Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Når mænd snorker
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 10:32
Jeg sad netop og irriterede mig over min hund som ligger her ved siden af mig, mens jeg er på HN. Hun snorker - HØJT !
Jeg er dog mere tolerant overfor hundene end overfor min kære mand.
Han er slem til at snorke om natten - også den forgangne nat.
Bedst som man er ved at falde i søvn, begynder han at snorke - ligesom for at irritere een.
Nå, men nu er det sådan, at jeg ikke en gang kan brokke mig til ham, næste dag, efter en hel nats snorkeri.
For nylig så vi nemlig noget stand-up comedy med Uffe Holm (tror jeg det var). Der var han inde på det med at mænd snorker. Og helt ærlig, så siger fjolset, at
"mænd snorker om natten, som hævn for alt det LO.. kvinderne lukker ud om dagen" !!
Er det bare for groft eller hvad !!
Siden vi så det show, har jeg en gang brokket mig til Dennis, efter en nat, hvor jeg stort set ikke havde sovet for hans snorken. Det skulle jeg aldrig have gjort.
Han begyndte straks at minde mig om, hvad stand-up'eren havde sagt !!
Så nu kan jeg ikke brokke mig over det længere - derfor måtte det selvfølgelig gå ud over jer.

Er der andre herinde der døjer med en "snorker" i sengen ????
Line-ligach
Lykken er.. en broget hest...
0
0
Svar på denne tråd
 
 skilsmissegrund
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 10:39
åh jeg er tit fristet til at stoppe en klud i halsen på ham, min søn der ofte kommer for at ligge i midten, kan finde på at viske "moar jeg går ind i min egen seng igen, far snorker" jeg har sommetider lyst til at gå med, det er vanvittig generende, og kan ødelægge hele natten, men så må man jo gå på sofaen, eller koste ham derind, jeg tvivler på at der kan gøres ret meget ved det.

....INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Snorken
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 10:42
er et levn fra fortiden. ;-)

Hold Jer nu fast - for nu kommer der en "Nina-tese" af værste (men oprigtigste) skuffe. ;-)

Snorken var en nyttig funktion i urtiden hos hulefolket! ;-D

Der var jo rift om de gode huler - og folk bankede hinanden oven i hovedet med køller og jagede andre fra "hule" og hjem ...

Det var jo bare om at beskytte sig - og HER kommer snorkefunktionen ind! :-)

Om natten var hulen jo forholdsvis ubeskyttet - så derfor udvikledes snorken!

Tænk på, hvis man er i bekneb for en hule og er ude på at jage andre ud ...

Hvad gør man så?

Tager man dén hule, hvor der lyder en ØREDØVENDE ZZZZNOOORKEN - eller den hule, hvor der lyder et lille "snork-pyyy"??? :-D

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 lol nina!!!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 10:56
Den var godt nok god haha tak for grinet :D

Min kæreste snorker også indimellem så det brager. Så skubber jeg bare lidt brutalt til ham så han ændrer kropsstilling så plejer det at hjælpe ;) Og han bobler bare videre *g*



Logo, design, tegning m.m. udføres. Se min præsentation for galleri.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Nina
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 11:10
Det var en god griner - det må jeg hellere fortælle min mand - mon han kan lide at blive sammelignet med en hule-mand ??
Line-ligach
Lykken er.. en broget hest...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op, Nina
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 11:39
... så har jeg enten været en mand i et tidligere liv - eller måske enlig mor.
Jeg snorker nemlig nogen gange så højt, at min mand vågner af det. Heldigvis er han så kær, at han kalder det "at trække vejret hyggeligt"...

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaja I beklager jer
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 11:43
Ih hvor har I det hårdt hva???? haha

Gu har I ej... Snorken kan man irritere sig over og blive træt af, men men men... min bedre halvdel gør det værste i hele verden.

Han skærer tænder, så det løber koldt ned af ryggen.

Se det er en pine at sove sammen med.
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan vænne sig til det
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 11:50
jeg - der vågner når hunden vender sig i kurven - har vænnet mig til at sove lige op og ned af kæresten der snorker så det af og til har vækket folk der ligger i et andet rum!!! ;-D
OG jeg hører INTET...
Hans eks. sov i 6 år med ørepropper for at kunne få ro - og jeg ville da også have forsværget at jeg skulle kunne sove i den larm - men det gør jeg altså. Som en sten :-D

Desværre har jeg så ikke nogen gode råd, for det er kommet af sig selv. Men jeg håber da at du finder en løsning du kan bruge for det er ikke til at holde ud når man ikke får sin nattesøvn :-@

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Nina
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 12:01
Smaddergod tese du der kom med. Men har du så et forslag til, hvordan man får sådan en snorkende mand lært, at dørene er låst og hunden nok skal gø hvis der kommer nogen? På en eller anden måde siger det jo noget om, at mænd har meget svært ved at følge med samfundsudviklingen *GG*
Til Manly: min mand både snorker og skærer tænder, heldigvis "nøjes" han som regel med at snorke. Hvis det er rigtig slemt, kan man få en skinne man skal sove med, da al det skæren tænder kan skyldes et forkert eller skævt sammenbid.
Men jeg snorker også selv, så uden at vide det helt præcist går det måske lige op?
Men det helt store spørgsmål er stadig: hvorfor er det den der falder først i søvn der snorker(mest)?
Mvh. Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 
 min forlovede
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 12:16
snorker også som en sindsyg en.

men jeg er vokset op med at høre på snorken hjemme fra, min mor snorker for ti og min far for otte.

så jeg er hærdet hihi

men elelrs plejer jeg at vægge ham så må han vente med at sove før jeg er faldet i søvn ej jeg vægger ham bare og siger til ham at jeg ikek kan sove for ham så gå der altid et stykek tid før det blvier højt over ved ham igen og der kan jeg nå at falde i søvn.

knus fra sandra
0
0
Svar på denne tråd
 
 læste ..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 12:18
forleden dag at snorkende ægtemænd / kærester m.v. M/K
vækker deres senge kammrat ca 26 gange i løbet af natten :-P
punktum- punktum-komma-streg.

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En god hest har ingen bestemt farve.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hør her...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 12:32
Ved I hvorfor mænd snorker når de ligger på ryggen?

Det er fordi bollerne falder ned over r..hullet og lukker for ventilationen!! ;-D ;-)

Ej, helt seriøst. Det kan være et stort problem med snorken. Både for partneren men sandelig også for manden. De kan udvikle det der hedder Søvnapnø, hvor de simpelthen ikke får nok luft til hjernen. Det vil medvirke at de er ekstremt trætte og har meget svært ved at komme ud af sengen om morgenen.

Min mand lider dog ikke af søvnapnø men han snorker i perioder ret voldsomt. Det er dog ikke så slemt efter han blev opereret for det. Svælget er skåret bredere og drøblen er helt væk.

Men han snorker stadig en del når han er forkølet. Og jeg har efterhånden vænnet mig til at sove med ørepropper, så jeg kan slet ikke undvære dem. De hjælper noget men jeg kan stadig høre ham.

Det er lidt komisk, for jeg har jo kontaktlinser og tager dem ud om natten. Så jeg er både døv og blind når jeg sover ;-)

Men du må lige fortælle din mand den virkelige sandhed om snorken, Line ;-D







♥Tina & Badullen♥ 

Mødre er engle under oplæring



0
0
Svar på denne tråd
 
 lad dem ligge på sofaen
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 14:03
min mand snorker kun når han har været til komsammen og kommer hjem som en drukkenbolt. En gang kunne jeg ikke vække ham i bilen, så jeg lod ham være i bilen natten over. Så slap jeg for at høre på ham.


Appaloosa 4 U 2

Jeanette
0
0
Svar på denne tråd
 
 SÅ skulle i lige prøve
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 14:21


..at høre ham af min, når han snorker... :-P

Ikke nok med at han snorker når han ligger på ryggn, nej han kan præsterer at gøre det når han ligger på siden, ja sågar også helt omme på maven... :( :-P :(

Jamen det er da så hvad det er men kunne han så bare snorke normalt... :-P
Med at trække vejret højtydt ind, og puste uuud

Men nej nej... Han skal absolut trække vejrret højlydt ind, men fandeme om ikke også han skal pruuuset det lige så højlydt ud igen... :( :( :(

Så jeg er flyttet ud af sveværelset for længe siden... :) :) :) :)
Hvilket han ikke fattede en brik af hvorfor, indtil jeg kom tl at optage hans snorken på video, så fattede han det... :) :) :) :)




M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Morer mig lidt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 14:36
når jeg læser de ovenstående indlæg....

For I får det altså til at lyde som om mændende snorker MED VILJE, og KUN for at genere sengepartneren og alle andre i nærheden ;-D

Det tror jeg altså ikke de gør....

Faktisk som TinaU er inde på, så kan det være et stort problem for den der snorker, at de ikke får en god dyb søvn med ilt nok.

Men indrømmet, hvis man ikke kan sove for larmen, så er det jo OGSÅ et problem for sengepartneren... Og en løsning er da at flytte ud af soveværelset eller smide den stakkels mand ind på sofaen.

Personligt tror jeg at jeg har vænnet mig til det fordi jeg så gerne vil ligge ved siden af ham {>

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gad vide
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 14:52
om min mand udelukkende har valgt mig pga jeg aldrig brokker mig over hans snorken ???? Han snorker som jeg ved ikke hvad! En nat kom jeg sent hjem fra en pigeaften i byen. Jeg kom ind i huset og hørte en meget mystisk lyd. Kunne ikke finde ud af hvad et var, lød som om køleskabet var forkølet. Men pga min dårlige hørelse kunne jeg ikke finde ud af det.

Så da jeg kravlede i seng kunne jeg mærke hvor lyden kom fra. Hele sengen rystede og vibrerede så I tror det er løgn. Nåh..... manden snorker.
Næsten morgen fortalte jeg ham det, men han nægtede (selvfølgelig). Og grunden til at jeg ikke kan høre ham når jeg sover er fordi jeg tager mine ørekrykker af når jeg skal sove. Uden dem kan jeg intet høre.

Så gad vide om manden har taget mig fordi jeg intet kan høre når han snorker og fiser ???

Beagle.
0
0
Svar på denne tråd
 
 puh ha
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 17:00
her er det mig der må høre for det... min mand snorker en del, men det gør jeg også, selv når jeg ligger på MAVEN.. så her i huset gælder det om at komme først i kanen, så man er faldet i søvn inden den anden starter savværket..og holder naboer og indbrudstyve væk.. LOOOL..

jeg kommer til at tænke på min onkel og tante, de boede på en stor gård og havde hver deres værelse HMMM tænkte jeg, jo det var fordi manden snorkede.."hvor slemt kan det være " tænkte jeg, men så fortalte min fætter at han var vågnet dybt forskrækket.. taktfaske brøl fra gårdspladsen kom ind af det åbne vindue.. LOOL i naboværelset lå min onkel for lukket dør så han ikke forstyrrede, men havde vinduet åbent... her gav hans vilde snorken så genlyd og blev så højt, at alle i familien sad ret op i sengen.. LOOOL ... det må siges at være en hulemand af rang.

Sussie





;-D lykken er en 4 hjulstrækker med spræl i ;-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Her hos os
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 17:19


snorker vi om kap. Det gælder om at få så meget bas på at sengen vibrere, det kilder så dejligt.

min søn er også kommet med i klubben og det varer nok ikke så længe før lillesøster følger trop.

hunden gør også sit til at istemme hver nat. Hvis der kom en indbrudstyv forbig om natten, ville han rende skrigende herfra.

ang. det med hule manden. Min mand er jo den type som er rimeligt meget behåret over hele kroppen så den sammenligning passer nok meget godt he he.
imc
0
0
Svar på denne tråd
 
 ER BLEVET..........
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 18:29
smidt på sofaen, dog ikke min mand, men MIG :{-(
Jeg kan altså ikke forstå det der med, at jeg snorker, skærer tænder, plus farer rundt i sengen som én vild ?:-)men det er altså sandheden ifølge min mand, der er træt af al den uro og spetakel om natten.
Så da jeg forleden nat sparkede ham på gulvet, blev jeg forvist til sofaen >:-(
ØV det kan altså ikke anbefales, for der ligger man af pommeren til, og nu er det pludselig mig der ingen nattesøvn får. Næææ så kunne jeg bedre lide den anden ordning med at det var ham, der ikke fik den fornødne nattesøvn (y)
Nå mon ikke han pludselig savner mig igen, når han har fået indhentet noget søvn ;-D


Livde :-D








0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag konsekvensen....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 18:55

Jeg blev træt af at holde ham for næsen, sparke, og hive dynen af ham.
Så jeg er flyttet ud af soveværelset AHHHHHH hvor er det befriende at kunne sove en hel nat UDEN zzznorken...

Prøv det
Venlig hilsen Gitte
Tae-bo
0
0
Svar på denne tråd
 
 godt..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:13
at det ikke kun er mig der har problemet.
Hev lige min kære mand med op til skærmen, så han kunne se, hvor irriterende det er, når sengekammeraten snorker. Han synes faktisk det er griner. Men mon ikke han nu fatter at det er "serious business"
;-)

Line-ligach
Lykken er.. en broget hest...
0
0
Svar på denne tråd
 
 ZzZzZz...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:13
Der er nogen der siger, at når en mand snorker meget og højt, så er det fordi hans stemmbånd bliver rullet tilbage.. Fordi han snakker SÅ meget, i løbet af en dag.. Det skulle nu ikke undre mig, om det var rigtigt *GG* Det snorkeri kan virkelig være et problem. OG jeg vil tro at INGEN mænd tror på at de snorker, med mindre det altså er optaget, så de kan høre det..
Men den med hulen.. tja den lyder da ikke helt urimelig heller.. Når man nu tænker på, at mænd stadigvæk, kan virke uendeligt primitive af og til, så kunne jeg nu godt tilslutte mig den tese..
Ranunkel/Linda
Hvor der er en vilje, er der en vej..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå men..........
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:25
så har jeg sikkert været hule mand i mit tidligere liv ;-D

Er der virkelig ingen af jer damer der snorker, skærer tænder eller bare lidt ulidelig at sove med ?:-)
Jeg kan da umuligt være den eneste med mandlige gener.

Livde :-D








0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mand snorker osse!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:56
Det er pisse irriterende!!!
Jeg kan snakke med ham inde i sengen, og der går ikke 30 sekunder før han begynder!
Jeg kan blive så rasende!
Jeg kan osse blive lidt ondskabsfuld!
Først hakker jeg ham en af en albue, så sparker jeg til hans ben.
Hvis ikke det virker forsøger jeg at skubbe ham om på siden.
Er han rigtig træls holder jeg ham for næsen, men så kan de altså godt finde på at vågne!
Jeg sover som regel med ørepropper når han gør det, men alligevel kan jeg høre det lige så tydeligt hvis han snorker rigtig meget.
Jeg ønsker mig et gæsteværelse som jeg kan gå ned og lægge mig i når det er rigtig slemt.
Jeg mener klart at de gør det med vilje nogen gange bare for at irritere!
Det kan ikke passe at man lige siger noget, for derefter at snorke!
Så hurtigt kan man da ikke falde i søvn!
Jeg truer nogle gange med at sætte en tøjklemme på hans tud, men er ikke blevet sur nok endnu til at prøve det. :0)
Det er mærkligt at mændende snorker så meget!
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 bro kbrok brok
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 20:35
I stedet for at brokke, skumle, blive sure, flytte ud eller flytte manden ud af soveværelset, skulle I hellere gøre noget ved det.
Udstyr den snorkende partner med en flaske Snorenz.

Det kan købes på apoteket eller hos Matas. Det sprayes ind i mundhulen før sengetid og det hjælper.
I hvert fald på min voldsomt snorkende Michael.

Flasken koster ca 150 kr og holder længe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen PiaR
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 20:44
Det nytter jo ikke noget når manden ikke vil prøve det.

Så kan jeg brokke mig nok så højt og det vil ikke hjælpe.

Så jeg vil fortsat skubbe, brokke, skumle og flytte ud af soveværelset når det er værst, også selvom han tager det personligt. Manden VIL jo ikke hjælpes...









♥Tina & Badullen♥ 

Mødre er engle under oplæring



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina, mod
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 20:49
tåber og ignoranter kæmper alle, selv guder, forgæves :P

Snorenz er ellers et særdeles godt middel - der dufter og smager af pebermynte.

Og både Michael og jeg har glæde af det. Vi får jo begge en meget bedre nattesøvn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej vel:-)
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 21:14
Nej det har du fuldstændig ret i :-)

Men det er da rart at din Michael (ja og især dig) har gavn af det :-)







♥Tina & Badullen♥ 

Mødre er engle under oplæring



0
0
Svar på denne tråd
 
 Livde ....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 23:26
Ska' du nu lige pludselig til at være PERSONLIG??? :-@

Du skriver:
>>Er der virkelig ingen af jer damer der snorker, skærer tænder eller bare lidt ulidelig at sove med??<<

JEG har aldrig! ...


næsten aldrig ... øhmm ....

*POKKERS!*

JOW! - Jeg kan skam også godt hjælpe til med at holde fremmede borte! B-)

Det er nu mest, hvis jeg er forkølet eller meget træt ...
Så får savværket lige en omgang ...


Men den værste "tort", jeg har lidt - har dog været at få stukket en finger i øret!!!??? :-@

DET virker øjeblikkeligt! *GGG*

Det var lige før, at jeg ikke turde at lægge mig til at sove igen. :-P

Hej fra
Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har da skrevet jeg snorker....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 23:42
.... Men det er ikke det eneste påstår han, næ nej jeg laver også mærkelige smaskelyde 8-) siger han. Og så grinede han meget af TinaU´s teori om bollerne,der lukker for ventilationen. Men den teori kan vi da afprøve, det er da bare lige at få skruet en krog i loftet over sengen og en snor om bollerne, så må vi lige se om han stadig synes det er sjovt ;-)
Skal der evt. tages billeder af forsøget :-D
Mvh. Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 
 He he, Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 00:07
Billeder i denne sag er vist ikke nødvendige *GG*

Jeg har allerede dannet et billede inde i hovedet og tro mig. Det er rigeligt!! ;-D

Sidder lige og småfniser for mig selv med tanken om min mand med opbundede boller. Så kan det være han genovervejer den der spray ;-D







♥Tina & Badullen♥ 

Mødre er engle under oplæring



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja billeder Lisbeth!!!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 10:40
Vi er nød til at se om det virker! ;-D
Tag du bare endlig billeder!
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen snorkeri her
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 12:46
:-)
i hvert fald ikke på en normal aften/nat.

Herregud, Jesper snorker da lidt, når han har været ude at buldre, men det er faktisk ikke det værste. Det er værre, at han kan finde på at falde i søvn MIDT i sengen (der kun er 120 bred) og så prøv lige at skulle tippe 105 kg dødvægt!

Jeg er nok den værste af os to... Har en vane med at falde i søvn med hovedet på hans bryst, når vi ligger og set film, og så snorker jeg. Heldigvis synes han det er meget sødt, især når jeg bagefter hårdnakket påstår, at jeg ikke har sovet under filmen :-D

Men jeg snakker osse af og til i søvne. Både Jesper og eks kæresten har været udsat for, at jeg vækker dem og så begynder at fortælle noget forbandet sludder, og når de så spørger mig om jeg sover, svarer jeg ja, og lægger mig ned og sover videre >o<


Men min dybeste medfølelse følger jer, der ligefrem må rykke ud af soveværelset. Så må det være slemt.

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsningen
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 13:47
... er en spids pegefinger mellem tredje og fjerde ribben.

Anna *har endnu ikke mødt en fyr som ikke holdt op med at snorke når jeg gjorde det.. Eller i hvert fald er de holdt op så længe at jeg har kunnet falde i søvn*

0
0
Svar på denne tråd
 
 VÆK med polypperne
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 15:29
Det hjælper rent faktisk... min kæreste er tvunget ind og skal have fjernet dem da han snorker som en gal og jeg i de sidste 3 år ikke har sovet igennem en hel nat men vågner 2-4 gange hver nat!! Når han er på kurser o.lign og jeg sover alene kan jeg snilt sove en hel nat *skønt*

Så op til lægen med dem *hehe*

Hygge - Lise ;-)

KARTOFFEL TRÅDEN findes HER
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ork jo Livde....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 11:30
Jeg snorker som en bjørn ;-D men mænd er åbenbart mere tålmodige,min kæreste brokker sig aldrig,han siger bare at det er sødt. {>

Men jeg indrømmer at jeg er knap så tålmodig 8-) når jeg en sjælden gang vågner ved at kæresten snorker,prikker jeg til ham og han vender sig om på siden,og så er det problem løst. :-)

Men det må jo være et godt tegn,når man snorker.
Det må være fordi vi sover dybt og godt ik? ?:-)

Hygge herfra.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd
 
 det værste er nok....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 10:08
....at han også snorkede da i mødte ham...men i tænkte som en rigtig vkinde "DET skal vi nok vende ham af med", nu er i ikke så forelskede mere, og så er hans snorken ikke længere så "sød".


Se, DET er en modificeret sandhed. Men i den mere seriøse ende af sagen - snorken kan være ualmindelig irriterende. men faktisk også for den der snorker. Bl.a. kan der ligefrem opstå det der hedder søvnapnø, der betyder at man helt holder op med at trække vejret. Det er søvnforstyrrende, og snorkere vågner ofte og er meget trætte. I værste fald kan man dø af søvn apnø.

Men når i siger at der "nok ikke er noget at gøre ved det" så er det forkert. Der ER nemlig nok noget at gøre ved det.

Har man fået konstateret den sygdom der kaldes søvnapnø, får man gratis stilelt et apperat til rådighed, der via en luftstrøm holder luftvejene udspilede. Andre måder at forsøge sig er diverse bøjler, næseplastre osv, der har til formøl at forsøge at tvinge luftvejene åbne.

En norsk opfindelse er et "ur" snorkeren har om sit håndled. De fleste ved at det hjælper at "vække" snorkeren. Når jeg skriver det i situationstegn er det fordi man typisk snorker i den dybe søvn, kan det at vække vedkommende til rem-søvnen, være nok. Det gør uret - det vibrere simpelthen med jævne mellemrum.

Endelig er der muligheden for opration, hvor man i næsesvælget fjerner problemet. Og sorkeriet stopper.

Så stop med at klynke, sørg for han kan synke ...øøøhh... ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bræk næsen på ham!
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 23:20
Jeg var jo så heldig, at min (nylig) x-kæreste brækkede sin næse i de "unge og vilde" dage, den er vokset skævt sammen og HAN SNORKER IKKE, det var bare så dejligt, men så på en måde ikke.

For jeg kunne vågne midt om natten og tro at han var gået, for han lagde musestille med begge fødder på sengegærdet i fodenden og klamrede sig til stængerne oppe i hoved enden (er gammel fisker, det er vidst måden de sørger for ikke at falde ud af køjen på, ved at ligge i spænd om natten)

Nå, men det var så altid mig, som fik skæld ud næste morgen, for jeg går og snakker i søvne, sparker ud og fægter omkring mig med armene.
Foruden det, så har jeg et "klamre-syndrom", der gør at jeg absolut skal ligge op af min kæreste...vækkes som regel som natten med et "...skaaaeet..duu fyylllleeer.." ..nå ja, jeg er bare glad for dig! *G*



Mvh.Sara P* 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej dæleme NEJ
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 23:45
om han skal have næsen brækket :-* Der var klynk nok med ham for nogle år siden, da havde han sprunget tandemspring med Jægerkorpset og brækkede det ene ben ved landingen. Da kunne han med sit gipsben og krykker ikke komme op af trappen til soveværelset, der lå jeg så og "nød" stilheden helt alene :{-( mens han lå nedenunder på sofaen.
Altså Q-Lover du ramte vist lige et ømt punkt ;-)
Mvh. Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider