Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hestekøb
Forfatter: 
Dato:  24-03-2022 22:29

Hejsa

nogle der ved om det er billigere at købe hest hos en hestehandler fremfor privat


Mette Nicolaisen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billigere - hvordan vurdere omkostninge?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2022 10:10
Svaret afhænger vel af, hvordan du opgør pris?

Når en privat person prissætter sin hest, så er det jo nogen gange med et par briller, der er utydelig at se igennem, brillerne er smurt ind i et lag af nostalgi. Og prisen kan være urealistisk.
-Så, jeg har prøvet at se på hoppe, der skulle kunne have basis western ridning indlært, være gode på tur og... Hesten vidste ikke helt, hvad jeg bad om, da jeg ville bede om en volte, en parade betød at den løftede hovedet i uvidenhed og galop havde den da, hvis man drev den i galop på tur.
Bombom...

Jeg tror ikke, at en hestehandler ville udbyde den hoppe til 40.000 kr (priserne var lavere for 4 år siden) .

Jeg er typen, som har heste til "hyggeridning", rekreation, osv. Jeg bruger ikke 100.000 kr på en hest.
I de lavere prislejer er nogle private sælgere ikke så skarpe til at vurdere priser.

Men, hestehandlere lever af at købe heste relativt billigt, måske sætte lidt træning i dem og så sælge dem med en prisstigning, så der er en fortjeneste at leve af.
Hestehandlere har ikke nostalgi i klemme, så deres priser er indimellem mere skarpe.
Nogle hestehandlere er mindre hæderlige, og kan måske sælge en tidligere skadet hest som værende sund og rask. Men jeg har indtryk af, at en del hestehandlere faktisk er lige så hæderlige som andre butiksejere.

Og,køber en privat heste af en professionel, så kan man reklamere lettere end ved handel med private.

Hestehandlere har måske heste i flere kvalitetsniveauer. Så, du kan nok finde det prisleje du søger.
Søger du heste til lav købspris, så findes det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestekøb
Forfatter: 
Dato:  25-03-2022 17:08

Tusind tak for svar


Mette Nicolaisen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestehandlere
Forfatter: 
Dato:  12-07-2022 22:58

Mit indtryk er desværre at mange hestehandlere ikke er helt fine i kanten, og så har jeg oplevet heste hvor jeg vidste hvad hestehandleren havde givet for dem og hvor prisen er steget gevaldigt uden at der er sket noget der forklarer det. Eller jo, samme øjeblik hesten kommer ind bliver der lagt moms oveni prisen dvs prisen stiger med 25% og så bliver der smidt en fortjeneste oveni også. Så hvis man kunne spole tiden tilbage, så kunne man få den samme hest til halv pris.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider