Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Forsikring - hvilken
Forfatter: 
Dato:  29-10-2019 12:15

Hej

Har købt en pony og overvejer nu forsikring. Hvad har I? Pony pris var 35000 og tænker livsforsikring og muligvis noget dyrlæge-forsikring. Fået tilbud fra Tryg....meeeen....godt 6000 kr årligt....av min pengepung...men måske bare sådan det er 🤔🤔😊😊

0
0
Svar på denne tråd
 
 altid sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  29-10-2019 17:39

jeg ville altid vælge en sygeforsikring. Jeg vil ikke stå den 23.12 med en hest der har kolik, og skal sige at de skal slå den ned, fordi det koster for meget... havde en pensionær hvor ponyen fik kolik 23.12, det blev indlagt og slået ned 24.12, og en regning på 11000, og ponyen overlevede som sagt ikke, så det løber bare rigtigt stærkt hvis de bliver syge efter kl 16, weekend og helligdage.

Jeg har mine 3 i dansk hesteforsikring. du kan på deres hjemmeside se priserne. Det dyreste er uanvendelighedsforsikring, så hellere nøjes med liv og sygeforsikring. Men syntes de er rimelige, og aldrig problemer med udbetaling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ER....
Forfatter: 
Dato:  29-10-2019 20:01

... dyrt at forsikre hest

 

Jeg ville så til enhver tid vælge at få en uanvendelighedsforsikring.

En livsforsikring dækker kun pludselig død, og aflivning ifølge dyreværnsloven. Det vil i praksis sige, at den kun dækker i de tilfælde, hvor det er direkte dyremishandling at holde den i live.

Den er klart billigere end en uanvendelighedsforsikring, fordi den relativt sjældent kommer til udbetaling. Derimod er uanvendelighedsforsikringen noget dyrere, fordi der er noger større risiko for, at den skal udbetales.

 

En uanvendelighedsforsikring dækker hvis heslten ikke kan bruges til det formål, den er indkøbt til. F.eks. hvis den bliver kronisk halt, så den ikke kan rides mere, men sagtens kan holde til at gå på fold. I det tilfælde vil en livsforsikring ikke dække.

 

Og som Heidi skriver, er en sygeforsikring guld værd, hvis man står med en akut syge hest i weekenden. Dyrlæger er dyre i weekenden, og man kan lige så godt vænne sig til, at bliver hesten syg, er det altid om aftenen eller i weekenden


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig uanvendelighed....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2019 21:49

...uden en sygeforsikring.

 

Ellers risikerer man at forsikringsselskabet bevidst kører én træt med krav om behandlinger man skal forsøge for egen regning, før der kan udbetales erstatning, i forhåbning om at man helt opgiver at få erstatning. Derimod kræver de ofte langt færre behandlinger, når de selv skal betale størstedelen af udgiften.

 

Jeg har desværre set dette mønster flere gange.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldning
Forfatter: 
Dato:  01-11-2019 19:40

For mig er opstaldnings formen alt afgørende. Hvis hesten er opstaldet i en stald med udskiftning, stor som lille, skal den forsikres.

Hvis den derimod stå på egen matrikel uden opstaldere, ville jeg ikke forsikre den.

 

Tillykke med købet, håber I får mange gode år sammen


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider