Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Skal mine heste sælges ?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2020 19:30

Hej derude

 

Jeg er på grund af økonomiske omstændigheder tvunget til at sælge min gård med heste. Jeg kommer desværre til at få et stort tab efterfølgende, og jeg har derfor tænkt på en gældssanering.Jeg er blevet informeret om, at jeg skal sælge mine heste også, såfremt jeg ønsker at søge om dette. Er der nogen herinde, som ved om det er korrekt?

 

Jeg har søgt på nettet angående rådgivning, og jeg har fundet Dansk Gældsrådgivning, der rådgiver om gældssanering. Er der nogen, der har erfaringer med dem? Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at sælge mine heste!

 

Vh. Bonden

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det et alvorligt spørgsmål?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2020 19:50
Ved gældssanering er grundideen, at personen betaler alt det af, som man kan - men på et tidspunkt bliver man set fri af restgæld, så man ikke bruger resten af livet på en bundløs økonomisk sump, for økonomiske problemer, som ikke var selvforskyldt.

...
Dvs du og dine rådgivere lægger et realistisk budget - hvad kræver det til faste +variable udgifter at leve - resten går til gældsafvikling.
Grundideen er, at du gør en hæderlig indsats for at betale af.

Udgifter ved at have hest hjemme er ofte usynlige.
Hvis man kun medregner købt foder +smed +dyrlæge ser det billigt ud. Medregner man tabt forpagtningsindtægt osv - så går det galt.
Opstaldning er mere synligt, prisen varierer fra landsdel til landsdel - men opstaldning inkl grovfoder, strøelse, kort til skov / ridebane /ridehal +smed +dyrlæge osv er 3.000 kr pr hest pr måned. Cirka.
Jeg regner med at tage 24.000 kr pr år i mistet forpagtning + tab på forrentning af at bygge stald, sætte folde op, osv, og så er der løbende udgifter til foder, osv.
Samme pris pr hoved for ammekøer og hest hjemme som opstaldning ude!

Selvom dine kreditorer måske ikke kan se hvilke heste du ejer og hvad deres potentielle værdi er (likvide midler skal vist altid bruges til at betale gæld), så er det urealistisk at dit budget kan hænge sammen med x gange 3.000 kr pr måned.
Hvis du kan det - så fortjener du ikke gældssanering, for det er dine kreditorer og samfundet der betaler det du får eftergivet!!

...
Og hvis det oplæg er en kikset reklame for et link - dårlig stil!

Hvis der er en mand derude, som er ved at gå fra hus og hjem - jeg kondolere, men pas på dig selv, knæk ikke nakken på et urealistisk budget, tænk nogle træk frem og sælg de heste. - Jeg respekterer, hvis du er knyttet til dem, men hellere sælge planlagt fra starten end sælge senere, hurtigt til lav pris fordi du ikke kan beholde.

..
Kontakt den lokale gældsrådgivning for korrekte svar.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Siger ikke ...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2020 22:11

... at det er en slet skjult reklame, siger bare, at det er pudsigt, at ejeren af gældssaneringsrådgivningen hedder Jimmy B. Hvilket sjovt nok også er navnet på ham, der har lavet opslaget...

 

Men for at tage spørgsmålet seriøst. Selvfølgelig er du nødt til at sælge dine heste, hvis du skal have gældssanering. Du forventer vel ikke i fuld alvor, at der er nogen, der vil eftergive dig din gæld, og samtidig lade dig bruge tusindvis af kroner hver måned på heste. Penge, som du kunne bruge på at afdrage din gæld med i stedet for?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-11-2020 05:35

Jeg takker for den gode gennemgang. Har kontaktet flere forskellige eksperter på området, som siger vidt forskellige ting. Udgangspunktet var dog at hestene skulle sælges. Nej, det er desværre ikke bare skjult reklame..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til IBH
Forfatter: 
Dato:  15-11-2020 05:42

Der er noget, som du helt har misforstået. Jeg har dog, for ikke at der skulle være nogen navneforvirring/misforståelser, ændret mit navn til Bonden. God dag :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bør - skal - eller smyge sig udenom.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2020 21:38
Jeg er 98% sikker på, at alle likvide midler skal omsættes til rede penge, som betaler gæld af.
Og så kommer nogle år - hvis du overholder budgettet, så bliver du gældfri.

Det ER teknisk muligt, at registrering af ejerskab af heste IKKE er et register som er synligt for de myndigheder, som kan se, hvilke likvide midler du har.
Dermed er det teknisk muligt, at dine heste er "usynlige" og du dermed ikke er tvunget til at sælge dem.

Jeg kender en, som købte meget billige biler. Du ved, dem som bilforhandlere tager ind imod et afslag i prisen på køb af ny bil i reklamekampagner? Deres værdi er marginalt over skrotpræmie. Han satte dem i stand, synede dem og så solgte dem for 10-25.000 kr, kontant, og han var åben med at restlevetid var 6-24 måneder, ikke mere.
Motorregisteret havde åbenbart intet at gøre med øvrige myndigheder og derfor fik de suppleret deres budget.

Men - for din egen skyld.
Hvordan har du tænkt dig at betale for hverdagen med heste, på et magert budget?
Sælg dem fra starten.
Så kan du vælge hvor de lander - frem for at sælge senere, i hastværk med armen vredet bag ryggen.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Det nytter ikke..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2020 08:48

Jeg har fået det gennemgået af 3 forskellige advokater/gældsrådgivere. Det er muligt at beholde hestene, da ejerskab ikke står i et registreret registre som bil, hus mv..

 

Det nytter som du siger bare ikke, for det beløb man får som rådighedsbeløb, vil det ikke være umuligt at holde liv i økonimien med hestene. Så der er kun en vej.

 

Ja hellere tage beslutningen i god ro og orden!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super - kondolere
Forfatter: 
Dato:  17-11-2020 22:02
Super med afklaringen!

Det er rart, at det ikke er en del af gældsboet, så du sælger vælger, hvad du gør.

Men ja, jeg kondolere hvis det var heste, som du holdt meget af.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2020 19:19

Du er nu også helt galt på den, hvis du tror, at ejerskab ikke står registreret. Det gør det helt klart.

Så vær lige obs på det.

Det er muligt, at det p.g.a. dataforordningen ikke er synligt, men registreringsdata'ne de findes tilgængelige også på heste.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider