnenes liv i en årrække.

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd
 
 en stor applaus
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 10:06
til de mænd og kvinder der kan tage andres børn til sig som deres egne på trods af mere eller mindre umulige exér.. (y) der skal et stort hjerte til

Sussie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ufattelig enig
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 10:08
Kunne ikke have skrevet det bedre selv, Charlotte !!!

Jeg kan 110 % sætte mig ind i ALT det som du skriver, jeg er nemlig den "onde" stedmoder herhjemme. Vi har dine, mine og vores børn.

Samværet mellem min datter og hendes far har ikke altid kørt super godt, men igennem de sidste 2 år har der ingen problemer været. Vi har faste aftaler om hvordan og hvornår, så ingen er i tvivl.
Derimod er der ikke andet end problemer når det gælder min kærestes datter og moderen. De har ingen faste regler andet end at det er hver anden weekend. de aftaler dagen før hvad tid de skal mødes og så på samme dag som hun skal hjem, hvad tid det skal være. De har endnu ikke fundet ud af hvor hun skal være mellem jul og nytår, hvilket jeg finder så frustrerende !! Det drejer sig jo ikke kun lige om ham og hans datter, men om hele vores familie. Men må man sige sin mening om det ?? Nej, for gud skyld da !!

Det er nu sådan generelt her, at tingene omkring hans datter er sådan lidt la-la, og det er bare så drøn irriterende. Jeg elsker hans datter næsten som var hun min egen, men nogen gange kunne jeg bare godt tænke mig at bare at have lidt at skulle have sagt. Det er trods alt mig som tager mig af hende om søndagen, når far er på arbejde. Men nej, jeg skal ikke blande mig.

Jeg kunne så godt tænke mig, at man bare havde en lille smule at skulle have sagt i dette. Det er jo trods alt også vores liv. Og ja, jeg er også en af dem som står på hovedet for at alt skal være så godt og hyggeligt som muligt, når hun kommer. Og kunne ALDRIG finde på at gøre forskel på hende og mine egne.



Vrinsk fra Sille :-o
0
0
Svar på denne tråd
 
 bfbdgfdgd
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 10:30
Jeg er jo så et af de her mange skilsmissebørn 8jeg er 21 i dag) og har haft stedmor og far siden jeg var 10 år gammel. Min søster som er 5 år yngre har haft nemmere ved at acceptere de nye "forældre" men jeg som lige var på vej i puberteten har ikke kunne acceptere ret meget. Jeg har haft mine forældre for mig selv i nogle år på det tidspunkt og vi har haft kørt vores eget løb. Min stedfar har jeg været tvunget til at acceptere sådan nogen lunde da vi jo boede under samme tag det meste af tiden. Men min stedmor er den onde der kom ind og tog min far fra mig. Altså jeg synes det er flot når der kommer en stedmor og kan tage sig af mandens børn som var de hendes egne, men hun skal også lige huske på at selvom vi kun ses hver anden weekend så har jeg et liv der og så nytter det ikke noget at hun overtager hans liv og begynder at bestemme for meget. Min far endte med at flytte meget langt væk og underligt nok blev det over til hvor hun kommer fra og hvor hendes voksne børn og børnebørn bor. Jeg var vant til at når jeg var hos min far havde vi det hyggeligt og vi måtte være oppe så længe vi havde lyst og vi fik slik og vi tog på fisketure og så videre. Det hele var rent hygge (sådan som jeg husker det) men når der kom en anden kvinde ind i billedet så var der ikke en skid hygge over det mere. Så måtte vi ikke være længe oppe, så tog vi ikke på så mange fisketure. Vi så ikke vores farmor lige så meget. Vi fik ikke pandekager lige så tit o.s.v.
Det er nok min forklaring i ganske korte træk.
Det var altså en beretning fra en 11-15 årig pige. Hvis i forstår. Jeg kan godt se det fra stedmoderens side i dag også, men husk lige på hvad der sker for denne her pige der var vant til at have sin far i fred og ro....eller sin mor for den sags skyld og hvis der er teenagere blandet ind i det så bliver det ikke bedre overhovedet.
Kram Hanne!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak og Hanne
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 11:13
Mit indlæg er ensporet og egoistisk! Men det var også mine føelser og frustrationer der skulle ud.

Jeg er ikke i tvivl om, at det er skilsmissebørnene der betaler den største pris og har det hårdest!

Jeg mener vi mennesker burde være udstyret med et gen fra naturens side, der gjorde at når vi havde fået børn sammen, blev vi lykkelige sammen til vores dages ende, men det er vi desværre ikke.

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen tvivl
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 12:05
Der er da slet ingen tvivl om at det er børnene som betaler prisen !! Men det som jeg tror at Charlotte mener, er at det er også svært at være den "nye". Vi har ingen rettigheder og mange gange intet at skulle have sagt. Det kan ofte være meget svært at stå på sidelinien og se til, og bare skulle indordne sig. Især hvis man kan se at det går udover de øvrige børn.

Men ja Charlotte, det gen burde alle være udstyret med, men sådan er virkeligheden bare desværre ikke.



Vrinsk fra Sille :-o
0
0
Svar på denne tråd
 
 Well said!!
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 12:25
Tjaaee.. Jeg kunne så ikke have udtrykt det bedre selv - Vi står jo i en meget kedelig situation lige nu..

Og ja jeg ved da godt at det er hårdt for de børn, der står i midten, men det er dælme også svært at være "den onde stedmor"..

Især når (det i vores tilfælde) er mig der køber tøj og sko, for det gør moren ikke, kune til sig selv, så drengen render rundt i sommerjakke og sandaler i december måned!!

Så er det dælme meget meget svært at tie stille, når man, som jeg elsker drengen ligeså meget som min egen søn..

Det er nedslidende at stå i denne situation, og endnu værre er det når folk dunker en oveni hovedet med at man bare skal blande sig uden om...

Jeg blev oprigtig ked af at læse et svar i mit indlæg om rettigheder ved samvær.. Men på et tidspunkt bliver man vel hærdet til det at være stedmor, eller også gør man ikke, og så opstår der endnu et skilsmissebarn...

Julie

NOGEN DER ØNSKER TO SØDE PONYER?
BEGGE PONYER SÆLGES TIL DE RETTE PERSONER,
STED FØR PRIS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 14:33
at de fleste situationer er forskellige. I min situation var der ikke nogen grund til at min stedmor skulle varetage mig, jeg manglede ikke noget som Julies stedsøn gør. Noget andet er at min far måske er lidt uselvstændig og bare lader sin kone styre hans liv, det gør det jo heller ikke bedre, men jeg kan godt se at det er svært for stedforældrene også.
Men måske man som stedmor ikke skal tage alle de hårde ord alt for personligt. Når man er skilsmisse barn elsker man sin mor og far lige højt uanset hvad den ene forælder siger om den anden. Og man er nok rigtig vred på sine forældre over at de blev skilt, men samtidig elsker man dem og kan ikke lide at gå og være sur på dem, men når der kommer en ny stedforælder ind i ens liv er der en det hele kan gå ud over. Jeg tror ikke at den vrede eller hvad det så end er, som kommer fra stedbørn til stedforældre er helt så hårdt ment som den bliver gjort til.
Jeg tror det er et spørgsmål om at finde den gyldne middelvej og ikke mindst. Det er dælme ikke kun jer som stedmødre der skal finde den. Jeres mænd skal godt nok også hjælpe rigtig meget til, ellers er det jo umuligt. Jeg synes det er svært at gå ind og forlange at børnene skal gøre ret meget for at få det til at lykkes (der er selvfølgelig undtagelser) men det hænger altså på de voksne og det er dem BEGGE to, ikke den stedforælderen.
Måske noget familieterapi ville kunne hjælpe rigtigt godt på vej en gang for alle.
Kram Hanne!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie det var lige
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 16:34
netop dit indlæg, der fik mig til at skrive dette indlæg.

Jeg føler med dig!

Mine stedbørn er ikke små børn mere, de to af dem har allerede gjort min mand til morfar. Der var engang hvor jeg tit trøstede mig med, at når bare de bliver 18 år så bliver det meget bedre, men hvor var jeg naiv, samværsproblemmerne forsvinder, men nye forhindringer/udfordringer opstår! Jeg har måtte sluge kamelen, da jeg erkendte, at jeg ikke kun er gift med min mand, hans eks er også og vil forblive en del af vort liv.

Måske vi skulle lave en forening, der skulle arbejde for at vi mennesker i fremtiden fik gen'et, der gjorde at forældre blev sammen?

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det kan
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 16:40
trøste dig lidt, så er jeg en af dem der holder kontakten til min stedmoder, på trods af at hun og min far ikke har været sammen de sidste 22 år.

Jeg elsker hende og kunne ikke finde på at smide hende væk, aldrig i livet.

Så hvis du rører noget i deres hjerter, så forsvinder de ikke (ikke i min verden i alle fald).

xXx
0
0
Svar på denne tråd
 
 Arose, måske jeg
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 16:50
ikke udtrykker mig ordentlig, for jeg har ingen problemmer med stedbørnene.

Jeg er imponeret over, at du stadig har kontakt til din stedmor.

Mvh
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 18:09
jeg ville bare give dig lidt opbakning :-)

Jeg har ingen erfaring på det område.
xXx
0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld Arose og
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 18:19
tusind tak.

Mvh
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare lige
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 12:02
en kort bemærkning vedr.dette.
Min søn (han er 23 og jeg har ikke boet sammen med hans far siden han var 1 år)ser idag ikke sin far mere, men har har stadig kontakt til han fars tidligere kæreste ( de boede sammen i 10 år) selvom det efterhånden er mange år siden de boede sammen.
Karin
0
0
Svar på denne tråd
 
 At være stedmor
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 13:05
Jeg er også stedmor.

Da jeg mødte min mand vidste jeg at han havde 2 sønner (dengang 11 og 15 år) han og moderen havde været skilt i nogen år.

Jeg selv havde en søn på 9 år.

For at være helt ærlig gjorde jeg mig ikke de store overvejelser om hans børn i starten. Tænkte at jeg jo var vandt til ride teenagere og kom udemærket ud af det med dem, så- hvor svært kunne det være..

Nøj, det er svært. Svært at SKULLE holde af børn, som man normalt ikke ville holde af, fordi de er meget anderledes end en selv i hele deres livsopfattelse og opdragelse. Svært fordi de heller ikke har valgt mig.
Svært fordi moderen er stik modsat af en selv - i alt.
Svært ikke at kunne sige min mening, at kunne sige fra og til - også på børnenes vegne.

Svært fordi de kun har brug for mig, som tøjvasker, kok og skaffedyr.

Om jeg ser mine stedsønner som mine egne, nej absolut ikke, desværre. Håber at det kan blive bedre - en dag.

Conni


:-D {> :-D

LEDIGE BOKSE DER HVOR JEG STÅR - et skønt sted nær Roskilde

Åmosegård
Rideudstyrs bytte/salgsdag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er du
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 13:16
modig Conni :-)

Men tror du siger noget mange føler - nemlig at det IKKE altid er så nemt at elske andres børn....
0
0
Svar på denne tråd
 
 det samme her
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 00:17
Jeg siger det samme som Connie.....svært at elske de forældre der ikke er ens egne.
Jeg har tit tænkt over det der med hvor meget de nu egentlig betyder for mig. Og ja....det er begrænset hvor meget jeg elsker dem.
Men tror det er rigtigt som Connie skriver. Det er nok det de fleste føler, men de tør ikke sige det.
Kram Hanne!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er svært
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 15:55
Jeg kan kun sige at rollen som stedforældre er meget svær, jeg oplever tit at der er meget tabu omkring dette emne. Jeg syntes bare det er rart at høre at jeg ikke er alene i at have denne følelse... Mit papbarn, er en meget sød pige, som jeg holder af som menneske, men det betyder ikke det altid er nemt.
Hilsen Linea
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaspar har en papmor
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 18:11

som er guld værd... Ja jeg er hans biologske mor.. :) :)

Men Mente har også lært at sige fra nu... Men det kostede også lige, at jeg bankede i bordet...
For jeg kunne altså ikke klare, at hver gang jeg ringede om, for at aftale noget ang. Kaspar, så hed det sig, at det skulle jeg snakke med KE om...

Halååååå bor du IKKE også i det hus.. Johhh det mente hun da... FINT så kan du, for fanden da, også sige om det passer JER, eller ej... :) :)

Siden den dag, hvor jeg råbte det ind i hovedet af hende, der har vi haft det herligt. Og KE må finde sig i, hvad vi aftaler... :) :) :) :) :)


Mkh.
Else.



:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D


"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tja er selv ejer af både
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 22:48
papmor og papfar. Min parfar (som kaldes reservefar) har jeg det rigtigt godt med.

Min papmor, altså min fars kæreste, har jeg det til tider svært med. Jeg synes ikke at hun behandler min far særlig godt.......



Dejligt opstaldningssted i hasseris
klik her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Else G
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 08:58
Jeg tror, at man som stedmor har brug for mødre som dig (y).

Når mødrene tør tage kontakt til hende den nye, bliver det ligesom mindre mystisk og mindre kunstigt. Jeg tror at mødrene har et stort ansvar for om stedbørn/stedmødre kommer til at fungere ordentligt sammen.

Når man er "den nye" er det MEGET svært at være den der skal få tingene til at fungere, her mener jeg, med at have et naturligt og afslappet forhold til børnene, især når moderen på ingen måde hjælper til med dette.

Som den nye ringer man IKKE til moderen for at aftale det næste weekend besøg - men hvor ville det være dejligt, at blive taget med i beslutningerne. Det ville også gøre det mindre underligt og afslappet for børnene, der i vores tilfælde har den samme reseverthed som deres mor, over for mig.

Som papmor har jeg forlængst meldt mig ud, jeg kan og vil ikke løse denne opgave (accept fra børnene) alene.

Her i huset respekterer moderen, på ingen måde mit og min mands liv. Hun hersker over ferier og højtider og bruger os som straf (når hun ikke kan magte børnene, eller ikke gider dem bliver de sendt herned og bor her i laaange perioder, til trods for at der er en times kørsel til den yngstes skole herfra i bil).

Hun er fuldkommen ligeglad med mit og min søns liv, min man havde værsko at være 'barnepige' mens min son gennemgik livstruende operationer i hjernen og lå på intensiv, det mente hun ikke vedkom hende og deres børn. Og ja, deres børn var da også fuldkommen ligeglade.

Min mand har et ansvar over for deres fælees børn, siger hun og sådan er det bare. (drengene er 14 og 18 år);-D

Conni
:-D {> :-D

LEDIGE BOKSE DER HVOR JEG STÅR - et skønt sted nær Roskilde

Åmosegård
Rideudstyrs bytte/salgsdag
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 16:06
nu er jeg da ked af at min far ikke fandt min stedmor herinde, for her er da mange jeg gerne ville bytte hende ud for ;)
hun er desværre en af dem som blev jaloux på barnet (dvs mig) fremfor at acceptere mig og tage mig med i købet (hun kom ind i min fars liv da jeg var 3).
siden da har hun i mange år gjort mit liv til et delvist helvede, mest fordi min far valgte at ignorere det fremfor at tage konflikterne op.
hun kunne have været en stor støtte i mit liv da min egen mor var livstruende syg, men forværrede istedet min situation en hel del. dette har siden resulteret i en del psykiske problemer for mig, inkl en spiseforstyrrelse og en depression.
jeg tager hatten af for at i kæmper for tingene og for børnene, de har mere brug for jer end de nok giver udtryk for :)
held og lykke og god kamp.

-Jane

Medlem af Pat Parelli sekten 8-) (PNH - www.parelli.dk)

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider